@article { author = {Moghadam Bagha, Saeed and Khodamorad Poor, Mozhgan and Yektayar, Mozafar and Salavati, Adel}, title = {Open Innovation Lean Canvas in Sports Organizations}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {12}, number = {63}, pages = {17-42}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2020.8092.2777}, abstract = {Nowadays, innovation in various industries is no longer confined to research and development units in the organization and has reached beyond these boundaries. This concept which is named open innovation deals with research and provides a complement to research and development. The purpose of the present study was to develop a lean canvas of open innovation in the selected sports federations. To achieve the study objectives, first, a semi-structured interview was conducted with 10 experts, including university professors, heads, vice presidents, and experts of federations, who were purposefully selected randomly. Initial factors were then extracted from the interviews using Atlas TI software. In the second step, the Fuzzy Delphi method was used in order to prevent unwanted bias and confirm the key sources of open innovation. Excel statistical software was utilized at this stage. Following these steps, six factors were identified through 26 components of open innovation which included organizational, individual, interactive, financial, environmental, and marketing factors. Afterwards, the Lean Canvas map and its key metrics were plotted. These factors indicated that implementing open innovation requires systematic and structured conditions; accordingly, by clarifying the path of their activities and providing such conditions, federation managers can use this new strategy so that they continue their activities in a more competitive and dynamic way.}, keywords = {Lean Canvas,Open Innovation,Sports Organization}, title_fa = {بوم‌ناب نوآوری باز در سازمان‌های ورزشی}, abstract_fa = {امروزه نوآوری در صنایع گوناگون، دیگر به واحدهای تحقیق و توسعه در سازمان محدود نیست و به ورای این مرزها رسیده است. این مفهوم با عنوان نوآوری باز به برقراری ارتباط با پژوهش‌ها می‌پردازد و مکملی برای تحقیق و توسعه است؛ ازاین‌رو، پژوهش حاضر با هدف تدوین بوم‌ناب نوآوری باز در فدراسیون‌های ورزشی منتخب انجام شد. برای دستیابی به اهداف مطالعه، در گام اول مصاحبة نیمه‌ساختاریافته با 10 نفر از خبرگان شامل اساتید دانشگاه، رئیس‌ها و نائب ‌رئیسان فدراسیون‌ها و کارشناسان فدراسیون‌ها که به روش غیراحتمالی هدفمند انتخاب شده بودند، انجام گرفت.سپس عوامل اولیه با استفاده از نرم‌افزار اطلس. تی‌آی از متن مصاحبه‌ها استخراج شدند. در مرحلة دوم برای جلوگیری از سوگیری ناخواسته و تأیید منابع کلیدی نوآوری باز از روش دلفی فازی استفاده شد. در این مرحله از نرم‌افزار آماری اکسل استفاده شد. پس از انجام‌شدن این مراحل، شش عامل از طریق 26 مؤلفه در نوآوری باز شناسایی شدند که شامل عوامل سازمانی، فردی، تعاملی، مالی، محیطی و بازاریابی بودند. سپس نقشة بوم‌ناب و سنجه‌های کلیدی آن ترسیم شد. این عوامل نشان دادند که اجرای نوآوری باز نیازمند شرایطی نظام‌مند و ساختاریافته است و مدیران فدراسیون‌ها با شفاف‌سازی مسیر فعالیت‌ها و فراهم‌کردن این شرایط می‌توانند از این راهبرد نو استفاده کنند و به شکلی رقابتی‌تر و پویاتر به فعالیت‌های خود ادامه دهند.}, keywords_fa = {بوم‌ناب,نوآوری باز,سازمان ورزشی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2061.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2061_1261f061631a1f5aea860b51d3304ed1.pdf} } @article { author = {Rostami, Hesham and Shafiee, Shahram and Hemati Nejhad, Mehrali and Ramezani Nejad, Rahim}, title = {The Reasons, Obstacles and Consequences of Professionalization in Selection of Sport Federations of Iran}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {12}, number = {63}, pages = {43-68}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2020.8229.2817}, abstract = {When discussing the concept of professionalization in sports, the payments to the athletes may be of the most immediate pictures which may appear in people’s minds, but the actual and deeper meaning of the concept of professionalization differs than that of its everyday perception. The present study aims at identifying the reasons, obstacles and consequences of professionalization in selection of sport federations of Iran. The data presented here has been collected applying two-step Delphi method from semi-structured interviews with experts on professionalization of sports and subsequently analyzed applying hermeneutic-circle approach. Based on the results of the study, five themes, 120 primary codes, 38 sub-stratums and 15 stratums were recognized for the reasons, obstacles and consequences of professionalization of sports organizations. Based on the findings of this study, it can be concluded that identifying the reasons, obstacles and consequences of professionalization can pay a great contribution to the sports federations of Iran in order to make money, also the analysis of the exterior and interior of sports federations and identifying the potentials of professionalization in their context can expedite the process of professionalization and improvement of sports federations.}, keywords = {professionalization,organizational change,sport federations of Iran,hermeneutic-circle approach}, title_fa = {علل، موانع و پیامدهای حرفه‌ای‌سازی منتخبی از فدراسیون‌های ورزشی کشور ایران}, abstract_fa = {با صحبت‌کردن دربارة حرفه­ ای­ سازی ورزش احتمالاً سریع ­ترین تصویری که به ذهن مردم خطور م ی­کند، میزان پرداختی ­هایی است که به روش‌های مختلف به ورزشکاران داده می­شود، اما مفهوم اصلی واژة «حرفه‌ای­ سازی» با این تعریف روزمره متفاوت است. این پژوهش با هدف شناسایی علل، موانع و پیامدهای حرفه­ ای سازی منتخبی از فدراسیون­ های ورزشی در کشور ایران انجام شد. داده­ های پژوهش از طریق مصاحبه­ های نیمه ­ساختاریافته با افراد متخصص در زمینة حرفه ­ای ­سازی فدراسیون‌­ها جمع­ آوری شد و با استفاده از روش دور هرمونتیکی تجزیه‌‌وتحلیل شدند. براساس نتایج، درمجموع پنج تم اصلی برای علل، موانع و پیامدهای حرفه­ ای ­سازی فدراسیون­ های ورزشی کشور شامل بستر اقتصادی-تجاری فدراسیون­ ها، نیاز به تغییرات ساختاری در فدراسیون­ ها، الگوسازی از طریق ورزش، بهره­ وری فدراسیون­ ها از طریق منابع انسانی و ارتقای جنبه ­های سیاسی-قانونی ورزش کشور شناسایی شدند. همچنین 120 کد اولیه، 38 زیرطبقه، و 15 طبقه از تجزیه‌وتحلیل مصاحبه ­های نیمه ­ساختاریافته شناسایی و تدوین شدند. براساس یافت ه­های این پژوهش می­توان نتیجه­ گیری کرد که شناخت علل، موانع و پیامدهای حرفه­ ای ­سازی می­تواند به فدراسیون ­های ورزشی ایران برای رسیدن به فرایند کسب‌وکار کمک شایانی کند. همچنین تجزیه‌وتحلیل محیط درونی و بیرونی فدراسیون­ های ورزشی و شناسایی ظرفیت‌های بالقوة حرفه ­ای ­سازی در محیط آن­ها می­تواند روند حرفه ­ای ­سازی و پیشرفت سازمان ­های ورزشی را تسریع بخشد.}, keywords_fa = {حرفه‌ای‌سازی,تغییرات سازمانی,فدراسیون‌های ورزشی ایران,دور هرمونتیکی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2019.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2019_23c76fec7586009e6c76a0548105d155.pdf} } @article { author = {Ahmadi, Mojtaba and Nodehi, Mohammad Ali and Tabrizian Brojeni, Alireza}, title = {Investigating the Effective Factors on Improving Modeling of Athletes in Cyberspace}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {12}, number = {63}, pages = {69-88}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2020.8243.2826}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the factors affecting the modeling of athletes in cyberspace. The present study is a descriptive analytical study that was conducted field experiment. The statistical community comprised all of the experts and academic staff who had expertise in the field of media issues and modeling. The data gathering tool in this study was a researcher-made questionnaire based on the three-dimensional model. Electricity method was used to rank the factors. All data analysis process was performed using Electre SoLver software. In this research, the number of 17 factors influencing the improvement of athlete modeling in cyberspace was identified. According to the results, it has been found that the establishment of a database on the country's moral and value athletes with dominance 15, the creation of some incentive policies to encourage athletes to model in virtual dominance and the holding of national conferences in the presence of moral and value athletes. The 13 most important factors affecting the modeling of athletes in cyberspace. So, it turned out that; Athletes' role models in cyberspace need to be specifically considered. }, keywords = {Modeling of Athletes,media,Cyberspace,athlete}, title_fa = {بررسی عوامل مؤثر بر بهبود الگوسازی ورزشکاران در فضای مجازی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف بررسی عوامل مؤثر بر الگوسازی ورزشکاران در فضای مجازی طراحی و اجرا شد. پژوهش حاضر از نوع پژوهش­های توصیفی تحلیلی بود که به‌صورت میدانی انجام شد. همة خبرگان و اساتید دانشگاهی که در حوزة مسائل رسانه­ای و الگوسازی تخصص کافی را داشتند، جامعة آماری این پژوهش را تشکیل دادند. ابزار گردآوری اطلاعات در پژوهش حاضر شامل پرسشنامة پژوهشگر­ساخته با توجه به الگوی سه­شاخگی بود. به‌منظور رتبه­بندی عوامل از روش الکتره استفاده شد. تمامی روند تجزیه­و­تحلیل داده­های پژوهش با استفاده از نرم‌افزار الکتره انجام شد. در این پژوهش پس از بررسی­های انجام‌شده، 17 عامل مؤثر بر بهبود الگوسازی ورزشکاران در فضای مجازی شناسایی شد. با توجه به نتایج مشخص شد که ایجاد بانک اطلاعاتی در ارتباط با ورزشکاران اخلاقی و ارزشی کشور با چیرگی 15، ایجاد برخی سیاست­های تشویقی به‌منظور ترغیب ورزشکاران برای الگوسازی در فضای مجازی با چیرگی 14 و برگزاری همایش­های ملی با حضور ورزشکاران اخلاقی و ارزشی با چیرگی 13، مهم­ترین عوامل مؤثر بر الگوسازی ورزشکاران در فضای مجازی بودند. بنابراین مشخص شد که؛ الگوسازی ورزشکاران در فضای مجازی باید به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.}, keywords_fa = {الگوسازی ورزشکاران,رسانه,فضای‌مجازی,ورزشکار}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2064.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2064_06dfdad4b00b0ffd3d5a69cf5bda2904.pdf} } @article { author = {Khatibi, Amin and Heydari Nejhad, Sedighe and Shetab Booshehri, Seiede Nahid and Hashemi, Elham}, title = {The Obstacles and Solutions for the Development of Women's Sports Financial Resources in Iran}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {12}, number = {63}, pages = {89-112}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2020.8249.2827}, abstract = {Despite the developments of the Iranian women’s sports within recent years, further advancements within this sector still face certain barriers. The purpose of this research was to identify the obstacles to the financial development of the women’s sport in Iran, and to propose solutions thereto. The research was conducted within the context of applied studies, and the data were collected in an exploratory mix (qualitative-quantitative) through field methodology. The statistical population of this research included experts in the field of womens’sports. In the qualitative stage, deep and semi-structured interviews were conducted and the interviews continued until the theoretical saturation stage (n=15). Based on the results of the interviews, a questionnaire was developed, validated and distributed amongst the subjects. In the qualitative stage, the sampling was performed based on the targeted and accessibility method (n=198). Descriptive statistics, exploratory factor analysis, and confirmatory factor analysis were used to analyze the data. Based on the findings of this research, four obstacles to the development of financial resources of women’s sport were identified which included: structural, managerial, sociocultural, political-legal. Accordingly, various solutions were proposed to facilitate the development of women’s sport, some of which are presented in the following: offering tax exemptions or facilities to the sponsors of women's sports, raising the level of women's sports competitions, broadcasting women's sports competitions and finally ensuring the proper implementation of the rules and regulations, as amendment of the available laws and set criteria for measuring compliance with these rules. Because the introduction of new regulations without ensuring their proper implementation will not be effective.}, keywords = {Sponsorship,Marketing,women's sport,Financial resources}, title_fa = {موانع و راهکارهای توسعة منابع مالی ورزش زنان در ایران}, abstract_fa = {با اینکه در سال­ های اخیر پیشرفت ­های محسوسی در ورزش زنان رخ داده است، هنوز این بخش از ورزش کشور با موانعی روبه­ روست؛ بنابراین، این پژوهش با هدف شناسایی موانع و راهکارهای توسعة منابع مالی ورزش زنان انجام شد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از لحاظ نحوة گردآوری داده­ ها از نوع آمیختة اکتشافی (کیفی-کمّی) بود که به شکل میدانی انجام شد. جامعة آماری این پژوهش متخصصان آگاه به ورزش زنان بودند. در بخش کیفی 15 مصاحبة کیفی عمیق و نیمه‌ساختاریافته اجرا شد و مصاحبه ­ها تا مرحلة اشباع نظری ادامه یافت. برمبنای مصاحبه­ های انجام‌شده، پرسشنامه­ ای تهیه شد و پس از اعتباریابی، در بین نمونة آماری توزیع شد. در بخش کمّی نیز از روش نمونه ­گیری هدفمند و دردسترس استفاده شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده ­ها از آزمون­ های آمار توصیفی، تحلیل عاملی اکتشافی و تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. ‌براساس یافته ­های این پژوهش، چهار مانع برای توسعة منابع مالی یافت شد که عبارت‌اند از: موانع ساختاری، مدیریتی، فرهنگی-­­­اجتماعی و سیاسی-حقوقی. با توجه به موانع شناسایی‌شده راهکارهایی برای توسعة ورزش زنان ارائه شده است که برخی از آن­ها عبارت‌اند از: درنظرگرفتن معافیت‌های مالیاتی یا تسهیلاتی برای حامیان مالی ورزش زنان، تلاش برای ارتقای سطح رقابت­ های ورزشی زنان، پخش مسابقات ورزشی زنان از سیما و نظارت بر حسن اجرای قوانین موجود و تعیین معیارهایی برای سنجش پایبندی به این قوانین. زیرا، اصلاح و وضع قوانین جدید بدون وجود ضمانت اجرایی از کارآمدی لازم برخوردار نخواهد بود.}, keywords_fa = {حمایت مالی,بازاریابی,ورزش زنان,منابع مالی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2038.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2038_7cb524ce5ee57f90b7ea3dcfe3818034.pdf} } @article { author = {Azarian Soosahab, Mehran and Kashef, Seyyed Mohammad and Behnam, Mohsen and Badri Azarin, Yaghob}, title = {The Effect of Open Mindedness on Radical Innovation Through Social Networks and Organizational Learning in Iranian Private Clubs of Football Premier League}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {12}, number = {63}, pages = {113-138}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2020.8223.2815}, abstract = {The purpose of this study was to examining the effect of open mindednesson radical innovation through social networksand organizational learning in Iranian private clubs of football premier league. The statistical population of this study included all the executive staff of the Iranian private clubs of football Premier League in the 2018-19 season. The number of samples in this study was determined using purposeful sampling consist of all samples (n=242). To collect the data used from scales of Troilo’s et al. (2014) radical innovation, Mogollon’s et al. (2010) open mindedness, Baker’s et al. (2016) social networks and Maes & Sels’s (2013) organizational learning. The results showed that open mindedness in football clubs could directly promote radical innovation. Moreover, social networks and organisation learning had a direct impact on radical innovation. In addition, social networks and organizational learning had a mediator effect on the relationship between open mindednessand radical innovation. As a result, football clubs should pay special attention to creating an open-minded atmosphere in the club to improve organizational learning and social networks, and then develop radical innovation in the club.}, keywords = {Mental Framework,Organizational Communication,Application of Organizational Knowledge,Fundamental Change,Football Clubs}, title_fa = {اثر ذهنیت باز بر نوآوری رادیکال از طریق شبکه‌های اجتماعی و یادگیری سازمانی در باشگاه‌های خصوصی لیگ برتر فوتبال ایران}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف بررسی اثر ذهنیت باز بر نوآوری رادیکال در باشگاه­ های خصوصی لیگ برتر فوتبال کشور با نقش میانجی شبکه­ های اجتماعی و یادگیری سازمانی انجام شد. جامعة آماری این پژوهش همة عوامل اجرایی باشگاه ­های خصوصی لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 98-1397 بودند. تعداد نمونه­ های این پژوهش با استفاده از روش نمونه­ گیری هدفمند تمام نمونه‌ها 242 نفر تعیین شد. برای گردآوری داده ­ها از پرسشنامة نوآوری رادیکال ترویلو و همکاران (2014)، پرسشنامة ذهنیت باز مگلن و همکاران (2010)، پرسشنامة شبکه‌های اجتماعی بکر و همکاران (2016) و پرسشنامة یادگیری سازمانی میس و سلس (2013) استفاده شد. نتایج نشان داد که ذهنیت باز در باشگاه های فوتبال به طور مستقیم می­تواند باعث ارتقای نوآوری رادیکال شود. علاوه‌براین، یادگیری سازمانی و شبکه ­های اجتماعی بر نوآوری رادیکال تأثیر مستقیم دارند. همچنین یادگیری سازمانی و شبکه­ های اجتماعی بر رابطة بین ذهنیت باز و نوآوری رادیکال اثر میانجی دارند؛ درنتیجه، باشگاه ­های فوتبال کشور باید به ایجاد فضای ذهنی باز در باشگاه توجه ویژه داشته باشند تا یادگیری سازمانی و شبکه ­های اجتماعی بهبود یابند و به‌دنبال آن نوآوری رادیکال در باشگاه توسعه یابد.}, keywords_fa = {چارچوب ذهنی,ارتباطات سازمانی,کاربرد دانش سازمانی,تغییر اساسی,باشگاه‌های فوتبال}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2040.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2040_6cebac10afd52a8a17629e8a6c586e2f.pdf} } @article { author = {Rezaei Soufi, Morteza and Khasseh, Ali}, title = {Scientometric Analysis of Articles of “Sport Management Studies” in Islamic World Science Citation Center (ISC)}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {12}, number = {63}, pages = {139-162}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2020.8352.2863}, abstract = {The purpose of the present research is to present a scientometric analysis of the articles of the Journal of “Sport Management Studies” during the years 2010-2018. This is a scientometric applied research. Scientometric techniques and social network analysis are used in conducting this research. The research population consists of 541 articles published in the the Journal of “Sport Management Studies” that have been indexed in ISC database during the years 2010-2018. To analyze the data, a combination of BibExcel, UCINet, NetDraw, and Vosviewer software is used.The results showed that researchers in the Physical Education Departments of Allameh Tabataba'i, Tarbiat Modarres and Tehran Universities are top authors. A full professor in Allameh Tabataba'i University is the most cited researcher in the Journal of “Sport Management Studies”. Moreover, researchers in University of Guilan gained the highest h-index. From the authorship patterns, more than 95% of the journal articles are collaborative. In terms of centrality measures, researchers affiliated with the universities located in Tehran gained the highest scores. Furthermore, results indicated that keywords “Soccer”, “Sport” and “Brand” are most frequent keywords in Journal of “Sport Management Studies”. Finally, results of hierarchical clustering uncovered that 8 clusters are formed in the journal which focused on important topics such as: "Strategic Planning", "Performance Management", "Sport Refinement"," Health and Sport Empowerment "," Satisfaction in Sport "," Promotion "," Sport Marketing through Sport” and "Sports Industry". According to clusters of co-word analysis, it seems that the Journal of “Sport Management Studies” has been able to cover a considerable part of its subject areas in its years of activity.}, keywords = {Sport Management Studies,Scientometrics,H-index,Co-authorship,Research Evaluation}, title_fa = {تحلیل علم‌سنجی مقالات مجله «مطالعات مدیریت ورزشی» در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (آی.اس.سی.)}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف تحلیل علم‌سنجانۀ مقالات چاپ‌شده در مجلۀ «مطالعات مدیریت ورزشی» در فاصلة سال­های 1389 تا 1397، انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر نوع در زمرۀ پژوهش‌های کاربردی است که در آن از شاخص­های علم‌سنجی و تحلیل شبکة اجتماعی استفاده شده است. 541 مقاله از مجلۀ «مطالعات مدیریت ورزشی» جامعۀ پژوهش را تشکیل دادند که در بازۀ زمانی 1389 تا 1397 در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (آی.اس.سی.) نمایه شده­اند. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از تلفیقی از نرم‌افزارهای بیب­اکسل، یو سی آی نت، نت­دراو، و ووز-ویور استفاده شده است. نتایج نشان داد در بخش نویسندگان برتر، پژوهشگران گروه تربیت­بدنی دانشگاه­های علامه طباطبائی، تربیت مدرس و تهران پیشتاز بوده­اند. در بخش پراستنادترین پژوهشگران، استاد دانشگاه علامه طباطبائی رتبة اول را کسب کرده است. در شاخص اچ.، دانشگاه­ گیلان در رتبة اول قرار داشته است. در بخش الگوی تألیف، بیش از 95 درصد از مقالات نشریه به‌صورت مشارکتی بوده‌اند و در بخش برترین پژوهشگران از نظر شاخص­های مرکزیت نیز غالب پژوهشگران پرکار از لحاظ تعداد مقالات از دانشگاه­های شهر تهران بوده‌اند. در بخش پرتکرارترین کلیدواژه‌ها، واژه‌های «فوتبال»، «ورزش» و «برند» بیشترین فراوانی را در بین واژه‌ها داشته­اند. درنهایت، در بخش شبکۀ هم‌رخدادیِ واژگان نیز تحلیل خوشه­بندی به شکل­گیری هشت خوشۀ موضوعی منجر شد که مباحث مهمی چون «برنامة راهبردی»، «مدیریت عملکرد»، «بهسازی ورزش»، «سلامت و توانمندسازی ورزش»، «رضایتمندی در ورزش»، «ترویج»، «بازاریابی ورزشی و از طریق ورزش» و «صنعت ورزش» است. با توجه به خوشه‌های حاصل از تحلیل هم‌واژگانی، به‌نظر می‌رسد مجلۀ «مطالعات مدیریت ورزشی» توانسته است بخش درخور توجهی از محورهای موضوعی خود را در سال­های فعالیتش پوشش دهد.}, keywords_fa = {مطالعات مدیریت ورزشی,علم‌سنجی,شاخص اچ,هم‌نویسندگی,ارزیابی پژوهش}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2078.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2078_e69677cd646395422aa2ce882c3997d2.pdf} } @article { author = {Asgari Gandomani, Rohollah and Bagheri, Ghodratollah and Alidoust Ghahfarokhi, Ebrahim and Rahmati, Mohammad Hossein}, title = {Designing and Validating of Good Governance Model on Athletic Federation of Islamic Republic of Iran}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {12}, number = {63}, pages = {163-186}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2020.7015.2477}, abstract = {The purpose of this study was designing and validating of Good Governance Model on Athletic Federation of Islamic Republic of Iran. The research method was a combination of quantitative and qualitative methods and according to qualitative data collection in the first step and quantitative validation it in the next phase was mixed exploration. The statistical population in in the qualitative section were all experts in the academic or executive. In the quantitative section, the statistical community included athletics stakeholders (federation staff, referees, coaches, and athletes), which announced 749 athletes by the Athletics Federation. In the qualitative part, the judging and snowball sampling used. Interviewing continues until theoretical saturation (23 participants). The sampling method in the quantitative section was classified and available. Data collection tools in the first step were interview and after coding and identifying themes and indexes a questionnaire was drafted and used to design and validate the model. Data analysis was done in the qualitative section by using theme analysis and in the quantitative part by using SPSS and PLS software. The results showed the model of good governance in the Athletics Federation formed by five main components, including the " the role and the rule of law", "participation", "transparency and accountability", "controlling and monitoring" and "health of system". Also, the results of the confirmatory factor analysis showed a good fit model.}, keywords = {Good Governance,Federation,Athletics,Third-order factor analysis}, title_fa = {طراحی و اعتبارسنجی مدل حکمرانی خوب در فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف طراحی و اعتبارسنجی مدل حمکرانی خوب در فدراسیون دو و میدانی جمهوری اسلامی ایران انجام شد. روش پژوهش ترکیبی از روش‌های کمّی و کیفی بود و با توجه به جمع‌آوری داده ­ها به شیوة کیفی در مرحلة اول و اعتبارسنجی آن در مرحلة بعد، از نوع آمیختة اکتشافی بود. جامعة آماری در بخش کیفی همة خبرگان امر چه در سطح اجرایی و چه دانشگاهی بودند و در بخش کمّی تمامی ذی‌نفعان فدراسیون دو و میدانی (750 نفر) بودند. در بخش کیفی از نمونه­گیری قضاوتی و گلوله‌برفی استفاده شد که با مصاحبه با 23 نفر از نمونه‌های مدنظر اشباع نظری به‌دست آمد. روش نمونه ­گیری در بخش کمّی به‌صورت طبقه­ ای و در دسترس بود. ابزار گردآوری داده‌ها در مرحلة اول مصاحبه بود و بعد از کدگذاری و شناسایی مضمون‌ها و شاخص‌ها، پرسشنامه تدوین شد و برای اعتباربخشی مدل استفاده شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در قسمت کیفی با استفاده از تحلیل مضمون صورت گرفت و در قسمت کمّی، تحلیل عاملی تأییدی مرتبة سوم با استفاده از نرم‌افزارهای اس.پی.اس.اس. نسخة 22 و اسمارت پی.ال.اس. نسخة 3 انجام شد. نتایج حاصل از تحلیل مضمون نشان داد که مدل حکمرانی مطلوب شامل پنج مضمون اصلی حاوی نقش و حاکمیت قانون، مشارکت (اجماع)، شفافیت و پاسخگویی، کنترل و نظارت و سلامت سیستم بود. نتایج حاصل از تحلیل عاملی تأییدی نیز برازش مناسب مدل را در این پژوهش نشان داد.}, keywords_fa = {حکمرانی خوب,فدراسیون,دو و میدانی,تحلیل عاملی مرتبة سوم}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2035.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2035_e0a33f4bb78516fe0a50f31f1c95a11f.pdf} } @article { author = {Eghtedari, Mahtab and Saboonchi, Reza and Rasekh, Nazanin}, title = {Presenting an Interpretive Structural Model of the Factors Driving Environmental Performance of the Ministry of Sports and Youth}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {12}, number = {63}, pages = {187-212}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2020.8608.2941}, abstract = {The present study was designed and implemented with the aim of presenting an interpretive structural model of the factors that create environmental performance of the Ministry of Sports and Youth. The method of this research was mixed (quantitative and qualitative). The statistical sample of this study in the qualitative section consisted of 14 experts and in the quantitative section the statistical sample consisted of 58 managers and experts of the Ministry of Sports and Youth. The data collection tool in this study was an interview and a researcher-made questionnaire with 41 questions. The content validity of this questionnaire was examined and confirmed by reviewing the opinions of experts, structural validity was investigated by factor analysis and reliability using Cronbach's alpha calculation. In order to analyze the data of the present study, statistical methods of interpretive structural modeling and structural equations were used. Max QQ software was used to analyze the qualitative part of the research. All data analysis processes were performed in the software versions of version 20 and pial version 2. The results of the present study showed that seven factors of technical infrastructure, management platforms, human resources, environmental orientation, legal protections, motivational and cultural forces will improve the environmental performance in the Ministry of Sports and Youth. This plays a key role in the process of upgrading other factors between the three factors of managerial contexts, legal protections and environmental orientation. The results showed that all the relationships of the research model have a significant effect due to having a T level higher than 1.96.}, keywords = {Environmental,Environmental Orientation,Sustainable Development}, title_fa = {ارائة مدل ساختاری- تفسیری عوامل سوق‌دهندة عملکرد زیست‌محیطی وزارت ورزش و جوانان}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف ارائة مدل ساختاری-تفسیری عوامل سوق‌دهندة عملکرد زیست‌محیطی وزارت ورزش و جوانان طراحی و اجرا شد. این پژوهش با روش آمیخته (کمّی و کیفی) انجام شد. نمونة آماری این پژوهش در بخش کیفی شامل 14 نفر از خبرگان بودند و در بخش کمّی نمونة آماری شامل 58 نفر از مدیران و کارشناسان وزارت ورزش و جوانان بودند. ابزار جمع‌آوری اطلاعات در این پژوهش مصاحبه و پرسشنامة پژوهشگر­ساخته با 41 سؤال بود. روایی محتوایی این پرسشنامه با بررسی نظرهای خبرگان، روایی سازه با بررسی تحلیل عاملی و پایایی با استفاده از محاسبة آلفای کرونباخ بررسی و تأیید شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده­های پژوهش حاضر از روش­های آماری مدل­سازی ساختاری تفسیری و معادلات ساختاری استفاده شد. برای تجزیه­و­تحلیل بخش کیفی پژوهش از نرم‌افزار مکس کیو.دی.ای. استفاده شد.تمامی روند تجزیه‌وتحلیل داده­ها در نرم‌افزارهای اس.­پی.­اس.­اس. نسخة 20 و پی.­ال.­اس. نسخة سه انجام گرفت. نتایج پژوهش حاضر نشان داد که هفت عامل زیرساخت­های فنی، بسترهای مدیریتی، منابع انسانی، جهت­گیری محیطی، حمایت‌های قانونی، نیروهای انگیزشی و فرهنگ­سازی ازجمله عوامل سوق‌دهندة عملکرد زیست­محیطی در وزارت ورزش و جوانان هستند که از این بین سه عامل بسترهای مدیریتی، حمایت‌های قانونی و جهت­گیری محیطی نقش کلیدی و زیرساختی در روند ارتقای سایر عوامل دارند. نتایج پژوهش نشان داد که تمامی روابط مدل پژوهش به‌دلیل برخورداری از میزان تی بیشتر از 96/1، دارای تأثیر معنادارند.}, keywords_fa = {زیست‌محیطی,جهت‌گیری محیطی,توسعة پایدار}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2044.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2044_aec29cbbe52597c943e01e4ddd9db1ce.pdf} } @article { author = {Pour Soltani Zarandi, Hossein and Saeedi, Elham}, title = {Identifying the Cognitive Function of Payame Noor University Students about Covid Virus 19}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {12}, number = {63}, pages = {213-236}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2020.9118.3087}, abstract = {The aim of this study was to identify the cognitive function of Payame Noor University students about Covid 19 virus using fuzzy Delphi technique. The present study is a qualitative research, based on the present time, in terms of applied purpose, and in terms of collecting field information. The statistical population consisted of master and bachelor students of Payame Noor University of Alborz province. Non-random sampling method was selected. Data were also collected through in-depth and semi-structured interviews, and fuzzy Delphi technique was used to reach a possible agreement between experts to eliminate possible biases. Findings showed that the components of political cognition, economic cognition, cultural and social cognition, behavioral cognition and belief cognition had an explanatory role in shaping students' cognitive performance. Thus, students can solve the problems about the Covid virus 19 by identifying cognitive function. Also, other research findings showed that the highest rank is related to behavioral cognition and the lowest rank is related to political cognition. Thus, in cognitive performance, students gained more behavioral cognition, and their least cognition was political cognition.}, keywords = {Fuzzy Delphi,Students,Cognitive Function,Covid Virus 19}, title_fa = {شناسایی عملکرد شناختی دانشجویان دانشگاه پیام نور دربارۀ ویروس کوید-19}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف شناسایی عملکرد شناختی دانشجویان دانشگاه پیام نور دربارۀ ویروس کوید-19، با استفاده از تکنیک دلفی فازی انجام شد. این پژوهش از نوع پژوهش­های کیفی، براساس زمان حال­نگر، از نظر هدف کاربردیو به لحاظ جمع­آوری اطلاعات میدانی بود. دانشجویان مقاطع کارشناسی‌ارشد و کارشناسی رشتة تربیت‌بدنی دانشگاه پیام نور استان البرز جامعة آماری را تشکیل دادند. روش نمونه­گیری غیرتصادفی از نوع هدفمند بود. داده­ها با روش مصاحبة عمیق و نیمه‌ساختارمند گردآوری شدند و برای رفع سوگیری­های احتمالی، از تکنیک دلفی فازی به‌منظور دستیابی به توافق گروهی بین خبرگان استفاده شد. یافته­های پژوهش نشاندادمؤلفه­های شناخت سیاسی، شناخت اقتصادی، شناخت فرهنگی و اجتماعی، شناخت رفتاری و شناخت اعتقادینقش تبیین­کننده‌ای در شکل­گیری عملکرد شناختی دانشجویان داشتند؛بنابراین، دانشجویان با استفاده از شناسایی عملکرد شناختی می­توانند به حل مشکلات دربارۀ ویروس کوید-19 دست پیدا کنند.همچنین بالاترینرتبهبهشناخت رفتاریوپایین­ترینرتبه بهشناخت سیاسیمربوط بود؛ بنابراین، در عملکرد شناختی، دانشجویان بیشتر به شناخت رفتاری رسیدند و کمترین شناخت آن­ها شناخت سیاسی بود.}, keywords_fa = {دلفی فازی,دانشجویان,عملکرد شناختی,ویروس کوید-19}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2153.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2153_456baf9b5e7d4669674c0a18716267dc.pdf} } @article { author = {Galini, Horieh and Shojaee, Vahid and Hami, Mohammad and Soleymani Tape Sari, Bahare}, title = {Modeling the Determining Factors to Improve Sports Insurance System in Iran}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {12}, number = {63}, pages = {237-260}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2020.8552.2923}, abstract = {The aim of this research was Designing and testing a model for promotion of sport insurance system in Iran. The research method is descriptive-correlational. Statistical population included managers, experts and experts in sport insurance in the Iran. The statistical sample was estimated sufficiently for structural equation modeling in PLS software (138 persons) and sampled by Theoretical (judgment) method. The research tool was a questionnaire extracted from the qualitative (systematic exploration) part of the research consisting of 15 variables and 58 questions on a 5-point Likert scale. Validity of the questionnaire was assessed by content validity (11 experts), reliability (Cronbach's alpha: 0.87) and construct validity (model fitting). Findings were analyzed by PLS software (version 3). Modeling results showed that strategic management efficiency has significant effect on law updating, financial management optimization, facility development, human capital empowerment and communication capacity building (With coefficients: 0.58, 0.62, 0.54, 0.59 and 0.55). Also, communication capacity building and human empowerment (with coefficients of 0.60 and 0.25) had a significant effect on insurance education and culture. The effect of upgrading the surveillance system on improving insurance premiums and improving insurance damages was also significant (with coefficients: 0.56 and 0.36). Finally, expanding coverage range, promoting insurance literacy and enhancing customer satisfaction (with coefficients of 0.59, 0.74, and 0.81, respectively) had a significant effect on improving the penetration coefficient of sports insurance. Generally, based on the findings of the study it can be said that the model of promotion of the sports insurance system consists of a systematic flow of structural, functional, process, functional and consequential factors.}, keywords = {Insurance system,Insurance management,Sports insurance,Insurance promotion,conceptual model}, title_fa = {مدل‌سازی عوامل تعیین‌کننده در ارتقای سیستم بیمة ورزشی در کشور}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف طراحی و آزمون مدل ارتقای سیستم بیمة ورزشی در کشور انجام شد. روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی بود. مدیران، کارشناسان و صاحب ­نظران حوزة بیمة ورزشی در کشور جامعة آماری پژوهش را تشکیل دادند. نمونة­ آماری به تعداد قابل کفایت برای مدل‌سازی معادله ساختاری در نرم­افزار اسمارت پی­.ال.­اس. برآورد شد (138 نفر) و به روش نظری (قضاوتی) نمونه­ گیری شد. ابزار پژوهش پرسشنامة مستخرج از بخش کیفی (اکتشافی نظام‌مند) بود. پژوهش حاوی 15 متغیر و 58 سؤال در مقیاس پنج گزینه‌ای لیکرت بود. روایی پرسشنامه از طریق روایی محتوایی (11 صاحب­نظر)، پایایی (آلفای کرونباخ: 87/0) و روایی سازه (برازش مدل) ارزیابی و تأیید شد. برای تحلیل یافته­ ها از نرم‌افزار اسمارت پی.­ال.­اس. نسخة سه استفاده شد. نتایج مدل‌سازی نشان داد که کارآمدسازی مدیریت راهبردی بر روزآمدسازی قوانین، بهینه‌سازی مدیریت مالی،توسعة امکانات، توانمندسازی سرمایة انسانی و ظرفیت‌سازی ارتباطی اثر معنا‌دار داشت (به‌ترتیب با ضرایب 58/0، 62/0، 54/0، 59/0 و 55/0). همچنین ظرفیت‌سازی ارتباطی و توانمندسازی انسانی (به‌ترتیب با ضرایب 60/0 و 25/0) اثر معنا‌داری بر آموزش و فرهنگ‌سازی بیمه داشتند. اثر ارتقای سیستم نظارت بر بهبود حق بیمه و بهبود خسارت بیمه نیز معنادار بود (به‌ترتیب با ضرایب 56/0 و 36/0). درنهایت توسعة دامنة پوشش، ترویج سواد بیمه‌ای وارتقای رضایت مشتریان (به‌ترتیب با ضریب 59/0، 74/0 و 81/0) بر ارتقای ضریب نفوذ بیمة ورزشی اثر معنا‌دار داشتند. به‌صورت‌کلی، براساس یافته­ های پژوهش می­توان گفت الگوی ارتقای سیستم بیمة ورزشی شامل جریانی نظام‌مند از عوامل ساختاری، قابلیت، فرایندی، عملکردی و پیامدی است.}, keywords_fa = {نظام بیمه,مدیریت بیمه,بیمة ورزشی,ارتقای بیمه,الگوی مفهومی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2089.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2089_33fcb24c91287f6e4de9bd25c02cc0e1.pdf} } @article { author = {Shakibaei Fard, Elahe and Jamshidian, Leila and Tork Far, Ahmad}, title = {Islamic Marketing Development Model Framework in Iranian Sport}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {12}, number = {63}, pages = {261-280}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2020.8539.2918}, abstract = {The purpose of this study was to develop a framework for the model of Islamic marketing development in Iranian sport. The research method was a two-stage instrumental exploratory combination. The qualitative research method, the qualitative case study, and the potential participants included 14 faculty members. In the quantitative part, the research method was descriptive-survey. The statistical population of this study included the head, vice-chairman and secretary of sport federations, which included 153 people with 51 active federations in the country. According to Morgan's sample size table, 113 individuals were selected as the research sample according to available sampling method. The instrument used in the quantitative section was a researcher-made scale based on the qualitative data base network theory. Face validity was assessed by ten sport management professors and the content validity of the questionnaire was used by carcass model and content validity was confirmed. Convergent validity, combined reliability and Cronbach's alpha were also confirmed. Descriptive statistics and structural equation modeling were used to analyze the data. The results showed that the respective T values ​​of each factor had a significant impact and all the framework of Islamic marketing development model in Iranian sport was approved. The results of the present study also showed that the framework of Islamic marketing development model in Iranian sport includes causal conditions, contextual conditions, intervention conditions, consequences, strategies. The results of this study also showed that the research model has a good fit.}, keywords = {Model,Development,Islamic Marketing,Sport,Iran}, title_fa = {چارچوب مدل توسعة بازاریابی اسلامی در ورزش ایران}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف تدوین چارچوب مدل توسعة بازاریابی اسلامی در ورزش ایرانانجام شد. روش پژوهش ترکیبی-اکتشافی دومرحله­ای از نوع ابزارسازی بود. روش پژوهش کیفی، مطالعة موردی کیفی و مشارکت‌کنندگان بالقوه شامل 14 نفرازمتخصصانعضوهیئت‌علمیبودند. در بخش کمّی روش پژوهش توصیفی-پیمایشی بود. جامعة آماری دراین بخش شامل رئیس، نایب‌رئیس و دبیر فدراسیون­های ورزشی بودند که با توجه به 51 فدراسیون فعال در کشور، 153 نفر بودند. با توجه به جدول حجم نمونة کرجسی و مورگان، 113 نفر براساس روش نمونه­گیری دردسترس به‌عنوان نمونة پژوهش مشخص شدند.ابزار به‌کاررفته در بخش کمّی، مقیاس پژوهشگرساخته‌ای براساس شبکه نظریة داده‌بنیاد بخش کیفی بود. برای بررسی روایی صوری از نظر 10 تن از اساتید مدیریت ورزشی بهره گرفته شد و برای روایی محتوایی سؤال­های پرسش­نامه از مدل لاشه استفاده شد و روایی محتوایی تأیید شد. همچنین روایی همگرا، پایایی ترکیبی و آلفای کرونباخ  تأیید شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده­ها از آمار توصیفی و از مدل معادلات ساختاری برای بررسی برازش مدل پژوهش استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که مقدار تی مربوط به هر عامل تأثیر معنادار داشت و تمامی چارچوب مدل توسعة بازاریابی اسلامی در ورزش ایران تأیید شد. همچنین چارچوب مدل توسعة بازاریابی اسلامی در ورزش ایرانشامل شرایط علّی، شرایط زمینه­ای، شرایط مداخله­ای، پیامدها، راهبردهاست. به‌علاوه، نتایج پژوهش حاضر نشان داد که مدل پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است.}, keywords_fa = {مدل,توسعه,بازاریابی اسلامی,ورزش,ایران}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2016.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2016_b81de0d50c6091556c6984c669875116.pdf} } @article { author = {Nobakht, Farzad and Yazdani, Mohammad Hasan and firouzi Mejandeh, Ebrahim and Naghi Zaddeh Baghi, Abbas}, title = {Optimal Location of Sports for all in Ardabil City Using Integrated Geographic Information System (GIS) and Multi Criteria Decision Making Models (MCDM)}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {12}, number = {63}, pages = {281-306}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2020.8164.2796}, abstract = {The present study was designed with an applied approach and a descriptive-analytical method in order to analyze the land suitability of Ardabil city in order to select the optimal location of sport for all sites. In this research process different areas of Ardebil city have been studied in terms of 4 general components of land characteristics and location, land use compatibility, density, per capita and operational radius and accessibility desirability. Librarian and field methods (direct observation method) were used to collect research data and information. ARCGIS 10.4 software is used to prepare the required survey maps and data analysis, to determine the degree of importance of each of the research criteria by pairwise comparison of hierarchical analysis model (AHP) and Expert Choice software is used to standardize benchmark maps of fuzzy membership functions and to overlap standardized weighted indices using the VIKOR model. The results of the analysis are presented in the form of suggestions for creating sport sites in the neighborhoods of Zaernas, Karshenasan Town and Dampezeshki Neighborhood. Among the sites introduced by the two sites in Zaernas town and Karshenasan will be able to create green rings for holding family walking conferences.}, keywords = {sports for all,Location,Sport applications,Ardabil,Multi criteria decision making models}, title_fa = {انتخاب مکان بهینة ورزش همگانی در شهر اردبیل با استفاده از تلفیق سیستم اطلاعات جغرافیایی و سیستم‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با رویکرد کاربردی و روشی توصیفی-تحلیلی در راستای تحلیل تناسب اراضی شهر اردبیل به‌منظور انتخاب مکان بهینة استقرار سایت­های ورزش همگانی انجام شده است. در فرایند پژوهش حاضر نواحی مختلف شهر اردبیل از نظر چهار مؤلفة کلی مشخصات و موقعیت زمین، سازگاری کاربری­ها، تراکم، سرانه و شعاع عملکردی و مطلوبیت دسترسی بررسی شده است. برای گردآوری داده­ها و اطلاعات مورد نیاز از روش­های کتابخانه­ای و میدانی (روش مشاهدة مستقیم) استفاده شده است. برای آماده­‌کردن نقشه­های مورد نیاز پژوهش و تجزیه‌وتحلیل داده­ها از نرم­افزار Arc GIS 10.4، به‌منظور تعیین میزان درجة اهمیت هریک از معیارهای پژوهش از مقایسة زوجی مدل تحلیل سلسله­مراتبیو نرم­افزار Expert Choice، برای استانداردسازی نقشه­های معیار از توابع عضویت فازی و به‌منظور هم‌پوشانی نهایی شاخص­های استانداردشدة وزنی از مدل ویکور استفاده شده است. نتایج حاصل از تحلیل­ها در قالب پیشنهادهایی برای ایجاد سایت­های ورزش همگانی در محلات زرناس، بعثت، شهرک کارشناسان و محلة دامپزشکی ارائه شده است. از بین سایت­های معرفی‌شده دو سایت شهرک زرناس و کارشناسان قابلیت ایجاد رینگ­های سبز برای برگزاری همایش­های پیاده­روی خانوادگی نیز خواهند داشت.}, keywords_fa = {ورزش همگانی,مکان‌یابی,کاربری‌های ورزشی,شهر اردبیل,مدل‌های تصمیم‌گیری چندمعیاره}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2077.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_2077_9581defffbd014ee009a6a2c6150d134.pdf} }