%0 Journal Article %T طراحی الگوی بازاریابی لیگ‌های حرفه‌ای بانوان ایران با رویکرد مزیت رقابتی پایدار %J مطالعات مدیریت ورزشی %I پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی (وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) %Z 2538-3213 %A بهمنی, فاطمه %A احسانی, محمد %A کوزه چیان, هاشم %A امیری, مجتبی %D 2020 %\ 03/20/2020 %V 12 %N 59 %P 17-36 %! طراحی الگوی بازاریابی لیگ‌های حرفه‌ای بانوان ایران با رویکرد مزیت رقابتی پایدار %K بازاریابی %K لیگ‌های حرفه‌ای %K مزیت رقابتی پایدار %K ورزش بانوان %R 10.22089/smrj.2018.4847.1934 %X هدف پژوهش حاضر، طراحی الگوی بازاریابی لیگ‌های حرفه‌ای بانوان ایران با رویکرد مزیت رقابتی پایدار بود. روش پژوهش، کیفی و ‌بر نظریة داده‌بنیاد مبتنی بود. برای گردآوری اطلاعات از نمونه‌گیری هدفمند و مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با 18 نفر از نخبگان آگاه از موضوع استفاده شد. بدین‌منظور، لیگ برتر در پنج رشتة هندبال، والیبال، بسکتبال، فوتسال و فوتبال بررسی شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها براساس نظریة داده‌بنیاد و طی سه مرحلة کدگذاری باز، کدگذاری محوری و کدگذاری انتخابی انجام شد. طبق نتایج تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، مدل در چهار سطح طراحی شد. سطح چهار یا سطح زیرین شامل عوامل منابع، قابلیت‌ها، ویژگی‌های دموگرافیک و بخش‌بندی، محیط و نبود اطمینان محیطی بود. مدیریت منابع انسانی، آمیختة بازاریابی، مدیریت کیفیت جامع، راهبردهای رقابتی و نوآوری بازاریابی عناصر تشکیل‌دهندة سطح سه بودند که درعین ارتباط متقابل با یکدیگر به مزیت رقابتی پایدار منجر شدند. سطح دوم شامل مزیت رقابتی پایدار ‌شد که خود به سطح عملکرد بازاریابی منجر ‌شد؛ بنابراین، با درنظرگرفتن عوامل شناسایی‌شده در مدل بازاریابی ورزش بانوان و این واقعیت که زنان تقریباً نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، می‌توان با سرمایه‌گذاری در این بخش از جامعه که تاکنون از آن‌ها به‌عنوان یک منبع درآمدزای بالقوه غفلت شده است، به منافع حاصل از ورزش در طولانی‌مدت دست یافت. %U https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1553_4407ac257760b4742e3a9db2e54b88cd.pdf