نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشگاه اصفهان

2 دانشگاه تهران

چکیده

هدف پژوهش حاضر بررسی دیدگاه دانشجویان دربارۀ نقش چندرسانه­ای­ها­ در آموزش و یادگیری تربیت بدنی است. روش انجام پژوهش از نوع پیمایشی است و جامعۀ آماری پژوهش را دانشجویان دانشکدۀ تربیت بدنی دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی 90- 1389 تشکیل می­دادند. از این تعداد، 228 نفر به­عنوان نمونۀ آماری و به شیوۀ تصادفیِ طبقه­ای برگزیده شدند. ابزار جمع­آوری داده­ها پرسشنامۀ محقق­ساخته بود که استادان دانشکدۀ تربیت بدنی و علوم ورزش روایی محتوایی آن را تأیید کردند و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ 93/0 برآورد شد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی و استنباطی، با استفاده از نرم ­افزار آماری SPSSو آزمون Tانجام شد. نتایج نشان داد از نظر دانشجویان استفاده از چندرسانه­ای­های آموزشی در تسهیل یادگیری و افزایش انگیزش به یادگیری تأثیر قابل ملاحظه­ ای دارد. همچنین طبق نتایج، دانشجویان معتقد بودند استادان باید در کنار دیگر روش­های مرسوم، از چندرسانه ­ای­ های آموزشی نیز به­عنوان روشی مکمل آموزشی استفاده کنند.

کلیدواژه‌ها

عنوان مقاله [English]

Evaluate the Student Viewpoints about the Role of Multimedia in Teaching and Learning Physical Education

نویسندگان [English]

  • Ali. Ahmadi 1
  • Ebrahim Alidoust Ghahfarokhi 2
  • Mohammad Rahmanpour 1

چکیده [English]

The purpose of this study was to evaluate the Student viewpoint about the role of multimedia in teaching and learning Physical Education in Isfahan University. The method of research was descriptive. The population was the students of P.E. faculty in university of Isfahan. 228 students were selected in stratified random way as the sample of study. The instrument of research was a researcher made questionnaire. Content validity of the questionnaire was confirmed by the professors of physical education and sport science and its reliability was calculated 0.94 using Cronbach’s alpha coefficient. The data was analyzed by T test, using SPSS statistical software. Results showed that students believe that learning would be facilitated and learning motivations would increase significantly after using educational multimedia. Results also showed that students thought that educational multimedia must be used as a complement of education and teaching, as well as other common methods by the teachers.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Educational multimedia
  • Teaching and learning
  • Physical Education