@article { author = {Jafari, Elham and Sharifi Far, Farideh and Alam, Shahram}, title = {The Role of Women in Sport Management in the Country with Future Research Approach}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {58}, pages = {17-38}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2019.7705.2658}, abstract = {The purpose of this study was to present The Role of Women in Sport Management in the Country with Future Research Approach. The method of research in terms of level is strategic, in terms of type is qualitative, in terms of strategy is processed, in terms of purpose is practical and in terms of time is prospective. The statistical population consisted of two sections: human society (18 people) and information society (39 copies). The research tool consists of three methods of library study, interview and Delphi method. The validity of the tools was evaluated based on the scientific and legal validity of the statistical sample, content evaluation of the experts and the agreement coefficients between the eligible experts. Coding and conceptual systematic analysis methods were used to analyze the findings. The results showed that the general framework of the future of women's management strategy in sport includes four layers of future opportunism, bottleneck analysis, prospective approach, and implementation and review that each separated output layer has respectively, key factors, roadmap and performance in terms of topics. Future studies' perspectives of women's management in country's sport were investigated in three perspectives of past, present and future, and two theoretical and executive aspects. Finally, a prospective model based on the actions and considerations necessary to improve women's Place in the management of sport in five levels of challenge, capability, strategy, performance, and outcome was developed. Based on the findings, it can be said that the future role of women in sport management in the country is simultaneously influenced by the internal and external factors and actions of sport. This framework has a holistic, systematic, and long-term view of the management of women in the field of sports and seeks to guide managers' action in the distant future and wider areas of administration.}, keywords = {Sport System,Roles of Management,Female Managers,Future Studies}, title_fa = {نقش‌آفرینی زنان در مدیریت ورزش کشور با رویکرد آینده‌پژوهی}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش، ارائة نقش‌آفرینی زنان در مدیریت ورزش کشور با رویکرد آینده‌پژوهی بود. روش پژوهش ازنظر سطح، راهبردی، ازلحاظ نوع، کیفی، ازحیث راهبردی، فرایندی، ازنظر هدف، کاربردی و ازحیث زمان، آینده‌نگر بود. جامعة آماری شامل دو بخش جامعه انسانی (18 نفر) و جامعة اطلاعاتی (39 نسخه) بود. ابزار پژوهش شامل سه روش مطالعة کتابخانه‌ای، مصاحبه و تکنیک دلفی بود. روایی ابزارها براساس اعتبار علمی و حقوقی نمونة آماری، ارزیابی محتوایی متخصصان و ضرایب توافق بین خبرگان مطلوب ارزیابی شد. از روش­ های کدگذاری و تحلیل سیستمی مفهومی برای تحلیل یافته‌ها استفاده شد. نتایج نشان داد که چارچوب کلی آینده‌پژوهی مدیریت زنان در ورزش، مشتمل‌بر چهار لایة فرصت‌یابی آینده، تحلیل گلوگاه‌ها، راه‌یابی آینده‌نگر و اجرا و بازنگری بود که هر لایه، خروجی جدایی به‌ترتیبِ موضوع‌ها، عوامل کلیدی، نقشة راه و عملکرد دارد. منظرهای آینده‌پژوهی مدیریت زنان در ورزش کشور در سه منظر زمانی گذشته، حال و آینده و دو بخش نظری و اجرایی بررسی شدند. درنهایت، الگوی آینده ­نگری مبتنی‌بر اقدام‌ها و ملاحظات لازم برای بهبود جایگاه زنان در مدیریت ورزش کشور، در پنج سطح چالش، قابلیت، راهبرد، عملکرد و پیامد ترسیم شد. براساس یافته ­ها می­توان گفت که آیندة نقش ­آفرینی زنان در مدیریت ورزش کشور هم‌زمان متأثر از عوامل و جریان­ های درون‌ و برون‌سیستمی ورزش است. این چارچوب نگاهی کلی‌گرا، سیستمی و بلندمدت به مقولة مدیریت زنان در بخش ورزش دارد و می‌کوشد تا راهنمای عمل مدیران درافق‌های زمانی دورتر و حیطه‌های وسیع‌تر اجرایی باشد.}, keywords_fa = {نظام ورزش,نقش‌های مدیریتی,مدیران زن,آینده‌پژوهی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1901.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1901_2b2bc8a445c952f75e06999c29f4fb83.pdf} } @article { author = {Arab Narmi, Bita and Khalilian, Fatemeh}, title = {Comparative Study of Master of Sport Management Curriculum in Iran and Selected Universities of the World}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {58}, pages = {39-64}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2019.7410.2573}, abstract = {The sport management curriculum is considered as one of the most important pillars of sport management in the country. This study examined and compared the curriculum of Master's degree of sport management in Iran and selected universities. The method of this research is descriptive-analytical-comparative with qualitative approach. Sports management’s approved curriculum were received from the Ministry of Science website (Higher Education Planning Office) then adapted and compared with curricula of 16 universities in the world. Examining the curriculum of selected universities showed that, from the six sport management’s academic orientation in Iran, there is more overlap to the topics of the sport marketing orientation and also the slightest similarities with the Strategic Management in Sport and Leisure Management and Recreational Sports. Also there is most variety of course titles and the most diversity of orientation toward other universities. More than 90% of curriculum of selected universities were segregated into 26 subject areas, sport management education has been addressed to 21 subject areas in Iran. The bachelor's degree in Iran is defined in a general and comprehensive manner and sport management is a small part of that with limited titles. On the contrary, at the master level, there are more specialized and differentiated academic orientation for sport management. Based on this, it seems to be lack sufficient cognitive and empirical skills to select and enter tomaster of sports management in Iran.}, keywords = {Curriculum,Courses,sport management education Sports Management,Selected Universities}, title_fa = {بررسی تطبیقی برنامة درسی رشتة مدیریت ورزشی در مقطع کارشناسی‌ارشد در ایران و دانشگاه‌های منتخب جهان}, abstract_fa = {برنامة درسی، یکی از مهم‌ترین ارکان مدیریت ورزشی در کشور محسوب می‌شود. در این پژوهش، به بررسی و مقایسة برنامة درسی مقطع کارشناسی‌ارشد مدیریت ورزشی در ایران و دانشگاه‌های منتخب پرداخته شده است. روش این پژوهش، توصیفی، تحلیلی و تطبیقی با رویکرد کیفی بود. برنامه‌های درسی رشتة (گرایش) مدیریت ورزشی کشور براساس برنامة درسی مصوب دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی از سایت وزارت علوم تحقیقات و فناوری (دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی) دریافت شدند و با برنامة درسی 16 دانشگاه منتخب تطبیق داده شدند و مقایسه شدند. بررسی عناوین درسی دانشگاه‌های منتخب جهان نشان می‌دهد که بیشترین شباهت عناوین درسی با دروس گرایش بازاریابی ورزشی بود و کمترین هم‌پوشانی با گرایش‌های مدیریت اوقات‌فراغت و مدیریت راهبردی در ورزش بود. برنامة آموزشی مدیریت ورزشی در ایران، دارای بیشترین تنوع در عناوین درس و تنوع در گرایش درزمینة مدیریت ورزشی نسبت به دانشگاه‌های منتخب بود. بیش از 90 درصد از همة عناوین درسی دانشگاه‌های منتخب، به 26 حیطة موضوعی تفکیک شدند که در آموزش مدیریت ورزشی در کشور، به 21 حیطه به‌تفکیک گرایش پرداخته شده است. دروس مقطع کارشناسی به‌صورت‌کلی و جامع تعریف شده‌اند و دروس مختص مدیریت ورزشی در مقایسه با دانشگاه‌های منتخب محدود بودند و برعکس، در مقطع کارشناسی‌ارشد گرایش‌های تخصصی‌تر و تفکیک‌شده‌تری نسبت به دانشگاه‌های موردمقایسه وجود داشتند؛ براین‌اساس، به‌نظر می‌رسد که دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی فاقد مهارت‌های شناختی و تجربی کافی برای انتخاب و ورود به گرایش‌های تخصصی مدیریت ورزشی باشند.}, keywords_fa = {آموزش مدیریت ورزشی,برنامة درسی,عناوین درسی,مدیریت ورزشی,دانشگاه‌های منتخب}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1902.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1902_ca90bc14492aa21a01feb9c33c06fd08.pdf} } @article { author = {Fathi Chgni, Fariborz and Sepahvand, Reza and Nazar Pouri, Amir Hoshang}, title = {Designing the Relational Model of Organizational Ambidexterity and New Product Development Performance with the Mediating Role of Product Modularity in Firms Manufacturing Bodybuilding Equipment}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {58}, pages = {65-84}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2019.7242.2530}, abstract = {The primary purpose of this research is to determine the relationship between organizational ambidexterity and new product development performance with the mediating role of Product modularity in firms manufacturing bodybuilding equipment. In terms of purpose, the present study is an applied descriptive-exploratory research. In term of philosophy, it is based on the deductive research and positivism paradigm. The statistical population of the research is 147 senior managers and employees of factories and companies manufacturing bodybuilding equipment in the country. A total number method has been used for sampling. In order to measure the variables of the research, Huang and Li’s organizational ambidexterity questionnaire (2017), Yuxiao et al’s Product modularity (2018) and the new product development of Cheng and Krumwiede's (2018) have been used. The reliability of the questionnaires was confirmed by Cronbach's alpha and for data analysis, structural equation modeling and PLS software were used. The findings show that organizational ambidexterity has a positive and significant effect on new product development and Product modularity acts as a mediator variable in relation to organizational ambidexterity and new product development.}, keywords = {organizational ambidexterity,Product modularity,New product development performance,Bodybuilding equipment}, title_fa = {طراحی مدل ارتباطی چیره‌دستی سازمانی و عملکرد توسعة محصول جدید با نقش میانجی ماژولاریتی محصول در شرکت‌های تولیدکنندة تجهیزات بدن‌سازی}, abstract_fa = {هدف کلی از انجام این پژوهش، طراحی رابطة میان چیره‌دستی سازمانی و عملکرد توسعة محصول جدید با نقش میانجی ماژولاریتی محصول در شرکت‌های تولیدکنندة تجهیزات بدن‌سازی بود. پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی بود که درزمرة پژوهش‌های توصیفی پیمایشی قرار می‌گیرد. ازنظر فلسفه، این مطالعه یک پژوهش قیاسی است که برمبنای پارادایم اثبات‌گرایی انجام شده است. ازنظر شاخص زمانی، پژوهش حاضر از پژوهش‌های مقطعی به‌شمار می‌آید. جامعة آماری پژوهش مدیران ارشد و کارمندان کارخانجات و شرکت‌های تولیدی تجهیزات بدن‌سازی کشور در سال 1397 به تعداد 147 نفر بودند. برای نمونه‌گیری از روش تمام‌شماری استفاده شده است. برای سنجش متغیرهای پژوهش از پرسش‌نامه‌های چیره‌دستی سازمانی هوآنگ و لی (2017)، ماژولاریتی محصول یاژیائو و همکاران (2018) و عملکرد توسعة محصول جدید چنگ و کروم ویده (2018) استفاده شده است. پایایی پرسش‌نامه‌ها با روش آلفای کرونباخ تأیید شد و برای تحلیل داده‌های پژوهش از مدل‌سازی معادلات ساختاری و نرم‌افزار پی.ال.اس. استفاده شد. نتایج نشان داد که چیره‌دستی سازمانی تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد توسعة محصول جدید داشت و ماژولاریتی محصول به‌عنوان متغیر میانجی در رابطه با چیره‌دستی سازمانی و عملکرد توسعة محصول جدید عمل کرد.}, keywords_fa = {چیره‌دستی سازمانی,ماژولاریتی محصول,عملکرد توسعة محصول جدید,تجهیزات بدن‌سازی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1903.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1903_1f0ef4b569cbceaf69dd4cb4a18c7552.pdf} } @article { author = {Afshari, Mostafa and Mirsafian, Hamid Reza and Esmaeili, Mohsen and Vafaei Moghadam, Ali}, title = {Analysis and Application of Effective Factors on Research and Development (R & D) Capabilities at Sport Sciences Research Institute of Iran}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {58}, pages = {85-102}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5555.2107}, abstract = {Increasement of competition and motivation for survival has led many organizations to focus their activities on basic services and core competencies and this issue requires investment in research and innovation. Therefore, the present study aims to analyze the factors affecting R & D capabilities at Sport Sciences Research Institute. It was a field research using mixed method. The research samples were directors, deputies, faculty members and expert personnel of Sport Sciences Research Institute. To collect data, a researcher-made questionnaire was used to collect information and its validity and reliability were confirmed. For data analysis SPSS software and for confirmatory factor analysis Lisrel software were used. The results showed that all the mentioned variables are important for research samples and the priority in each part is in this base: knowledge management in effective strategic factors, creativity and innovation in effective human factors, the ability to transfer and release technology in effective technological factors, and increase the motivation of technical people in effective management factors. There were no significant differences between components in financial factors and factors of commercialization. Based on the obtained results and the necessity of establishing this department in this scientific organization, and in order to reach the objectives of Sport Sciences Research Institute, the establishment of this department seems essential.}, keywords = {Sterategic Factors,Technological Factors,Factors of Commercialization,human Factors of,financial Factors}, title_fa = {تحلیل و کاربست عوامل مؤثر در توانمندی‌های تحقیق و توسعه در پژوهشگاه علوم ورزشی}, abstract_fa = {افزایش رقابت و انگیزة بقا، بسیاری از سازمان‌ها را بر آن داشته است که فعالیت‌های خود را بر ارائة خدمات اساسی و توانمند‌ی‌های محوری متمرکز کنند که این امر مستلزم سرمایه‌گذاری در پژوهش‌ها و ایجاد نوآوری‌ها است؛ ازاین‌رو، پژوهش حاضر با هدف تحلیل عوامل مؤثر در توانمندی‌های تحقیق و توسعه در پژوهشگاه علوم ورزشی تدوین شده است. روش پژوهش آمیخته بود و به‌صورت میدانی انجام شد. نمونه­های این پژوهش رئیس‌ها، معاون‌ها، اعضای هیئت‌علمی و کارشناسان پژوهشگاه علوم ورزشی بودند. برای گردآوری اطلاعات از پرسش‌‌نامه­های پژوهشگرساخته استفاده شد که روایی و پایایی آن به تأیید رسید. تحلیل داده‌ها در نرم‌افزار اس.پی.اس.اس. نسخة 24 و تحلیل عاملی تأییدی در نرم‌افزار آموس انجام شدند. نتایج نشان داد که از دید نمونه‌های پژوهش متغیرهای عوامل انسانی، فناورانه، مدیریتی، تجاری کردن، راهبردی و مالی دارای درجة اهمیت بودند و اولویت در هر بخش براین‌اساس بود: مدیریت دانش در عوامل راهبردی، روحیة خلاقیت و نوآوری در عوامل انسانی، توانایی انتقال و انتشار فناوری در عوامل فناورانه و افزایش انگیزش افراد فنی در عوامل مدیریتی. در دو عامل مالی و تجاری‌کردن، اختلاف معناداری بین مؤلفه‌ها وجود نداشت. برمبنای نتایج به‌دست‌آمده و لزوم اهمیت تأسیس این واحد در این نهاد علمی، بدیهی است که درراستای تحقق اهداف کلان پژوهشگاه، تأسیس این واحد ضروری به‌نظر می‌رسد.}, keywords_fa = {عوامل راهبردی,عوامل فناورانه,عوامل تجاری‌کردن,عوامل انسانی,عوامل مالی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1555.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1555_1d1350a88d73887cd8caa800ff2a8353.pdf} } @article { author = {Ghorbani Ghahfarrokhi, Leila and Farahani, Abolfazl}, title = {Analysis of Government Investment on Employment of Graduates the MSC Degree in Physical Education of Public and Private Universities}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {58}, pages = {103-118}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2019.1598}, abstract = {Obviously, the most important human capital is an appropriate use of these funds is necessary in an integrated system. This study analyzes the effect of government investment on employment MSC degree in physical education is public and private universities. Methods In this descriptive - analytical study and the research community all MSC degree in physical education in the years 1385 till 1390 all the trends in both public and private universities have graduated from the population size 7500 study estimated that a sample size of Cochran's formula was used to estimate the sample size was 360 patients . Stratified cluster random sampling was performed. A questionnaire was used to collect data confirm the validity of the questionnaire Physical Education teachers, administration, economics, sociology and the social sciences. For construct validity, exploratory factor analysis indicated that an acceptable construct validity (factor loading 0.748) level of reliability equal to 0.98 (Cronbach’s alpha) were reported. The cost of software for statistical analysis (SPSS 20) and LISREL was used. In general, graduates of public universities and non-governmental, public investment factors affecting the employment of graduates of master's degree in physical education were identified. The results of the study showed that between 7 operating state investment in jobs to support plenty of private investments in physical education among graduates of two universities with the highest correlation coefficient (a public university with a correlation coefficient, 0.819 universities and NGOs with a correlation coefficient, 0.801). General government investment in job creation as the main trustee is very important.}, keywords = {government investment,M.Sc. Graduate Physical Education,employment,public and private universities}, title_fa = {تحلیل اثر سرمایه‌گذاری دولت بر اشتغال دانش‌آموختگان کارشناسی‌ارشد رشتة تربیت‌بدنی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی}, abstract_fa = {به‌یقین، نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایة یک کشور محسوب می‏شود و استفادة درست از این سرمایه در یک سیستم منسجم ضروری است. هدف از انجام پژوهش حاضر، تحلیل اثر سرمایه‌گذاری دولت بر اشتغال دانش‌آموختگان کارشناسی‌ارشد رشتة تربیت‌بدنی دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی بود. روش انجام این پژوهش توصیفی- تحلیلی بود و همة دانش‌آموختگان کارشناسی‌ارشد تربیت‌بدنی در همة گرایش‌ها که در سال‌های 1385 تا 1390 از دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی دانش‌آموخته شدند، جامعة پژوهشی مطالعة حاضر را تشکیل دادند. حجم جامعة پژوهش 7500 نفر برآورد شد که برای بر آورد حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد که برآورد حجم نمونه 360 نفر درنظر گرفته شد. نمونه‌گیری به‌صورت طبقه‌ای خوشه‌ای و به‌صورت تصادفی انجام شد. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسش‌نامة پژوهشگرساخته بهره گرفته شد. روایی محتوایی پرسش‌نامه به تأیید اساتید گروه تربیت‌بدنی، مدیریت، اقتصاد، جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی رسید. برای بررسی روایی سازة پرسش‌نامه، از روش تحلیل عاملیاکتشافی استفاده شد که روایی ساختاری قابل‌قبولی نشان داده شد( بار عاملی برابر با 748/0). میزان پایایی پرسش‌نامه برابر با 97/0 (آلفای کرونباخ) گزارش شد. برای تجزیه‌وتحلیل آماری از نرم‌افزارهای اس.پی.اس.اس. نسخة 20 و لیزرل استفاده شد. به‌طورکلی، از دیدگاه دانش‌آموختگان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی، مهم‌ترین عوامل سرمایه‌گذاری دولتی مؤثر در اشتغال دانش‌آموختگان کارشناسی‌ارشد رشتة تربیت‌بدنی مشخص شدند. نتایج حاصل از پژوهش نشان داد که دربین هفت عامل سرمایه‌گذاری دولت درمورد اشتغال، عامل حمایت کافی از سرمایه‌گذاری‌های خصوصی در بخش تربیت‌بدنی دربین دانش‌آموختگان دو گروه دانشگاه دارای بیشترین ضریب همبستگی است (دانشگاه دولتی با ضریب همبستگی برابر با 819/0 و دانشگاه غیردولتی با ضریب همبستگی برابر با 801/0). به‌طورکلی، نقش سرمایه‌گذاری دولت به‌عنوان متولی اصلی ایجاد اشتغال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.}, keywords_fa = {سرمایه‌گذاری دولت,دانش‌آموختگان کارشناسی‌ارشد تربیت‌بدنی,اشتغال,دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1598.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1598_c6100af30bc1dddb14d757c2a9385d97.pdf} } @article { author = {Mohammad Zadeh Afkhami, Younes and Najaf Zadeh, Mohammad Rahim}, title = {Study the Factors Affecting the Outbreak of Negative Pressures of Stakeholder’s Professional Soccer Clubs of Iran}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {58}, pages = {119-140}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2020.6632.2367}, abstract = {The purpose of this study was to Study the factors affecting the outbreak of negative pressures of stakeholder’s professional soccer clubs of Iran. The present study wasdescriptive analytical that it was done on the fieldbase.The statistical population of the study consisted of all members of the Football Federation Association, the Based on the selection of all the numbers, all members identified as a research sample. In order to investigate and analyze was used the Structural Interpretation Modeling whith use Mic-Mac software. The results of the research also revealed that the factors of ambiguity in stakeholder power in clubs, the marginalization of some mass media, the inability of clubs to stabilize their economic resources, low managerial communication skills, the lack of necessity and concern in responding to stakeholders in the club The existence of financial problems in sports clubs were of the key independent variables. With this in mind, managing the identified pressures and controlling these pressures can alleviate existing stresses while reducing stress in clubs.}, keywords = {Stakeholders,Negative Pressures,Communication Skills,Financial Problems,Sports Clubs}, title_fa = {مطالعة عوامل مؤثر در بروز فشارهای منفی ذی‌نفعان باشگاه‌های حرفه‌ای فوتبال ایران}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف تحلیل عوامل مؤثر در بروز فشارهای منفی ذی‌نفعان باشگاه­های حرفه ­ای فوتبال ایران طراحی و اجرا شده است. پژوهش حاضر ازنوع پژوهش‌های توصیفی-تحلیلی است که به‌صورت میدانی انجام شده است. جامعة آماری تمامی اعضای مجمع فدراسیون فوتبال بودند که براساس انتخاب تمام‌شمار، تمامی آنان به‌عنوان نمونة پژوهش مشخص شدند. برای بررسی و تحلیل روش مدل­سازی ساختاری-تفسیری از نرم‌افزار میک‌مک استفاده شد. نتایج نشان داد که عوامل ابهام در قدرت ذی‌نفعان در باشگاه‌ها، حاشیه‌سازی برخی رسانه ­های جمعی، ناتوانی باشگاه­ها در پایدارکردن منابع اقتصادی خود، مهارت‌های ارتباطی پایین مدیران، نبود ضرورت و دغدغه در پاسخ‌گویی به ذی‌نفعان در باشگاه‌ها و مشکلات مالی در باشگاه‌های ورزشی جزو متغیرهای مستقل کلیدی بودند. با این توجه مدیریت فشارهای شناسایی شده و کنترل این فشارها می­تواند ضمن کاهش تنش­ها در باشگاه­ها، سبب رفع حواشی موجود گردد.}, keywords_fa = {ذی‌نفعان,فشارهای منفی,مهارت‌های ارتباطی,مشکلات مالی,باشگاه‌های ورزشی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1942.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1942_34c789ec3c3b37f567e1cc721494153c.pdf} } @article { author = {Moradi Hezari, Rasol and Mansoori, Hosein and Sadeghi Boroujerdi, Saeed}, title = {The Effect of Using Luxurious Foreign Sports Brands and Body Management, with Emphasis on Mediating Role of Vanity Physical and Social Influence among Athletes}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {58}, pages = {141-162}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2019.6030.2209}, abstract = {In the present age, the body has become very important with the growth of consumer culture and mass communication media. The purpose of this study was to investigate the effect of using luxury outdoor sports brands on body management, with emphasis on mediating the role of physical pride and social influence among athletes. The methodology of the research is from the perspective of the applied objective, in terms of collecting field information, and the correlation type that is based on the structural equation modeling with the smart pls3 software. The statistical population was athletes of sports complexes in Karaj Municipality. A total of 380 people was selected by random sampling. A tool for measuring the questionnaire, whose factual and content validity was examined by some of the sports management professors and after the corrections. The findings showed that the use of luxury outdoor sports brands is influential on body management. Also, the use of luxury brands with the mediator role of physical pride and social influence also influenced body management, but this effect was due to physical pride relative to social influence at a higher level. Therefore, factors such as physical grasses and social influence are effective in the attitude of athletes in the management of the body and the use of luxury outdoor sports brands. They tend to focus on the management of the body and the use of luxury outdoor sports brands because of the need to show and show the body and the community's luck and show their socio-economic status.}, keywords = {Acceptance of social identity,Luxury Foreign Sport Brands,body management,Vanity Physical,social influence}, title_fa = {تأثیر استفاده از برندهای ورزشی خارجی لوکس بر مدیریت بدن با تأکید بر نقش میانجی غرور فیزیکی و نفوذ اجتماعی درمیان ورزشکاران}, abstract_fa = {در عصر حاضر، با رشد فرهنگ مصرفی و رسانه­های ارتباط جمعی، بدن اهمیت بسیاری یافته است. هدف از انجام این پژوهش، بررسی تأثیر استفاده از برندهای ورزشی خارجی لوکس بر مدیریت بدن با تأکید بر نقش میانجی غرور فیزیکی و نفوذ اجتماعی درمیان ورزشکاران بود. روش­­شناسیپژوهشازنظرهدف،کاربردی،ازحیثنحوةگردآوریاطلاعات، میدانی و ازنوعهمبستگیاستکهمـبتنـی‌برمدل‌سازیمعادلات ساختاریبانرم‌افزار اسمارت پی.­ال.­اس. سه است. جامعة آماری، ورزشکاران مجموعه­های ورزشی شهرداری کرج بودند. تعداد 380 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار اندازه­گیری پرسش‌نامه­ بود که چند تن از اساتید مدیریت ورزشی روایی صوری و محتوایی آن را بررسی کردند و پس از اعمال اصلاحات، از آن استفاده شد. یافته­ها نشان داد که استفاده از برندهای ورزشی خارجی لوکس بر مدیریت بدن اثرگذار بود. همچنین، استفاده از برندهای لوکس با نقش میانجی غرور فیزیکی و نفوذ اجتماعی بر مدیریت بدن مؤثر بود؛ اما این اثرگذاری به‌واسطة غرور فیزیکی نسبت به نفوذ اجتماعی در سطح بالاتری قرار داشت؛ بنابراین، عواملی مانند غرور فیزیکی و نفوذ اجتماعی در گرایش ورزشکاران به مدیریت بدن و اقدام آن‌ها برای مدیریت بدن و نیز استفاده از برندهای ورزشی خارجی لوکس مؤثر هستند. آن‌ها به‌دلیل احساس نیاز به نمایش‌دادن‌ بدن موردپسند و توجه جامعه و نیز نشان‌دادن پایگاه اجتماعی و اقتصادی خود، به مدیریت بدن و استفاده از برندهای ورزشی خارجی لوکس گرایش پیدا می­کنند.}, keywords_fa = {پذیرش هویت اجتماعی,برندهای ورزشی لوکس,مدیریت بدن,غرور فیزیکی,نفوذ اجتماعی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1723.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1723_ba99a56258a260c6a4c6d32286c9a43e.pdf} } @article { author = {Afroozeh, Mohammad Sadegh and Zareian, Hosein and Afrouzeh, Hakimeh}, title = {Identification of Factors Influencing the Selection of Computer Games in Comparison with Physical Activities among Students}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {58}, pages = {163-182}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.6061.2215}, abstract = {The purpose of this study was to identify the factors influencing the students' desire to play computer games in comparison with exercise and physical activity. The research method was descriptive-survey and of practical type. Study population was consisting all students of universities in Tehran province. Finally, 392 questionnaires with validity and appropriate reliability were completed by the samples available. In this research, data were collected through questionnaire and then analyzed by PLS software. The results of the research showed that the conceptual model of research has a good fit as well as between video games with the variables studied. The results showed that cost, mental stress, opportunity, choice and unpardonable pleasures are factors that students face in choosing to play computer games. Therefore, due to widespread changes in the intellectual environment and a different perception of sport, it is necessary to make appropriate fixes for computer-based games based on physical activity and sports, or the boom of traditional sports in engaging with computer games. It should also be noted that due to the development of student media literacy and, on the other hand, the reduction of physical activity and excessive obesity of balance in the event of frequent use of computer games, attention to the attractive elements of games should be given to each individual's position.}, keywords = {Computer Games,Cost,Student,Physical Activity,obesity}, title_fa = {شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر در انتخاب بازی های رایانه ای در مقایسه با فعالیت های بدنی دربین دانشجویان}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر در تمایل دانشجویان به بازی‌های رایانه‌ای در مقایسه با ورزش و فعالیت بدنی بود. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و ازنوع کاربردی بود و جامعة آماری این پژوهش همة دانشجویان دانشگاه‌های دولتی استان تهران بودند. نمونه‌هایی که به‌صورت تصادفی و دردسترس در پژوهش شرکت کردند، 392 پرسش‌نامة با روایی موردتأیید و پایایی مناسب را تکمیل کردند. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار پی.ال.اس. نسخة سوم استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که مدل به‌دست‌آمده دارای برازش مطلوب بود. همچنین، بین بازی‌های رایانه‌ای با متغیرهای موردبررسی ارتباط معنا‌دار وجود داشت. براساس نتایج، هزینه، تنش روحی، فرصت، حق انتخاب و لذت محال از عواملی بودند که دانشجویان در مواجهه با آن‌ها بازی‌های رایانه‌ای را انتخاب می‌کردند؛ بنابراین، با توجه به تغییرات گسترده در فضای فکری و درک متفاوت از ورزش، باید به بسترسازی‌های مناسب بازی‌های رایانه‌ای مبتنی‌بر فعالیت بدنی، ورزش یا رونق ورزش‌های سنتی در تعامل با بازی‌های رایانه‌ای اهتمام بیشتری ورزید. همچنین، باید اذعان کرد که ازیک‌سو، با توجه به توسعة سواد رسانه‌ای دانشجویان و ازسوی‌دیگر کاهش فعالیت بدنی و چاقی مفرط، درصورت استفادة مکرر از بازی‌های رایانه‌ای، عناصر جذاب بازی‌ها را با توجه به موقعیت هر فرد تجویز شود.}, keywords_fa = {بازی‌های رایانه‌ای,هزینه,دانشجویان,فعالیت بدنی,چاقی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1581.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1581_16a89dfa8dfc72b751a0ba5b14f7c4a7.pdf} } @article { author = {Bagheri, Hadi and Shahbaz Pour, Leila and Nazemi, Ali}, title = {The Effect of Service Experience on Future Attendance of Football Spectators at the Stadium}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {58}, pages = {183-200}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2019.7484.2589}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the effect of service experience on future attendance of spectators in stadiums, with mediator role of their satisfaction. This study was descriptive-correlative type. The population of the research was all of the Iran Football Premier League spectators in 2018-19 season. According to Kline (2011), 200 to 300 samples are favorable for structural equation modeling. Thus, 282 people were selected by the convenience sampling method from the spectators of Esteghlal and Persepolis teams of Tehran. Three questionnaires were used to collect data including of service experience questionnaire from Pine and Gilmore (1998), spectators’ satisfaction and future attendance questionnaires from Oh et al. (2007). The data analyzed by Partial Least Square method. Findings showed that service experience has a direct and significant impact on satisfaction and future attendance of spectators. Also satisfaction has a positive and significant impact on future attendance of spectators. Furthermore, the results showed that service experience has an indirect and significant impact on future attendance of spectators through the mediator role of satisfaction. In general, service experience can intensely predict the behavioral intention of spectators; hence, it seems that designing meaningful experiences for spectators can be a new approach to sport event organizers to gain more market share in the tourism and leisure market.}, keywords = {Event Tourism,Costumers’ Experience,Behavioral Intentions,Spectator,Pine & Gilmores’ Model}, title_fa = {تأثیر تجربة خدمت بر حضور مجدد تماشاگران فوتبال در استادیوم}, abstract_fa = {هدف از انجام پژوهش حاضر، مطالعۀ تأثیر تجربة خدمت بر حضور مجدد تماشاگران در استادیوم‌های فوتبال با نقش میانجی رضایتمندی بود. اینپژوهشتوصیفیوازنوعهمبستگیبود. جامعةآماریپژوهش همة تماشاگران لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 98-1397 بودند. براساس نظر کلاین (2011) مبنی‌بر مطلوب‌بودن نمونه‌های بین 200 تا 300 نفر برای مدل‌سازی معادلات ساختاری، 282 نفر با روش نمونه‌گیری دردسترس ازبین تماشاگران دو تیم استقلال و پرسپولیس تهران، به‌عنوان نمونۀ پژوهش در این مطالعه شرکت کردند. برای گردآوری داده‌ها، از پرسش‌نامه‌های تجربۀ خدمت پین و گیلمور (1998) و رضایتمندی و تمایل به حضور مجدد اوه و همکاران (2007) استفاده شد. مدل‎سازی نیز با استفاده از رویکرد حداقل مربعات جزئی انجام شد. نتایج نشان داد که تجربة خدمت تأثیر مستقیم و معناداری بر رضایتمندی و حضور مجدد تماشاگران داشت. رضایتمندی نیز تأثیر مثبت و معناداری بر حضور مجدد تماشاگران داشت. همچنین، تجربة خدمت به‌واسطۀ رضایتمندی بر حضور مجدد تماشاگران تأثیرگذار بود. به‌طورکلی، تجربة خدمت می‌تواند تاحدود زیادی تمایلات رفتاری تماشاگران را پیش‌بینی کند؛ ازاین‌رو، به‌نظر می‌رسد که طراحی تجارب معنادار برای تماشاگران می‌تواند رویکرد جدید برگزارکنندگان رویدادهای ورزشی برای کسب سهم بیشتر در بازار گردشگری و اوقات‌فراغت باشد.}, keywords_fa = {گردشگری رویداد,تجربة مشتریان,تمایلات رفتاری,تماشاگر,مدل پین و گیلمور}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1886.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1886_c6ac326116b10a8d8cfca44d4db0ea8d.pdf} } @article { author = {Vatan Khah, Hadi and Fahimi Nezhad, Ali and Tayebi Sani, Seyed Mostafa}, title = {Study of Factors Affecting the Capacity Building of Organizations in Response to Social Responsibility of Three-Branch Theory}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {58}, pages = {201-218}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2019.7803.2701}, abstract = {The purpose of this study was to study the factors affecting the improvement of sports organizations' capacity to respond to social responsibility using the tricyclic theory. This research is a descriptive-analytical research that was conducted in the field. The statistical population of the present study included managers of Khorasan Razavi sport organizations including managers of the Department of Education, Physical Education and Health of the Education Organization, managers of the Sports and Youth Organization of the Khorasan Razavi Province, as well as some experts in the field of social responsibility in the province. They were Khorasan Razavi. According to snowball method, 19 individuals were identified as the sample. The research tool was a researcher-made questionnaire with 15 questions. The validity of this questionnaire was confirmed by eight university professors. The reliability of this questionnaire was also 0.86. The TOPSIS method was used to select the ranking of these factors. All data analysis was performed using BT TopSis SoLver software. The results showed that creating an index for evaluating organizations in the field of social responsibility with a coefficient of closeness of 0.9847 was identified as the most important factor affecting the improvement of the capacity of sports organizations to respond to social responsibility. Generally formulating and setting standards and benchmarks in sports organizations for evaluating and evaluating their programs and activities regarding social responsibility is understood as an important issue.}, keywords = {Social Responsibility,Sports Organizations,capacity building,Evaluation}, title_fa = {مطالعة عوامل مؤثر در بهبود ظرفیت‌سازی سازمان‌های ورزشی به‌منظور پاسخ‌گویی به مسئولیت اجتماعی با کاربرد نظریة سه‌شاخگی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف مطالعة عوامل مؤثر در بهبود ظرفیت­سازی سازمان­های ورزشی به‌منظور پاسخ‌گویی به مسئولیت اجتماعی، با کاربرد نظریة سه شاخگی طراحی و اجرا شد. پژوهش حاضر ازنوع پژوهش‌های توصیفی- تحلیلی بود که به‌صورت میدانی انجام شد. جامعة آماری پژوهش حاضر، مدیران سازمان­های ورزشی استان خراسان­رضوی شامل مدیران بخش معاونت پرورشی، تربیت‌بدنی و سلامت سازمان آموزش‌وپرورش، مدیران سازمان ورزش‌وجوانان استان خراسان ­رضوی و همچنین، برخی صاحب­نظران در حوزة مسئولیت اجتماعی در استان خراسان ­رضوی بودند. براساس روش گلوله­برفی، 19 نفر به‌عنوان نمونه مشخص شدند. ابزار پژوهش حاضر پرسش‌نامة پژوهشگرساخته‌ای حاوی 15 سؤال بود. روایی این پرسش‌نامه به تأیید هشت تن از اساتید دانشگاهی مدیریت ورزشی رسید. پایایی این پرسش‌نامه برابر با 86/0 مشخص شد. برای انتخاب رتبه­بندی این عوامل از روش تاپسیس استفاده شد. همة روند تجزیه‌وتحلیل داده­ها با استفاده از نرم‌افزار بی.­تی. تاپسیس اسلور انجام شد. نتایج نشان داد که ایجاد شاخص برای ارزیابی سازمان­ها در حوزة مسئولیت اجتماعی با ضریب نزدیکی 9847/0، مهم‌ترین عامل درمیان عوامل مؤثر در بهبود ظرفیت­سازی سازمان­های ورزشی به‌منظور پاسخ‌گویی به مسئولیت اجتماعی بود. به‌صورت‌کلی، تدوین و ایجاد استانداردها و شاخص­هایی در سازمان­های ورزشی برای ارزیابی و بررسی برنامه­ها و فعالیت­های این سازمان‌ها درخصوص مسئولیت اجتماعی، به‌عنوان یک مسئلة مهم درک می­شود.}, keywords_fa = {مسئولیت اجتماعی,سازمان‌های ورزشی,ظرفیت‌سازی,ارزیابی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1921.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1921_7e89681871e70f4a6fd8cf41510854d0.pdf} } @article { author = {Saati Zarei, Akbar and Shabani Bahar, Gholam Reza and Solymani, Majid}, title = {Designing the Compilation Model of Empowerment Process, Talent Management System and Organizational Intelligence Capabilities by Using Interpretative - Structural Modeling at General Directorates of Sports and Youth}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {58}, pages = {219-242}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2019.7602.2626}, abstract = {The aim of this study was to design the Compilation model of empowerment process, talent management system and organizational intelligence capabilities by using interpretative - structural modeling at general directorates of sports and youth. The research method was qualitative with interpretive -structural modeling approach. The components were identified through library study and interview (11 specialists). Then, 10 experts were asked to construct the model and the validity of the model was used using a pair comparison questionnaire. Data was analyzed by interpretive structural modeling and MICMAC analysis. After analyzing the data, the components were arranged in seven levels, based on which the ISM graph was designed. It was suggested that the operating performance factor was at highest level (seventh level),in the sixth level of the model of the factors of discovery and attraction and strategy and futures. At the fifth level, there were the factors of development and development, assessment and adaptation, knowledge and information, and variability and transformation. In the fourth level, the factors of deployment and utilization, maintenance and services, and synergy and cohesion. The third level included the organizational participation. In the second level, self-based adjectives, freedom and job independence and suitability and job capability were found and at the lowest level of the model (the first level), there was the factor of influence. Therefore, a composite model of three variables of empowerment, talent management, and organizational intelligence is based on the performance management component and their outcome will ultimately affect the organization through its impact component}, keywords = {Talent management,Organizational Intelligence,Employee empowerment,Sports Organizations}, title_fa = {طراحی الگوی تلفیقی فرایند توانمندسازی، سیستم‌ مدیریت استعداد و قابلیت هوشمند‌ی سازمانی با استفاده از مدل‌سازی ساختاری- تفسیری در اداره‌های کل ورزش‌وجوانان کشور}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش، طراحی الگوی تلفیقی فرایند توانمندسازی، سیستم مدیریت استعداد و قابلیت هوشمندی سازمانی در اداره‌های کل ورزش‌وجوانان کشور بود. روش پژوهش ازنوع کیفی با رویکرد مدل­سازی ساختاری-تفسیری بود. مؤلفه‌ها ازطریق مطالعة کتابخانه ­ای و مصاحبه با 11 صاحب‌نظر شناسایی شدند. سپس، از نظرهای 10 خبره برای ساخت و روایی مدل ازطریق پرسش‌نامة مقایسة زوجی، استفاده شد. تحلیل داده ­ها با استفاده از روش مدل­سازی ساختاری-تفسیری و تحلیل میک‌مک انجام شد. پس از تحلیل داده‌ها، مؤلفه‌ها در هفت سطح قرار گرفتند که براساس آن گراف مدل­سازی ساختاری- تفسیری طراحی شد. نتایج نشان داد که در بالاترین سطح (سطح هفتم)، عامل مدیریت عملکرد، در سطح ششم مدل، عوامل کشف و جذب و راهبردپذیری و آینده ­نگری، در سطح پنجم، عوامل پرورش و توسعه، ارزیابی و تطبیق، دانشی و اطلاعاتی و تغییرپذیری و تحول­گرایی، در سطح چهارم، عوامل استقرار و به‌کارگیری، نگهداشت و خدمات و نیز هم­افزایی و انسجام، در سطح سوم، عامل مشارکت سازمانی، در سطح دوم، عوامل صفت­ های مبتنی‌بر خود، آزادی و استقلال شغلی و نیز شایستگی و قابلیت شغلی و در پایین­ ترین سطح مدل (سطح اول)، عامل اثرگذاری نقش قرار گرفتند. براساس یافته ­های پژوهش می­توان گفت مدل تلفیقی سه متغیر برمبنای مؤلفة مدیریت عملکرد قرار دارد و برآیند آن‌ها ازطریق مؤلفة­ اثرگذاری نقش، بر سازمان اثرگذار خواهد شد.}, keywords_fa = {مدیریت استعداد,هوشمندی سازمانی,توانمندسازی کارکنان,سازمان‌های ورزشی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1920.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1920_8346ceadfc32f0ca2b916191974b12c4.pdf} } @article { author = {Ali Nejad, Somayeh and Keimasi, Masoud and Shah Hoseini, Mohamad Ali}, title = {Developing a Sports Brands Love Model among Iranian Consumers Using Qualitative and Quantitative Analyses}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {58}, pages = {243-268}, year = {2020}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2019.7680.2653}, abstract = {The purpose of this study is to develop and test a framework for identifying the dimensions of sports brands love among Iranian consumers. And then recognize the effective variables on the dimensions of sports brands love and the dependent variables of the dimensions of sports brands love. In this study, the researcher has used mixed research methods and grounded theory. In order to develop the framework of sports brands love, the qualitative method by interview tool with 106 customers and then theme analysis technique are used. Then, a quantitative method has been used to test the model using questionnaire extracted from qualitative data and confirmatory factor analysis method. The results of qualitative analysis show that the structure of sports brands love among Iranian consumers is measured by 14 dimensions (Trust, Declaration of affect, Functional perceptions, Dreams, Attraction, Memories, Self-congruity, Satisfaction, Beauty, Intimacy, Pleasure, Duration of the relationship, Uniqueness and Attachment). Brand identification, brand trust and brand image are known as sports brands love antecedents. Brand commitment, brand loyalty, word of mouth and desire to pay a premium are known as the consequences of sports brands love. Also, the results of quantitative analysis indicate a strong relationship between antecedents of sports brands love, its dimensions and sports brands love’s outcomes. Therefore, it can be concluded that brand love in the present statistical sample is more closely associated with the functional perception of these products, as well as brand satisfaction has the greatest impact on the creation of brand love, which is due to the product quality, after selling services and proper staff training.}, keywords = {Brand love,Brand Identification,Brand Trust,Brand image,Sports Brands}, title_fa = {توسعة مدل عشق به برندهای ورزشی درمیان مصرف‌کنندگان ایرانی با استفاده از تحلیل‌های کیفی و کمّی}, abstract_fa = {هدف از انجام پژوهش حاضر، توسعه و آزمون چارچوبی برای شناسایی ابعاد سنجش عشق به برندهای ورزشی، شناسایی متغیرهای مؤثر در ابعاد عشق به برندهای ورزشی و شناسایی متغیرهای تأثیرپذیر از ابعاد عشق به برندهای ورزشی درمیان مصرف‌کنندگان ایرانی بود. در این پژوهش، از روش‌های پژوهش آمیخته استفاده شد. برای توسعة چارچوب عشق به برندهای ورزشی، از روش کیفی ازنوع نظریة داده‌بنیاد، ابزار مصاحبه و تکنیک تحلیل تم استفاده شده است. سپس، برای آزمون مدل روش کمّی با استفاده از پرسش‌نامة استخراج‌شده از داده‌های کیفی و روش تحلیل عامل تأییدی به‌کار برده ‌شد. نتایج حاصل از تحلیل کیفی نشان داد که ساختار عشق به برندهای ورزشی درمیان مصرف‌کنندگان ایرانی، به‌واسطة 14 بعد (اعتماد، ابراز علاقه، ادراک‌های عملکردی، آرزو و رؤیا، جذابیت، خاطره‌ها و لحظه‌ها، خودسازگاری، رضایت، زیبایی، صمیمیت، لذت، مدت‌ زمان رابطه، منحصربه‌فرد بودن و وابستگی) سنجیده می‌شود. هویت برند، اعتماد به برند و تصویر برند به‌عنوان پیشایندهای عشق به برندهای ورزشی و تعهد به برند، وفاداری به برند، تبلیغات شفاهی و میل به پرداخت اضافه‌بها، به‌عنوان پیامدهای عشق به برندهای ورزشی شناخته ‌شده‌اند. همچنین، نتایج حاصل از تحلیل کمّی بیانگر رابطة قوی بین پیشایندهای عشق به برندهای ورزشی، ابعاد آن و پیامدهایش بود. لذا می‌توان نتیجه‌گیری کرد که عشق به برند در نمونه آماری حاضر بیشتر در خصوص ادراکات عملکردی این محصولات مستتر است و همچنین رضایت از برند در این نوع محصولات بیشترین میزان تاثیر را بر ایجاد عشق به برند دارد که خود از توجه به گزینه‌هایی چون کیفیت محصولات، خدمات پس از فروش و آموزش مناسب کارکنان ایجاد می‌گردد.}, keywords_fa = {عشق به برند,هویت برند,اعتماد به برند,تصویر برند,برندهای ورزشی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1917.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1917_c8cf20cc5509f9234cdce73640cf4b68.pdf} }