@article { author = {Seyed Ameri, Mirhasan and Elahi, Alireza and Afshari, Mostafa and Honari, Habib}, title = {Developing Role of Postmodern Management on Sport Development Model}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {8}, number = {37}, pages = {17-34}, year = {2016}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2016.817}, abstract = {Complex conditions of today’s life make it necessary for managers to be updated with modern management methods and processes more than before. Therefore, the purpose of the present study was to study the role of postmodern approach in management and its role in sport development. The present study was a field research using correlation test. The population were all the experts and stakeholders of Sport and management. Theoretical sampling method was used according to the population size (N=160) and 112 questionnaires remained eventually. Postmodern management researcher made questionnaire developed by Shabani (2013) (α=0.92) and sport development researcher made questionnaire developed by Pourkiani (2014) (α=0.91) were used. For Inferential statistics, Kolmogorov-Smirnov and Spearman correlation tests were used by 22nd version of SPSS. Also the 8.8th version of Lisrel software was used to test the construct validity and structural equation modeling. The results showed that there is relation between the two variables and their components. Also regression coefficients and T values of the communication model of postmodern management and sport development are approved. According to these results it could be significant to try our best to have more appropriate interactions, procedures and relations within the organizations and especially within the sport organizations, in order to contribute in promotion of sports in the fields of championships, sports for all and education. }, keywords = {championship sport,Professional Sport,Sport for all,Educational Sport,Postmodern Management}, title_fa = {تدوین مدل اثر فرانوگرایی در مدیریت بر توسعۀ ورزش}, abstract_fa = {امروزه، پیچیدگی و محیط متغیر، لزوم به‌­روز­بودن و آشنایی مدیران با فرایندها و رویه­‌های نوین مدیریت در سازمان­ها را بیش از پیش نمایان می­سازد؛ ازاین‌رو، پژوهش­ حاضر با هدف بررسی نگرش فرانوگرایی در مدیریت و اثر آن در توسعۀ ورزش ­انجام گرفت. روش پژوهش، هم­بستگی بوده وبه شکل میدانی صورت گرفته است. جامعۀ این پژوهش را متخصصان و صاحب­نظران حوزۀ مدیریت و ورزش تشکیل دادند. محقق از روش نمونه­ گیری نظری در این تحقیق با توجه­به جامعه تحقیق استفاده نمود (160= N) که در نهایت 112 پرسش‌نامه دریافت گردید. برای گردآوری اطلاعات از پرسش‌نامه­های محقق ساخته برگرفته از ابزار مدیریت فرانوگرای­ شعبانی ­(1392) و توسعه ورزش پورکیانی (1393) استفاده گردید. از آزمون­های کالموگروف اسمیرنف و همبستگی اسپیرمن در نرم افزار اس.پی.اس.اس نسخه 22 و روایی سازه و مدل‌سازی معادلات ساختاری در نرم‌افزار لیزرل نسخه 8.8 استفاده شد. نتایج نشان می­دهد که­ بین مدیریت فرانوگرا و توسعۀ ورزشی و مؤلفه­ های آن رابطه وجود دارد. همچنین، ضرایب رگرسیونی و مقادیر تی، مدل ارتباطی را تأیید می­کند. براساس یافته­ ها مشخص می­شود که لزوم توجه ویژه به تعاملات سازمانی مناسب­تر و ­نیز رویه ­های کاری و مناسبات در سازمان، به ­ویژه در سازمان­های ورزشی، بیش­از­پیش به توسعۀ ­ورزش در سطح قهرمانی، همگانی و تعلیم­ و­تربیتی کمک خواهد نمود. }, keywords_fa = {championship sport,Professional Sport,Sport for all,Educational Sport,Postmodern Management}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_817.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_817_46dc53f7eea86769ee0ea0533415324e.pdf} }