طراحی مدل ایجاد درآمدهای پایدار در فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی

2 قم. پردیش فارابی دانشگاه تهران

3 قم- پردیس فارابی

4 تهران

چکیده
پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل ایجاد درآمدهای پایدار در فدراسیون کشتی جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است. این تحقیق از نظر ساختار و ماهیت از نوع کیفی می‌باشد و از نظریه برخاسته از داده‌ها و الگوی ساختار یافته استراس و کوربین جهت تدوین مدل پژوهش استفاده شد. جهت گردآوری داده‌ها با 21 نفر از نخبگان و کارشناسان کشتی مصاحبه انجام گرفت. نمونه‌گیری بصورت هدفمند بود و به شکل گلوله برفی ادامه یافت که در نهایت با معیار اشباع نظری فرآیند مصاحبه و جمع‌آوری داده‌ها اتمام یافت. در راستای تجزیه و تحلیل داده‌ها از رویکرد داده بنیاد و از الگوی پیشنهادی استراس و کوربن (1990) استفاده شده و از روش کدگذاری جهت شناسایی پدیده محوری و همچنین هر یک از عوامل عِلی، شرایط زمینه‌ای، شرایط مداخله‌گر، راهبردها و پی‌آمدها بهره گرفته شد. در مرحله کدگذاری تعداد 125 کد مستقل اولیه ایجاد شد. پدیده محوری مدل، «بازاریابی و مدیریت ذی‌نفعان» در نظر گرفته شد. از تعداد 125 کد مستخرج، 18 کد مربوط به عوامل علی، 20 کد زمینه‌ای، 16 کد مداخله‌گر، 49 کد راهبردها و 22 کد مربوط به پی‌آمدهای ایجاد درآمدهای پایدار در فدراسیون کشتی بوده است. نتایج این تحقیق می‌تواند به عنوان چارچوبی جامع جهت توسعه درآمدزایی در فدراسیون کشتی مورد استفاده مدیران و سیاستگذاران قرار گیرد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله English

Designing a Model for Creating Sustainable Incomes in the Wrestling Federation of the Islamic Republic of Iran

نویسندگان English

Mohammad Hossein Ghorbani 1
Godratollah Bagheri Ragheb 2
Ali Saberi 3
Behnam Asadzadeh 4
1 sport science research institute of Iran
2 Farabi
3 Ghom
4 tehran
چکیده English

The present study aimed to develop a model for generating sustainable revenues in the wrestling federation of the Islamic Republic of Iran. This research is qualitative in terms of structure and nature, and the theory arising from data and the structured model of Strauss and Corbin (1990) were used to develop the research model. To collect data, interviews were conducted with 21 elites and wrestling experts. The sampling was purposeful and continued in the form of a snowball, which finally ended with the theoretical saturation criterion of the interview and data collection process. In order to analyze the data, a data-driven approach and the model proposed by Strauss and Corbin (1990) were used, and the coding method was used to identify the central phenomenon as well as each of the causal, contextual, intervening, strategies and the outcomes. In the coding stage, 125 initial independent codes were created. The central phenomenon of the model was considered to be "marketing and stakeholder management". Of the 125 extracted codes, 18 codes were related to causal factors, 20 contextual codes, 16 intervention codes, 49 codes were related to strategies, and 22 codes were related to the consequences of creating sustainable income in the wrestling federation. The results of this research can be used as a comprehensive framework for developing income generation in the wrestling federation by managers and policymakers

کلیدواژه‌ها English

Income Generation
Wrestling Federation
Grounded Theory
Marketing

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از 13 آبان 1404

  • تاریخ دریافت 21 مرداد 1404
  • تاریخ بازنگری 24 مهر 1404
  • تاریخ پذیرش 13 آبان 1404