TY - JOUR ID - 3799 TI - شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بازاریابی ورزش هندبال در مدارس JO - مطالعات مدیریت ورزشی JA - SMRJ LA - fa SN - 2538-3213 AU - شیرازی, منیره AU - اسداللهی, احسان AU - معرفتی, اکبر AD - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار AD - استادیار، عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی سناباد گلبهار Y1 - 2023 PY - 2023 VL - IS - SP - EP - KW - عوامل ترویج KW - عوامل رویدادی KW - عوامل فرهنگی عوامل فنی و تخصصی KW - عوامل مدیریتی DO - 10.22089/smrj.2023.13352.3728 N2 - هدف تحقیق حاضر شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر بازاریابی ورزش هندبال در مدارس بود. این پژوهش از منظر ماهیت در دسته تحقیقات آمیخته است. جامعه آماری در بخش کیفی و کمی شامل اساتید مدیریت بازاریابی ورزشی، پیشکسوتان و مربیان برجسته هندبال در استان، مدیران ورزشی آموزش و پرورش شهرستان مشهد و معلمان تربیت بدنی با سابقه در رشته هندبال، متخصصان بازاریابی ورزشی در شهر مشهد و ورزشکاران هندبال در شهرستان مشهد بود. روش نمونه گیری در بخش کیفی هدفمند بود و 11 مصاحبه انجام شد و در بخش کمی روش نمونه گیری به صورت در دسترس بود و در نهایت 134 پرسشنامه به صورت صحیح تکمیل شد. یافته های تحقیق در مجموع 38 کد اصلی به عنوان عوامل موثر بر بازاریابی ورزش هندبال مدارس متوسطه نشان داد که در مرحله کدگذاری انتخابی مشخص شد که 38 کد اصلی شناسایی شده در 8 مفهوم جای می گیرند و در مرحله کدگذاری نظری مشخص شد که 8 مفهوم شناسایی شده در مرحله کدگذاری انتخابی، در سه مقوله کلی (مطلوب، نامطلوب و خنثی) دسته بندی می شود. در نهایت با توجه به نتایج آزمون مدلسازی معادلات ساختاری، مشخص شد که مدل برخواسته از نتایج کیفی تحقیق از برازش خوبی برخوردار است و تمامی مسیرها مثبت و معنادار بود. UR - https://smrj.ssrc.ac.ir/article_3799.html L1 - ER -