TY - JOUR ID - 3537 TI - ارائه مدل تأثیر مؤلفه تبلیغات بر تمایلات رفتاری مشتریان مجموعه های ورزشی شهر تهران با توجه به نقش میانجی عدم تأیید انتظار JO - مطالعات مدیریت ورزشی JA - SMRJ LA - fa SN - 2538-3213 AU - پرویزی, ملیحه AU - اکبری یزدی, حسین AU - الهی, علیرضا AD - دانشجوی دکتری، گروه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران AD - استادیار مدیریت ورزشی، دانشگاه خوارزمی AD - دانشیار دانشگاه خوارزمی Y1 - 2023 PY - 2023 VL - IS - SP - EP - KW - تبلیغات دهان به دهان KW - تمایلات رفتاری KW - بازاریابی KW - باشگاه ورزشی DO - 10.22089/smrj.2022.10902.3435 N2 - این پژوهش با هدف تعیین تاثیر تأثیر مؤلفه های تبلیغات بر تمایلات رفتاری مشتریان مجموعه های ورزشی با توجه به نقش میانجی عدم تأیید انتظار انجام پذیرفت. روش این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جمع آوری داده ها از نوع تحقیقات توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل مشتریان و مدیران و مجموعه های ورزشی و همچنین کارشناسان حوزه مدیریت ورزشی بوده است که بر اساس فرمول کوکران تعداد نمونه 384 نفر از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعیین شده است. جهت سنجش تبلیغات اینترنتی و تبلیغات دهان به دهان الکترونیکی از پرسشنامه پرسشنامه چانگ و وانگ(2019)، جهت سنجش مؤلفه عدم تأیید انتظار از قاضی و همکاران (2017) و سنجش مؤلفه تمایلات رفتاری از پرسشنامه هیون، کیم و لی (2011). استفاده شد. تحلیل داده‌ها نیز با نرم افزارارهای spss و Smart pls انجام شد. نتایج تحقیق نشان داد که تبلیغات الکترونیکی و تبلیغات دهان به دهان بر تمایلات رفتاری مشتریان به ترتیب تأثیری به میزان (712/0) و (203/) دارد و عدم تایید انتظار به عنوان میانجی بر رابطه بین تبلیغات الکترونیکی و تمایلات رفتاری مشتریان مجموعه های ورزشی شهر تهران تأثیر دارد. بنابر‌این برای جلو گیری از تاثیر متغیر میانجی عدم تاید انتظار و کسب رضایت مطلوب مشتری، پیشنهاد می شود که در ارائه تبلیغات از این رسانه به نکاتی چون افزایش کیفیت خدمات در لحظه ارائه درخواست و نیاز، اعطای جوایز، تسهیلات و تخفیفات قیمت و استفاده از تکنیک ها جدید و غیر تکراری برای تبلیغ خدمات، مورد توجه قرار گیرد. UR - https://smrj.ssrc.ac.ir/article_3537.html L1 - ER -