TY - JOUR ID - 1403 TI - نقش هویت برند در قصد خرید مجدد با میانجیگری خودتصمیمی مشتریان ورزشی JO - مطالعات مدیریت ورزشی JA - SMRJ LA - fa SN - 2538-3213 AU - کریمی, جواد AU - بیرامی, لیلا AD - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه رازی AD - کارشناسی‌ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه گیلان Y1 - 2019 PY - 2019 VL - 10 IS - 52 SP - 249 EP - 264 KW - خودتصمیمی KW - قصد خرید مجدد KW - مشتریان ورزشی KW - هویت برند DO - 10.22089/smrj.2018.5934.2194 N2 - این پژوهش با هدف بررسی نقش هویت برند در قصد خرید با میانجیگری خودتصمیمی مشتریان ورزشی انجام شد. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و ازنظر هدف، کاربردی بود. با توجه به مشخص‌نبودن حجم جامعة آماری، حجم نمونه براساس فرمول کوکران معادل 385 نفر برآورد شد. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسش‌نامه‌هایی با اقتباس از پرسش‌نامة هویت برند دهدشتی شاهرخ (1391) شامل چهار سؤال، پرسش‌نامة خودتصمیمی مشتریان گیماریز (2015) شامل پنج سؤال و پرسش‌نامة قصد خرید مجدد لیم (2006) شامل هفت سؤال استفاده شد. روایی و پایایی پرسش‌نامه‌ها تائید شد. داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار لیزرل به‌وسیلة آزمون تحلیل مسیر تجزیه‌وتحلیل شدند. ضریب تأثیری که هویت برند به‌طور غیرمستقیم و ازطریق متغیر میانجی خودتصمیمی مشتریان بر قصد خرید مجدد گذاشت، برابر با 53/0 و به‌صورت مستقیم برابر با 33/0 بود. همچنین، هویت برند به‌صورت مستقیم، برابر با 56/0 بر خودتصمیمی مشتریان اثر داشت. باتوجهبه یافته‌های پژوهش، توجه بیش‌ازپیش به مدیریت تبلیغات و بازاریابی برندهای ورزشی، خلق ارزش برای مشتریان، تداعی هویت در اذهان افراد، به‌کاربردن فرایندهای روان‌شناختی و اجتماعی و تطبیق خصوصیات برند با ویژگی‌های مشتریان پیشنهاد می‌شود. UR - https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1403.html L1 - https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1403_926a866bd024ac47a9531b2160f9f9c2.pdf ER -