%0 Journal Article %T تدوین الگوی آمیختۀ بازاریابی اخلاقی فروشگاه‌های آنلاین ورزشی در دوران کرونا بر مبنای رویکرد برند-مصرف‌کننده %J مطالعات مدیریت ورزشی %I پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) %Z 2538-3213 %A قزلسفلو, حمیدرضا %A چوری, علی %D 2021 %\ 11/22/2021 %V 13 %N 69 %P 293-323 %! تدوین الگوی آمیختۀ بازاریابی اخلاقی فروشگاه‌های آنلاین ورزشی در دوران کرونا بر مبنای رویکرد برند-مصرف‌کننده %K بازاریابی اخلاقی %K کوید-19 %K رابطۀ برند-مشتری %K شبکه‌های مجازی %R 10.22089/smrj.2021.9652.3236 %X شیوع بحران ویروس کرونا همۀ بخش­های صنعت ورزش و به‌ویژه مالکان برندهای ورزشی را با چالش اساسی در بازاریابی مواجهه کرده است؛ بنابراین پژوهش حاضر با هدف تدوین مؤلفه­های بازاریابی اخلاقی کسب‌وکارهای آنلاین ورزشی برمبنای رویکرد برند-مصرف­کننده انجام شد. پس از شناسایی لینک­های فروش اینترنتی فروشگاه­های تجهیزات ورزشی، برمبنای حداقل نمونۀ­ آماری مورد نیاز در تحلیل مسیر، 400 مشتری به‌صورت هدفمند به‌عنوان نمونۀ آماری پژوهش انتخاب شدند. پس از اطمینان از پایایی مطلوب ابزار پژوهش به روش آلفای کرونباخ (7/0 ≤ α(، تحلیل برازش الگوی پژوهش با استفاده از نرم­افزار پی.ال.اس. سه انجام گرفت. نتایج تحلیل عاملی داده­ها نشان داد که ارتقای اخلاقی محصول (دریافت‌نکردن هزینۀ اضافی برای تهیۀ سفارش) و قیمت­گذاری اخلاقی (تعیین قیمت واقعی و منصفانه) بیشترین تأثیر را بر رابطۀ برند-مصرف کننده داشتند. همچنین کیفیت ادراکی محصول تأثیر مستقیمی بر الگوی رفتار خرید مشتریان داشت؛ بنابراین به عاملان فروش آنلاین محصولات ورزشی پیشنهاد می­شود که با درج اطلاعات درست و واقعی محصولات و همچنین پیش­بینی واحد خدمات در شبکه های مجازی برای ارائۀ مشاوره و ارائۀ خدماتی از قبیل جبران خسارت و بازپس‌گیری در صورت مطابقت‌نداشتن محصول ارسالی با محصول تبلیغ‌شده، خلأهای ناشی از ویژگی ناملموس‌بودن خرید اینترنتی را برطرف کنند. %U https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2419_c7788f515d084ee30e4c3d90f6e387ad.pdf