%0 Journal Article %T مدل زمینه ای توسعة استارت آپ در ورزش کشور %J مطالعات مدیریت ورزشی %I پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) %Z 2538-3213 %A تقوی رفسنجانی, احسان %A حکاک زاده, مینا %A منوچهری نژاد, محسن %D 2023 %\ 05/22/2023 %V 15 %N 78 %P 47-76 %! مدل زمینه ای توسعة استارت آپ در ورزش کشور %K استارت آپ %K فناوری اطلاعات %K ورزش حرفه ای %R 10.22089/smrj.2021.9059.3067 %X هدف از این پژوهش ارائة مدل زمینه‌ای توسعة استارت‌آپ در ورزش کشور بود. این پژوهش دارای رویکردی کیفی بود که به صورت داده‌بنیاد (گراندد تئوری) اجرا گردید. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل اساتید و مدیران آگاه به حوزه پژوهش و فعالان حوزه استارت‌آپ ورزشی بود. روش نمونه‌گیری به صورت هدفمند از نوع معیاری و تا حد اشباع نظری ادامه یافت. برای تحلیل داده‌ها از روش مقایسة مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که مسائلی از جمله توان انسانی، ویژگی‌های مالی، ویژگی ایده، ویژگی‌های حقوقی و ویژگی‌های زیر‌ساخت و شرایط فرهنگی به عنوان عوامل زمینه ای مشخص گردید. همچنین نتایج نشان داد که ویژگی‌های شخصیتی، توانایی‌های فردی، ویژگی بازار و ریسک موجود در ایده به عنوان عوامل مداخله‌گر در این حوزه مشخص می باشد. توسعة استارت‌آپ در ورزش کشور می‌تواند آثار مثبتی در حوزه‌های فردی، ورزشی و فکری داشته باشد و این مساله ضرورت فعالیت‌های اجرایی در این حوزه را بیش از پیش مهم تلقی می‌نماید. %U https://smrj.ssrc.ac.ir/article_3731_fa8b1c56f9787de50c7e03567576df81.pdf