ارائه مدل توسعه مدارس فوتسال استان کرمان

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه شهید باهنر کرمان، کرمان، ایران

2 دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه شهید باهنر، کرمان، ایران

3 دانشیار مدیریت ورزشی دانشگاه شهید باهنر کرمان

چکیده
چکیده
هدف از انجام این تحقیق، ارائه مدل توسعه مدارس فوتسال استان کرمان بود. پژوهش حاضر براساس هدف از نوع تحقیقات کاربردی و برحسب گردآوری اطلاعات، اکتشافی بود که با استفاده از نظریه داده بنیاد (استراوس و کوربین 1994) انجام شد. جامعه آماری پژوهش 20 نفر از مربیان، بازیکنان، مدیران عامل باشگاه‌ها و مسئولان بودند. این مشارکت‌کنندگان از روش نمونه‌گیری هدفمند و براساس معیار اشباع نظری انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه نیمه‌ساختارمند بود. داده‌های جمع آوری شده با استفاده از کدگذاری‌های باز، محوری و انتخابی تجزیه و تحلیل شدند و مدل نهایی استخراج شد. به‌منظور بررسی اعتبار یافته‌ها از شاخص‌های گوبا و لینکلن (1994) و جهت ارزیابی پایایی از توافق درون موضوعی استفاده شد. براساس نتایج پژوهش، عوامل علّی در مقوله‌های استعدادیابی و فرهنگی _ اجتماعی، شرایط زمینه‌ای در مقوله‌های امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، عوامل مداخله‌گر در مقوله‌های قانونی، مدیریت بیرونی و مسابقات، راهبردها در مقوله‌های کادر، مدیریت داخلی، چشم‌انداز و مسائل آموزشی، و درنهایت پیامدها در مقوله‌های اقتصادی و سلامت جامعه احصا شدند. نتایج این تحقیق می‌تواند به عنوان مبایی در راستای توسعه مدارس فوتسال استان کرمان مورد توجه قرار گیرد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله English

Providing the development model of futsal schools in Kerman province

نویسندگان English

  • Mohammad Sadegh zaeefi 1
  • Kourosh Ghahraman Tabrizi 2
  • Akbar jaberi 3
1 Department of Sports Management، Faculty of Sports Sciences، Shahid Bahonar University of Kerman، Kerman، Iran
2 Faculty of Physical Education, Shahid Bahonar University, Kerman, Iran
3 Associate professor in sport management, Faculty of physical education and sport sciences, Shahid Bahonar University of Kerman
چکیده English

Abstract
The purpose of this research was to provide the development model of futsal schools in Kerman province. This was an applied and exploratory research carried out using the Grounded theory. The research population consisted of 20 coaches, players, club CEOs and officials. These participants were selected through purposive sampling and based on theoretical saturation criteria. The data collection tool was a semi-structured interview. The collected data were analyzed using open, axial and selective coding and the final model was extracted. In order to check the validity of the findings, Goba and Lincoln (1994) indexes were used and to evaluate the reliability, intra-subject agreement was conducted. Based on the results of the research, causal factors included talent search, and cultural-social, background conditions consisted of software and hardware facilities, intervening factors was the categories of legal, external management and competitions, strategies in the categories of personnel, internal management, perspective and educational issues, and finally the consequences included economic and community health factors. The results of this research can be considered as a basis for the development of futsal schools in Kerman province.

کلیدواژه‌ها English

  • Keyworks: Kerman province
  • Development
  • Futsal schools

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 20 خرداد 1404

  • تاریخ دریافت 08 مهر 1403
  • تاریخ بازنگری 13 اردیبهشت 1404
  • تاریخ پذیرش 20 خرداد 1404