%0 Journal Article %T تحلیل اثر بازاریابی حسی بر ارتقاء برند اماکن ورزشی %J مطالعات مدیریت ورزشی %I پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) %Z 2538-3213 %A روحی بهلولی احمدی, ثریا %A اتقیا, ناهید %A عظیم زاده, سید مرتضی %A نظریان, علی %D 2023 %\ 02/20/2023 %V 14 %N 76 %P 317-338 %! تحلیل اثر بازاریابی حسی بر ارتقاء برند اماکن ورزشی %K ارتقا برند %K اماکن ورزشی %K بازاریابی حسی %R 10.22089/smrj.2023.13116.3707 %X هدف از این پژوهش بررسی اثر بازاریابی حسی بر ارتقاء برند اماکن ورزشی بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی- پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مشتریان اماکن ورزشی منتخب شهر مشهد بود. نمونه پژوهش از طریق نمونه‌گیری در دسترس انتخاب شدند (348 نفر). برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه بازاریابی حسی یوچارونکیت (2015) و ارتقاء برند رضوی (1395) استفاده شد. روایی محتوایی آن توسط 11 تن از صاحب‌نظران و اساتید دانشگاهی و پایایی آن نیز با آزمون آلفای کرونباخ (84/0) تأیید گردید. تجزیه و تحلیل داده‌ها به روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم‌افزار AMOS ورژن 24 و آزمون ضریب همبستگی پیرسون (SPSS 24) انجام شد. بر اساس نتایج تحقیق در مجموع، بازاریابی حسی و 5 مؤلفه آن (حواس، احساس، تفکر، عمل و رابطه) بر روی ارتقاء برند اماکن ورزشی منتخب شهر مشهد اثرگذار است. با توجه به این مؤلفه‌ها به مسئولین و مدیران اماکن ورزشی توصیه می‌شود جهت بهره‌مندی هر چه بیشتر از مزایای بازاریابی حسی بر روی برندهای ورزشی خود، استفاده از تکنیک‌های بازاریابی حسی را در برنامه‌های استراتژیک خود قرار دهند. %U https://smrj.ssrc.ac.ir/article_3560_e50acb5afba7340ea79c4292817add83.pdf