%0 Journal Article %T تدوین مدل نظری راهبردها و پیامدهای به کارگیری ایفلوئنسرهای ورزشی در رسانه های اجتماعی با تاکید بر مصرف کالاهای ایرانی (با رویکرد داده بنیاد) %J مطالعات مدیریت ورزشی %I پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) %Z 2538-3213 %A شجاع, زهره %A پیمانی زاد, حسین %A کشتی دار, محمد %A فهیم دوین, حسن %D 2021 %\ 05/22/2021 %V 13 %N 66 %P 115-140 %! تدوین مدل نظری راهبردها و پیامدهای به کارگیری ایفلوئنسرهای ورزشی در رسانه های اجتماعی با تاکید بر مصرف کالاهای ایرانی (با رویکرد داده بنیاد) %K بازاریابی ورزشی" %K اینفلوئنسرهای ورزشی" %K رسانه‌های اجتماعی" %K نظریه داده بنیاد %R 10.22089/smrj.2019.7623.2634 %X هدف: هدف تحقیق، شناسایی راهبردها و پیامدهای به‌کارگیری اینفلوئنسرهای ورزشی در رسانه‌های اجتماعی بر مصرف کالاهای ورزشی ایرانی است. روش‌شناسی: به‌منظور تحقق هدف از روش‌شناسی کیفی و روش تحقیق نظریه داده بنیاد با رویکرد استراوس و کوربین استفاده شد. جامعه تحقیق شامل اساتید، کارشناسان و صاحب‌نظران بازاریابی ورزشی و اینترنتی و اقتصاد بود و نمونه‌گیری آزمودنی‌ها هدفمند و مبتنی بر معیار صورت گرفت. ابزار جمع‌آوری داده‌ها، مصاحبه نیمه ساختاریافته بود و داده‌های حاصل از مصاحبه‌ها به روش زمینه‌ای، کدگذاری شده، تجزیه ‌و تحلیل گردید.یافته‌ها: نتیجه گروه‌بندی کدها، نشان‌دهنده 10 مقوله اصلی و 62 مقوله فرعی بود که در قالب مدل پارادایمی شامل؛ راهبردها (اطلاع‌رسانی و شناخت، نگاه حاکمیتی، نوآوری و شناخت، فرهنگ‌سازی، قوانین و مقررات و بازاریابی نوین) و پیامدها (توسعه فرهنگی و اخلاقی، توسعه فناوری، توسعه اجتماعی و توسعه برندینگ شخصی) پدیدار شد.نتیجه‌گیری: استفاده از اینفلوئنسرها، منبع تمایز برند محسوب می‌شود. با توجه به طیف گروه‌های هدف و مخاطبان رسانه‌های اجتماعی و همچنین اینفلوئنسرهای جذاب موجود در محیط ورزش؛ اگر بازاریابان ورزش کالاهای ایرانی نتوانند با تکیه بر این منابع ارزشمند انسانی، راهبردهای مناسبی را برگزینند و زمینه توسعه فرهنگی و اخلاقی، توسعه فناوری، توسعه اجتماعی و توسعه برندینگ شخصی را فراهم کنند، قادر به جلب رضایت مخاطبان در مصرف کالاهای ایرانی نخواهد بود. %U https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2828_fe8aa004d9fd3ae1bb8a4de7d420cf8a.pdf