@article { author = {Parsa Mehr, Mehraban and Nik Nejad, Mohammad Reza and Rasooli Nejda, Pooya}, title = {Explanation the Role of Social Capital in the Development of Youth Sports Participation (Case Study: Yazd)}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {9}, number = {42}, pages = {17-38}, year = {2017}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2017.988}, abstract = {The purpose of this Research was to Explanation the role of social capital in the development of youth sports participation was the city of Yazd. The research method in terms of type, application and data collection, survey. The study sample consisted of all young people aged 15-29 were living in the city of Yazd. 372 persons were selected as the sample. Sampling was based cluster, and data were collected using a questionnaire which was established content and high reliability of the instrument using Cronbach's alpha coefficient for the variables shown in the utility's reliability study. The results showed that the average social capital, as well as sports participation is higher in men than in women. As well as between social capital and its main components (social trust, social norms, social networks and social participation) with the participation of youth sports, there is a significant relationship. The results of multivariate analysis showed that social capital and its main components were able to more than 15 percent of variability explained that sports participation on this basis and as a final Conclusion, can be said that efforts to strengthen the social capital of youngs can be a valuable strategy to expand participation in their sports.}, keywords = {Social Capital,Participation in Sports,Social Networking,Youth,Yazd}, title_fa = {تبیین نقش سرمایۀ اجتماعی در توسعۀ مشارکت ورزشی جوانان (مطالعۀ موردی: شهر یزد)}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، تبیین نقش سرمایۀ اجتماعی در توسعۀ مشارکت ورزشی جوانان شهر یزد بود. این پژوهش به‌لحاظ نوع، کاربردی بوده و از منظر گردآوری داده‌ها، پیمایشی می‌باشد. جامعۀ آماری پژوهش را تمامی جوانان 29ـ15 سالۀ ساکن در شهر یزد تشکیل دادند که از میان آن‌ها 372 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای متناسب به‌عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. جمع‌آوری داده‌ها نیز با استفاده از پرسش‌نامه انجام گرفت. یافته‌ها نشان می‌دهد که میانگین سرمایۀ اجتماعی و مشارکت ورزشی مردان نسبت به زنان بیشتر است و بین سرمایۀ اجتماعی و مؤلفه‌های عمدۀ آن (اعتماد اجتماعی، هنجار اجتماعی، شبکۀ اجتماعی و مشارکت اجتماعی) با مشارکت ورزشی جوانان رابطۀ معناداری وجود دارد. نتایج حاصل از تجزیه‌و‌تحلیل چند‌متغیره نیز حاکی از آن است که سرمایۀ اجتماعی و مؤلفه‌های عمدۀ آن توانسته‌اند بیش از 15 درصد از تغییرات متغیر وابسته؛ یعنی مشارکت ورزشی را تبیین نمایند. براین‌اساس و به‌عنوان نتیجه‌گیری نهایی می‌توان گفت که تلاش برای تقویت سرمایۀ اجتماعی جوانان می‌تواند استراتژی ارزشمندی برای گسترش مشارکت ورزشی آن‌ها باشد.}, keywords_fa = {سرمایۀ اجتماعی,مشارکت ورزشی,شبکۀ اجتماعی,جوانان,یزد}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_988.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_988_4967ed5992431ca27bf55eae9e29fbd7.pdf} } @article { author = {Ghasemi, Hamid and Faridfathi, Akbar and Talaie, Reza and Farsi, Hosein}, title = {Study on Self-Branding in Sport Sciences Students and Non-Sport Sciences Students as Focused on Ghasemi's Six Communication Skills}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {9}, number = {42}, pages = {39-54}, year = {2017}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2017.2254.1462}, abstract = {The aim of this study is to compare students of the personal brand of physical education with Students of other disciplines with an emphasis on effective communication skills Qasemi had 6 children. The method described in terms of strategy, in terms of the direction of scrolling implementation of the aim of development and practical. The population consisted of all undergraduate and graduate students of different trends in physical education and other fields in selected universities in 94 years and a statistical sample of 384 people also were considered. Research tools included two questionnaires assess personal branding (Ghasemi, 2015) and a questionnaire to determine the level of communication skills Ghasemi (2015), respectively. In this study, to determine the validity, content and structure (exploratory and confirmatory factor analysis) and differential was used and the internal reliability (Cronbach's alpha), time and other items were used. According to the normal or non-normal data (Kolmogrov Smirnov test), confirmatory factor analysis and one-sample t test, t-test was used to compare between variables were analyzed Levin. The data analysis was performed using software SPSS version 22. Results showed that personal brand is significantly weaker students in the field of physical education and physical education in terms of students' writing skills, speaking, using modern communication tools daily and were significantly weaker and the skills of listening, reading, and language is the appropriate body significantly. Ingeneral, physical education is poor communication skills of students and personal brand of physical education students was significantly lower than non-PE students' personal brand.}, keywords = {Communication Skills,The Six Communications,Personal Brand}, title_fa = {مقایسۀ وضعیت خودبرندسازی دانشجویان تربیت‌بدنی با دانشجویان سایر رشته‌ها با تأکید بر الگوی شش‌گانۀ مهارت‌های ارتباطی مؤثر قاسمی}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر مقایسۀ وضعیت خودبرندسازی دانشجویان رشته‌های مختلف تربیت‌بدنی با دانشجویان دیگر رشته‌ها با تأکید بر الگوی شش‌گانۀ مهارت‌های ارتباطی مؤثر قاسمی بود. روش این پژوهش توصیفی ـ پیمایشی بود و جامعۀ آماری آن را تمامی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی‌ارشد گرایش‌های مختلف تربیت‌بدنی و دیگر رشته‌ها در دانشگاه‌های منتخب در سال (1394) تشکیل دادند. نمونۀ آماری نیز 384 نفر در نظر گرفته شد. ابزارهای پژوهش دو پرسش‌نامۀ "تعیین وضعیت خودبرندسازی قاسمی (1393)" و "تعیین سطح مهارت‌های ارتباطی قاسمی (1393)" بود. به‌منظور بررسی روایی صوری پژوهش از نظر پنج متخصص این حوزه استفاده گردید و برای روایی سازه از تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. همچنین، پایایی پرسش‌نامه (بر روی یک نمونۀ 30 نفره) با استفاده از آلفای کرونباخ برای پرسش‌نامۀ تعیین وضعیت خودبرندسازی قاسمی معادل (81/0) و برای پرسش‌نامۀ تعیین سطح مهارت‌های ارتباطی معادل (86/0) به‌دست آمد. علاوه‌براین، از آزمون کلوموگروف ـ اسمیرنوف، تحلیل عاملی تأییدی،‌ تی تک‌نمونه‌ای، تی مستقل و آزمون لوین جهت مقایسۀ بین متغیرها استفاده شد.‌ تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها نیز با استفاده از نرم‌افزار اس.‌پی.‌اس.‌اس نسخۀ 22 انجام گرفت. نتایج نشان می‌دهد که وضعیت خودبرندسازی دانشجویان حوزۀ تربیت‌بدنی به‌طور معناداری ضعیف می‌باشد (05/0>P) و دانشجویان حیطۀ تربیت‌بدنی به‌لحاظ مهارت‌های نوشتن، سخن‌گفتن و استفاده از ابزارهای ارتباطی روزمره و نوین به‌طور معنا‌داری ضعیف بوده و وضعیت مهارت‌های گوش‌دادن، خواندن و زبان‌تنی به‌شکل معناداری مناسب می‌باشد (05/0>P). همچنین، نتایج حاکی از آن است که خودبرندسازی دانشجویان تربیت‌بدنی به‌‌شکل معنا‌داری پایین‌تر از خودبرندسازی دانشجویان غیر‌تربیت‌بدنی است (05/0>P). براساس نتایج، با توجه بیشتر به آموزش مهارت‌های ارتباطی در رشتۀ تربیت‌بدنی می‌توان علاوه‌بر افزایش این مهارت‌ها به افزایش مهارت خودبرندسازی دانشجویان ‌کمک نمود.}, keywords_fa = {مهارت‌های ارتباطی,مدل شش‌گانۀ ارتباطات,خودبرندسازی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_991.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_991_b097d6269a4958617d78f8ca7ddc4e02.pdf} } @article { author = {Pourkiani, Mohammad and Hamidi, Mehrzad and Goodarzi, Mahmood and Khabiri, Mohammad}, title = {Analyzing the role of championship and professional sport on sport development}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {9}, number = {42}, pages = {55-72}, year = {2017}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2017.454.1143}, abstract = {One of the important parts of social-economic development is national sports development. Promotion of sports in all field effects on social vitality and national efficiency. The aim of this research is “Analysis of professional and championship sports effectiveness on sports development.” Methodology of research is mixed and research has done by using questionnaire made by researcher. Statistical population contains sports manager and masters. We consider population and sample as the same because of restriction of population. Finally, we received questionnaire from 73 people. We used K-S test, one sample t test, Friedman, Binominal test and structural equation modeling to test the research hypothesis. Results have shown that in professional sports, availability of sports places with international standards and in championship sports, development of talent system and talented student education is the most priority of sports development. In this regard, special attention to education system of country in order to educate athletes and talented person for making suitable sport infrastructure is necessary.  }, keywords = {Talent Identification,Infrastructure Development,championship sport,Professional Sport,Sport Development}, title_fa = {تحلیل اثرگذاری ورزش حرفه‌ای و قهرمانی بر توسعۀ ورزش}, abstract_fa = {می‌توان اذعان داشت که توسعۀ ورزش ملی بخش مهمی از توسعۀ اقتصادی ـ اجتماعی است. رواج ورزش در تمامی بخش‌ها موجب افزایش نشاط اجتماعی و بهره‌وری ملی می‌شود؛ از‌این‌رو، هدف اصلی پژوهش حاضر تحلیل اثرگذاری ورزش حرفه‌ای و قهرمانی بر توسعۀ ورزش بود. روش این پژوهش، آمیخته بوده و ابزار گردآوری داده‌های آن پرسش‌نامۀ پژوهشگرساختۀ توسعۀ ورزش می‌باشد. جامعۀ آماری پژوهش را مدیران ورزش و اساتید مدیریت ورزشی تشکیل دادند (حدود 60 متخصص مدیریت ورزشی و 40 مدیر ارشد ورزشی) که به‌دلیل محدودیت جامعه، نمونه برابر با جامعه در نظر گرفته شد و درنهایت، 73 پرسش‌نامه دریافت گردید. به‌منظور آزمون فرضیه‌های پژوهش از آزمون کلموگروف ـ اسمیرنوف، آزمون تی تک‌نمونه‌ای، آزمون فریدمن، آزمون دوجمله‌ای و مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده گردید. نتایج نشان می‌دهد که در ورزش حرفه‌ای، اولویت بیشتر از آن معیار داشتن اماکن و فضاهای کالبدی ورزشی دارای استانداردهای بین‌المللی بوده و در ورزش قهرمانی از آن توسعۀ نظام استعدادیابی و پرورش ورزشکاران مستعد در توسعۀ ورزش می‌باشد. بر‌این‌اساس، لزوم توجه ویژه به نظام آموزشی کشور به‌منظور پرورش استعدادها و ورزشکاران درجهت ایجاد زیرساخت‌های ورزشی مناسب ضروری به‌نظر می‌رسد.}, keywords_fa = {استعدادیابی,توسعۀ زیرساخت‌ها,ورزش قهرمانی,ورزش حرفه‌ای,توسعۀ ورزش‌}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1011.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1011_8357697407eff06ac964a50b69cb8667.pdf} } @article { author = {Dana, Amir and Sabzi, Amir Hamzeh and Gozalzadeh, Elmira}, title = {The Effect of Sport-Scheduling Type on Social and Adaptive Functioning in High School Girls}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {9}, number = {42}, pages = {73-92}, year = {2017}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2017.2512.1511}, abstract = {The Purpose of this study was to examine the “Over-Scheduling Hypothesis” in the sport context and determine the effect of sport-scheduling type on social and adaptive functioning in high school girls. In this descriptive-ex post facto research, 270 girl students (110 non-athletes, 97 recreational athletes, and 63 amateur athletes), completed the validated version of Child and Adolescent Social and Adaptive Functioning Scale and resulted data were analyzed using multivariate analysis of variance and related follow-up tests at 95 percent confidence level. Based on the findings, the type of sport scheduling had a significant effect on academic performance, peer relationships, and home duties/self-care, but its effect on family relationships was not statistically significant. Follow up analysis showed that academic performance in amateur group is lower than recreational and non-athlete groups, but peer relationships in amateur group is higher than recreational and non-athlete groups and also peer relationships in recreational group is higher than non-athlete group. Home duties/self-care level in amateur group was higher than non-athlete group and all differences in other comparisons were not statistically significant. The results suggest that shifting participation from recreational to competitive sport, has positive effect on quality of social (peer relationships) and adaptive (home duties/self-care) functioning, but it may cause to an academic slump. The Findings support the over-scheduling hypothesis in terms of negative effect of increase in organized activities.}, keywords = {Over-scheduling,Sport Participation,Social and Adaptive Functioning,High school Girls}, title_fa = {تأثیر نوع برنامه‌ریزی ورزشی بر عملکرد اجتماعی و انطباقی ‌دختران دبیرستانی}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، آزمون "فرضیۀ بیش‌برنامه‌ریزی" در‌زمینۀ ورزش و تعیین تأثیر نوع برنامه‌ریزی ورزشی (عدم مشارکت، مشارکت فراغتی و مشارکت آماتور در ورزش‌های سازمان‌یافته) بر عملکرد اجتماعی و انطباقی دختران دبیرستانی بود. در این پژوهش توصیفی ـ پس‌رویدادی، 270 دانش‌آموز دختر (110 غیرورزشکار، 97 ورزشکار فراغتی و 63 ورزشکار آماتور) نسخۀ اعتباریابی‌شدۀ مقیاس عملکرد اجتماعی و انطباقی کودکان و نوجوانان را تکمیل نمودند که داده‌های حاصل از آن با استفاده از تحلیل واریانس چند‌متغیره و آزمون‌های تعقیبی مرتبط در سطح اطمینان 95 درصد تحلیل گردید. براساس یافته‌ها، نوع برنامه‌ریزی ورزشی بر ابعاد عملکرد تحصیلی، روابط با هم‌سالان و وظایف خانگی/ مراقبت از خود تأثیر معناداری داشته است؛ اما اثر آن بر روابط با خانواده به‌لحاظ آماری معنادار نمی‌باشد. تحلیل‌های تعقیبی نیز نشان می‌دهد که عملکرد تحصیلی گروه آماتور پایین‌تر از گروه‌های فراغتی و غیرورزشکار است؛ اما روابط با هم‌سالان در گروه آماتور از گروه فراغتی و غیرورزشکار و نیز روابط با هم‌سالان در گروه فراغتی بالاتر از گروه غیرورزشکار می‌باشد. علاوه‌براین، سطح وظایف خانگی و مراقبت از خود در گروه آماتور بالاتر از گروه غیرورزشکار بوده و در سایر موارد تفاوت‌ها از نظر آماری معنادار نمی‌باشند. درمجموع، نتایج پیشنهاد می‌کنند که انتقال مشارکت از ورزش فراغتی به رقابتی، تأثیر مثبتی بر کیفیت عملکرد اجتماعی (روابط با هم‌سالان) و انطباقی (وظایف خانگی و مراقبت از خود) دارد؛ اما ممکن است موجب افت تحصیلی گردد. شایان‌ذکر است که یافته‌ها از فرضیۀ بیش‌برنامه‌ریزی در‌مورد اثرات منفی افزایش در فعالیت‌های سازمان‌یافته حمایت می‌کند.}, keywords_fa = {بیش‌برنامه‌ریزی,مشارکت ورزشی,عملکرد اجتماعی و انطباقی,دختران دبیرستانی‌}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_975.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_975_65bb780f693057b3ca21945c420dd63d.pdf} } @article { author = {Asefi, Ahmad Ali and Dehghan, Arezoo and Solaimani, Mahboobe}, title = {The Importance – Performance Analysis of Effective Factors on the Decision to Watch a Football Match}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {9}, number = {42}, pages = {93-112}, year = {2017}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2017.2182.1450}, abstract = {The purpose of present research was importance – performance analysis of effective factors on the decision to watch a football match. The research method was descriptive in type of analytical. The statistical population of this study was spectators of match between Sepahan and Saipa teams that that 384 person were selected by available sampling as research sample. The effective factors on the attendance of spectators in stadiums with exact review of research literature were recognized and used for research questionnaire design. The validity of questionnaire was investigated by 10 professors and experts and its reliability by Cronbach's alpha coefficient 0.94 was calculated. The data analysis was done with descriptive and inferential statistics method. The research results showed of 32 factors affecting the decision to watch a football match 3 factors on the lower priority area, 22 factors on concentrate here area and 7 factors in the keep up the good work was maintained. The factors that have been a priority area for the operation of the system are not threatening and do not require immediate correction. Factors stayed on concentrate here area that such factors requires immediate corrective action and in this respect are a high priority. Finally, the factors stayed on keep up the good work area of spectator’s point not only important but also satisfied with their performance.}, keywords = {The Importance – Performance Analysis,Football,Spectator,IPA Model,Decision to Watch}, title_fa = {تحلیل اهمیت ـ عملکرد عوامل مؤثر بر تصمیم تماشای یک مسابقۀ فوتبال}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، تحلیل اهمیت ـ عملکرد عوامل مؤثر بر تصمیم تماشای یک مسابقۀ فوتبال بود. روش پژوهش توصیفی ـ تحلیلی بوده و جامعۀ آماری آن را تماشاگران مسابقۀ فوتبال تیم‌های سپاهان و سایپا تشکیل دادند که از میان آن‌ها 384 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری در‌دسترس ‌به‌عنوان نمونۀ پژوهش ‌انتخاب شدند. جهت انجام پژوهش، عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها با بررسی دقیق ادبیات و پیشینۀ پژوهش شناسایی شده و جهت طراحی پرسش‌نامه مورد استفاده قرار گرفتند. روایی پرسش‌نامه توسط‌ 10 نفر از متخصصان و صاحب‌نظران بررسی گردید و ضریب پایایی آن توسط آزمون آلفای کرونباخ معادل (94/0) محاسبه گشت. تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها نیز با استفاده از روش‌های آمار توصیفی و ‌استنباطی انجام گرفت. نتایج ‌‌نشان می‌دهد که از میان 32 عامل اثرگذار بر تصمیم‌گیری درمورد تماشای یک مسابقۀ فوتبال، سه عامل در ناحیۀ اولویت کم، 22 عامل در ناحیۀ تمرکز بر آن و هفت عامل در ناحیۀ حفظ عملکرد قرار گرفته‌اند. شایان‌ذکر است عواملی که در ناحیۀ اولویت کم قرار گرفته‌اند برای عملکرد سیستم، تهدید‌کننده نبوده و نیازمند به اصلاح فوری نمی‌باشند؛ عوامل موجود در ناحیۀ تمرکز بر آن نیازمند به اقدام اصلاحی فوری بوده و از این منظر‌ در اولویت بالایی قرار دارند؛‌ عوامل جای گرفته در ناحیۀ حفظ عملکرد نیز نه‌تنها از نظر تماشاگران مهم می‌باشند، بلکه از عملکرد آن‌ها رضایت حاصل شده است.}, keywords_fa = {تحلیل اهمیت ـ عملکرد,فوتبال,تماشاگر,مدل IPA,تصمیم برای تماشا}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_978.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_978_7a5ffda0ce6a8675031fc3a64dc393df.pdf} } @article { author = {Jokar, Mehdi and Alidoost Ghahfarokhi, Ebrahim and Jalali Farahani, Majid}, title = {Role of the Characteristics of Information Source in Word of Mouth Advertising of Sports Apparel}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {9}, number = {42}, pages = {113-136}, year = {2017}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2017.965.1256}, abstract = {The present study intended to examine the role of the characteristics of information source in word of mouth advertising of sports products (apparel) with evaluation of the moderating role of functional risk and psychological risk in development of this relationship. Regarding the purpose, this investigation was an applied research; and in terms of data collection, it was a descriptive correlation conducted through field study. Population of the study included sports apparel stores in Tehran. Subjects were selected through convenience sampling method. Consulting Morgan table, 384 people were selected. With regard to five percent dropout rate, 400 questionnaires were administered. As the research instrument, a questionnaire was developed. Validity of the instrument was confirmed through consulting 12 sport management professors. Using Cronbach's alpha, the reliability of the questionnaire was calculated to be 0.88. To analyze the data, structural equation modeling was utilized via AMOS software. The findings showed that there is a significant positive relationship between expertness of information sources and word of mouth. Additionally, there is a significant relationship between homophily of information sources with buyer and word of mouth. There is also a significant positive relationship between functional and psychological risk reduction and word of mouth. In addition, it was found that functional risk reduction is a partial mediating variable in the relationship between expertness of information sources and word of mouth. But, reduction of this risk does not play a mediating role in the relationship between homophily of information sources and word of mouth. It was also found that psychological risk reduction is a partial mediating variable in the relationship between expertness of information sources and word of mouth; but, reduction of this risk extremely mediates in the relationship between homophily of information sources with the buyer and word of mouth. Ultimately, customers are in quest of information from expert people who are similar to themselves so as to reduce the possible risks. If the information acquired has greater risk reduction, more profitable streams of word of mouth advertising for sports goods are created.}, keywords = {Information Sources,Word of Mouth,Functional Risk,Psychological Risk,Sports Products}, title_fa = {نقش ویژگی‌های منبع اطلاعاتی بر تبلیغات دهان‌به‌دهان لباس‌های ورزشی}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش ویژگی‌های منبع اطلاعاتی در تبلیغات دهان‌به‌دهان لباس‌های ورزشی با ارزیابی نقش میانجی ریسک کارکردی و ریسک روان‌شناختی در توسعۀ این رابطه بود. روش این پژوهش توصیفی ـ هم‌بستگی با هدف کاربردی بوده که به‌صورت میدانی انجام‌ گرفته است. جامعۀ آماری پژوهش را مشتریان فروشگاه‌های لباس‌ ورزشی سطح شهر تهران تشکیل ‌دادند. روش نمونه‌گیری مورد استفاده در این پژوهش، روش تصادفی در‌دسترس بود که بر‌اساس جدول نمونه‌گیری مورگان، تعداد 384 نفر به‌عنوان نمونه‌ انتخاب شدند و با احتمال پنج درصد ریزش، 400 پرسش‌نامه بین آن‌ها توزیع گردید. ابزار پژوهش نیز پرسش‌نامۀ پژوهشگر‌ساخته‌ای بود که روایی آن به تأیید 12 تن از اساتید حوزۀ مدیریت ورزشی رسید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ معادل (88/0) به‌دست آمد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها نیز از طریق روش آماری مدل‌سازی معادلات ساختاری و با استفاده از نر‌م‌افزار آموس 21 صورت گرفت. نتایج با توجه به مدل‌سازی معادلات ساختاری نشان می‌دهد که بین تخصص منبع اطلاعاتی مشتری با تبلیغات دهان‌به‌دهان و نیز بین شباهت منبع اطلاعاتی با تبلیغات دهان‌به‌دهان محصولات ورزشی (لباس) ‌رابطۀ مثبت و معنا‌داری وجود دارد. بین کاهش دو نوع ریسک کارکردی و ریسک روان‌شناختی مشتری با تبلیغات دهان‌به‌دهان نیز ارتباط مثبت و معناداری مشاهده می‌شود. همچنین، نتایج حاکی از آن است که کاهش ریسک کارکردی مشتری بین رابطۀ تخصص منبع با تبلیغات دهان‌به‌دهان به‌عنوان یک متغیر میانجی جزئی می‌باشد؛ اما کاهش این ریسک در رابطۀ بین شباهت منبع و تبلیغات دهان‌به‌دهان دارای نقش میانجی نمی‌باشد. علاوه‌براین، کاهش ریسک روان‌شناختی مشتری بین رابطۀ تخصص منبع با تبلیغات دهان‌به‌دهان به‌عنوان یک متغیر میانجی جزئی مطرح است؛ مانند کاهش ریسک کارکردی؛ اما کاهش این ریسک رابطۀ بین شباهت منبع و تبلیغات دهان‌به‌دهان را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و به‌صورت کامل این رابطه را میانجی‌گری می‌کند. نتیجه‌گیری کلی آن است که مشتریان به‌هنگام خرید در پی یافتن اطلاعات از افراد متخصص و مشابه با خود به‌منظور کاهش ریسک‌های دریافتی هستند و هرچقدر منبع اطلاعات اکتسابی متخصص‌تر باشد، این امر با کاهش ریسک بیشتری همراه بوده و می‌تواند به‌وجود‌آورندۀ یک جریان سودآور تبلیغات دهان‌به‌دهان محصولات ورزشی از سوی مشتریان برای فروشنده باشد.}, keywords_fa = {منبع اطلاعاتی,تبلیغات دهان‌به‌دهان,ریسک کارکردی,ریسک روان‌شناختی,محصولات ورزشی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_987.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_987_91552e04b21db9d99cd0dba3801b2351.pdf} } @article { author = {Poorgachi, Somaye and Heidarinejad, Sedigheh and Shetab Booshehri, Seyedeh Nahid and Khatibi, Amin}, title = {The Barriers to Promote Female Athletes in Khuzestan Premier League}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {9}, number = {42}, pages = {137-162}, year = {2017}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2017.1988.1423}, abstract = {The main objective of this research was to identify the barriers to promote female athletes in Khuzestan Premier League. Given the lack of proper tools to investigate the barriers, a questionnaire was first designed and its validity was evaluated in three stages. In the first step, after literature review, semi-structured interviews were conducted with female athletes and a primary questionnaire with 62 items was prepared. After review by the research team, the overlapping items were removed and finally 54 items were identified. In the second step, exploratory factor analysis was used to reduce the number of items and to identify more relevant items. Removing 8 items, 46 items remained and classified in 9 main factors. In the third step, the validity of the structure and test was evaluated by partial least squares method. Confirmatory factor analysis was conducted to verify the validity. The results showed that the 8-factor model fits better than the other models. Accordingly, 8 main factors with 43 questions were identified as barriers to the promotion of female athletes in Khuzestan. According to the ranking of obstacles by Friedman test, community impact with the average rating 5/37 is in first place obstacles. management factors 5.25, gender inequality in sports organizations 5.23, technical factors 5, corruption in sports organizations 4.87, costs and career 4.24, gender attitudes 3.25, and gender and culture 2.80 are in second place to eighth.}, keywords = {Reliability,Barriers to Promote Female Athletes,Khuzestan Province}, title_fa = {شناسایی موانع ارتقای ورزشی زنان ورزشکار لیگ برتر استان خوزستان}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، شناسایی موانع ارتقای ورزشی زنان ورزشکار لیگ برتر استان خوزستان بود. با توجه به فقدان ابزار مناسب جهت بررسی موانع، ابتدا اقدام به طراحی و اعتباریابی پرسش‌نامه ‌در سه بخش گردید. در بخش اول پس از مطالعۀ پیشینۀ پژوهش، مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته با زنان ورزشکار صورت گرفت‌ که بدین‌ترتیب پرسش‌نامه‌ای مقدماتی با 62 گویه به‌دست آمد و پس از بازبینی تیم پژوهش، گویه‌هایی که هم‌پوشانی داشتند، حذف شدند و درنهایت، 54 گویه شناسایی گشت. در بخش دوم، به‌منظور کاهش تعداد گویه‌ها و شناسایی گویه‌های با ارتباط بیشتر‌‌ از تحلیل عاملی اکتشافی استفاده شد که‌ با حذف هشت گویه‌، 46 گویه باقی ماند و در نه عامل اصلی قرار گرفت. در بخش سوم نیز روایی سازه و آزمون مدل پژوهش به روش حداقل مربعات جزئی جهت بررسی روایی سازۀ تحلیل عاملی تأییدی بررسی گردید و مشخص شد که مدل هشت عاملی نسبت به سایر مدل‌ها برازش بهتری دارد و هشت عامل اصلی با 43 سؤال به‌عنوان موانع ارتقای ورزشی زنان ورزشکار استان خوزستان به رده‌های بالای ورزشی شناسایی شدند که با توجه به رتبه‌بندی موانع با آزمون فریدمن، عامل برخورد جامعه با میانگین رتبه‌ای (37/5) در جایگاه اول و عوامل مدیریتی (25/5)، نابرابری جنسیتی در سازمان‌های ورزشی (23/5)، عوامل فنی (5)، حاکمیت روابط بر ضوابط در سازمان‌های ورزشی (87/4)، هزینه‌ها و آیندۀ شغلی (24/4)، تصور از جنسیت (25/3) و جنسیت و فرهنگ (80/2) در رتبه‌های دوم تا هشتم موانع جای گرفتند.}, keywords_fa = {اعتباریابی,موانع ارتقای ورزشکاران زن,استان خوزستان}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1001.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1001_f3597ad67db379876559e76afabd7154.pdf} } @article { author = {Fattahpour Marandi, Morteza and Kashef, Seyed Mohammad and Seyed Ameri, Mirhasan and Shajie, Reza}, title = {Codification of Sports Administrators Job Competency Model (Case Study: Administrative Director of Youth and Sports Provinces)}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {9}, number = {42}, pages = {163-184}, year = {2017}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2017.2595.1525}, abstract = {The aim of the current research was to identify and explain the competency pattern of the managers of the sport and youth administration of Iran. The research method of this research was applied and it has been done through a mixed method. Research population of qualitative section was consisted of the experts of the selection and appointment of the executives of the country. Sampling of the qualitative section was done through a mixture of two methods of theoretical sampling and snowball sampling. The population of the model validation phase included all the employees of the staff section of the sport and youth administration management of provinces, physical education managers of universities, and elected physical education management professors who have had management experience at sport and youth administration. The data for this research was collected through literature review and analysis of documents and also through interviewing with the experts, officials, specialists and managers of the sports. In the qualitative section, using a data based method, competency pattern of managers was stated in 91 concepts, 11 categories, and 3 classes. At the end after final analysis, the results were provided in the form of competency model of sport managers of sport and youth administration. Then it was tested and approved by PLS software. Competencies can be presented as the common language for various functions of human resources. The competencies can be used for educational needs analysis of individuals, curriculum preparation and evaluation, evaluation of educational efficiency and effectiveness, and finally growth and progress of individuals.}, keywords = {Competency Model,Sports and Youth Departments,Managers}, title_fa = {تدوین الگوی شایستگی‌های شغلی مدیران ورزشی (مطالعۀ موردی: مدیران ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها)}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر، شناسایی و تبیین الگوی شایستگی مدیران ادارات کل ورزش و جوانان کشور بود. روش این پژوهش کاربردی بوده و به‌صورت آمیخته انجام‌ شده است. جامعۀ آماری پژوهش در بخش کیفی را افراد صاحب‌نظر در امور انتخاب و انتصاب مدیران اجرایی کشور تشکیل دادند. نمونه‌گیری در بخش کیفی نیز به‌صورت ترکیبی از روش نمونه‌گیری نظری و گلوله برفی صورت گرفت. علاوه‌براین، در مرحلۀ تأیید الگو، جامعۀ آماری شامل کلیۀ افراد شاغل در حوزۀ ستادی مدیریت کل ورزش و جوانان استان‌ها، مدیران تربیت‌بدنی دانشگاهی و اساتید منتخب مدیریت ورزشی دارای سابقۀ مدیرت در حوزۀ ادارۀ ورزش و جوانان بودند. داده‌های پژوهش از طریق بررسى اسناد و مدارک طى مطالعات کتابخانه‌ای و مصاحبه با خبرگان، مسئولان، متخصصان و مدیران حوزۀ ورزش انجام گرفت. در قسمت کیفی نیز با استفاده از روش داده‌بنیاد، الگوی شایستگی مدیران با 91 مفهوم، 11 مقوله و سه طبقه تبیین گشت و درنهایت، پس از تجزیه‌وتحلیل نهایی در‌قالب "الگوی شایستگی مدیران کل ورزش و جوانان" ارائه گردید و درادامه، با استفاده از نرم‌افزار پی‌.ال‌.اس مورد آزمون و تأیید قرار گرفت. نتایج نشان می‌دهند که شایستگی‌ها می‌توانند به‌عنوان زبانی مشترک برای کارکردهای مختلف منابع انسانی مطرح باشند و در نیازسنجی آموزشی افراد، تهیه و ارزشیابی برنامۀ آموزشی، ارزشیابی کارایی و اثربخشی آموزشی و برنامه‌ریزی برای رشد و پیشرفت فرد به‌کار روند.}, keywords_fa = {الگوی شایستگی,ادارات کل ورزش و جوانان,مدیران}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_973.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_973_f0ff82eddc7b1fbf76f10ec16ad24082.pdf} } @article { author = {Sobhani, Bahman and Hashemi, Seyed Zeiya}, title = {Social Functions of Sport for All with an Emphasis on Social Trust}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {9}, number = {42}, pages = {185-202}, year = {2017}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2017.1238.1298}, abstract = {In sociology literature, informal social networks have been recognized as one of the main ways to boost ties and social bonds between people and thus increase social trust, and since the “sport for all” is an informal and voluntary exercise and provides a good atmosphere to increase direct relationships and emotional bonds between people in the community, it seems can be affective in strengthening of social trust through its functions and mechanisms. This study was done to examination the relationship between participation of young people in the “sport for all” exercises and their social trust. The research method is descriptive and correlation design. The population consisted of all young people aged 15 to 29 in Tehran, among them 405 patients selected with multi-stage cluster sampling and divided into two groups “participant” and “nonparticipant” groups, and the components of social trust were measured using the self-made questionnaire. The results show that the average social trust for the participants in sport for all in general (2.96) higher than the average of the variable for nonparticipant (2.84), and this difference was statistically significant, so, it can be said that participation in sport by young people in the study correlated the degree of social trust. The consideration of social trust dimensions showed that mean difference between the two groups about interpersonal trust and generalized trust is statistically significant, but there was no significant impact on the fundamental trust and institutional trust.}, keywords = {Sport for all,Social Trust,Informal Social Networks,Youth}, title_fa = {کارکردهای اجتماعی ورزش همگانی با تأکید بر اعتماد اجتماعی}, abstract_fa = {در ادبیات جامعه‌شناسی شبکه‌های اجتماعی غیررسمی به‌عنوان یکی از راه‌های اصلی تقویت روابط و پیوندهای اجتماعی میان افراد و به‌تبع آن، افزایش اعتماد اجتماعی شناخته شده‌اند و از‌آن‌جا‌یی‌که ورزش همگانی نوع غیررسمی و داوطلبانۀ ورزش بوده و فضای مطلوبی را جهت افزایش روابط متقابل و پیوندهای عاطفی و نزدیک بین افراد مختلف جامعه مهیا می‌کند، به‌نظر می‌رسد که می‌تواند از طریق کارکردها و سازوکارهای خاص خود در تقویت اعتماد اجتماعی مؤثر باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ شرکت جوانان در ورزش‌های همگانی با اعتماد اجتماعی آن‌ها به انجام رسید‌. روش این پژوهش پیمایشی بوده و طرح آن از نوع هم‌بستگی می‌باشد. جامعۀ آماری پژوهش شامل تمامی جوانان 15 تا 29 سالۀ شهر تهران‌ بود که از میان آ‌ن‌ها 405 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای به‌عنوان نمونه‌ انتخاب شده و به دو گروه شرکت‌کننده در ورزش همگانی و غیرشرکت‌کننده در ورزش همگانی تقسیم شدند‌ و مؤلفه‌های اعتماد اجتماعی آن‌ها با استفاده از پرسش‌نامۀ پژوهشگر‌ساخته سنجیده شد. نتایج ‌نشان می‌دهد که میانگین اعتماد اجتماعی در‌حالت کلی آن برای افراد شرکت‌کننده در ورزش همگانی (96/2) بیشتر از میانگین این متغیر برای افراد غیرشرکت‌کننده در آن (84/2) می‌باشد و این تفاوت از نظر آماری معنادار است؛ بدین‌معناکه می‌توان گفت شرکت در ورزش همگانی با میزان اعتماد اجتماعی جوانان مورد پژوهش هم‌بستگی دارد. همچنین، در بررسی ابعاد اعتماد اجتماعی مشخص گردید که تفاوت میانگین دو گروه در‌مورد متغیرهای اعتماد بین شخصی و اعتماد تعمیم‌یافته از نظر آماری معنادار می‌باشد؛ اما در‌مورد اعتماد بنیادین و اعتماد نهادی تأثیر معناداری مشاهده نمی‌شود.}, keywords_fa = {ورزش همگانی,اعتماد اجتماعی,شبکه‌های اجتماعی غیررسمی,جوانان}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_981.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_981_48a3309e1fa6fb093d3182c7ba7e5e1c.pdf} } @article { author = {Khadem, Amir Reza and Farsi, Alireza and Moradi, Majid}, title = {The Role of University Management in Sources of Stress and Strategies to Deal with It in Athletes’ Students}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {9}, number = {42}, pages = {203-222}, year = {2017}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2017.2658.1539}, abstract = {This study aimed to identify sources of stress and strategies to cope with stress of Iranian athletes’ students, with emphasis on the role of universities management. After breakdown of the country's universities to five geographical regions, the Borg stressors scale (2009) and Carver coping strategies questionnaire (1997) were distributed between 1,000 athletes-student. Results of confirmative factor analysis showed that the major sources of stress in students are typically perceived (not real) Stresses and the coping strategies used in medical group were more diverse and efficient. Independent t-test results, showed that medical and non-medical groups have an overall significant difference in sources of stress but their strategies to cope with stress had no significant differences. It is need that university administration to review administrative processes and take advantage from the students’ comments, since the detected resources was mainly in the managerial-administrative area. Medical universities can be a model for non-medical universities, because of better results.}, keywords = {University Management,Stress,Athlete’s Students}, title_fa = {نقش مدیریت دانشگاهی در منابع استرس دانشجویان ورزشکار و راه‌کارهای مقابله با آن}, abstract_fa = {پژوهش حاضر جهت شناسایی منابع‌ استرس و راه‌کارهای کنار‌آمدن با آن در دانشجویان ورزشکار کشور با تأکید بر نقش مدیریت دانشگاه در این موارد انجام گرفت. پس از تقسیم‌بندی دانشگاه‌های کشور به پنج منطقۀ جغرافیایی، متناسب با تراکم نسبی جمعیت دانشجویی هر منطقه، پرسش‌نامه‌های منابع استرس بورگ (2009) و‌ راه‌کارهای مقابله با استرس کارور (1997) بین 1000 دانشجوی ورزشکار توزیع گردید. نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان می‌دهد که عمدۀ منابع استرس دانشجویان کشور نوعاً استرس‌هایی درک‌شده (نه واقعی) هستند و راه‌کارهای مقابله‌ای در گروه پزشکی، متنوع‌تر و کارآمدتر از گروه غیرپزشکی می‌باشند. نتایج تی مستقل نیز حاکی از آن است که اختلاف کلی منابع استرس دانشگاه‌های پزشکی و غیرپزشکی معنادار می‌باشد؛ اما تفاوت راه‌کارها معنادار نیست. ازآن‌جایی‌که منابع استرس شناسایی‌شده غالباً در حیطه‌های مدیریتی ـ اداری بوده‌اند، نیاز است مدیریت دانشگاه به بازنگری روندهای اداری ـ دانشگاهی پرداخته و از نظرات دانشجویان ‌بهره جوید. لازم‌به‌ذکر است که دانشگاه‌های پزشکی به‌دلیل کسب نتایج بهتر می‌توانند الگویی برای غیرپزشکی‌ها باشند..}, keywords_fa = {مدیریت دانشگاهی,استرس,دانشجویان ورزشکار}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_986.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_986_7b2c22702bc0792495f12262b87c1c78.pdf} } @article { author = {seraj, sara and seraj, sara}, title = {Talent Identification and the Role of Volunteer Motor Experience in their Success in Entrance Exams for Physical Education}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {9}, number = {42}, pages = {223-234}, year = {2017}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2017.594.1170}, abstract = {The purpose of this research was Talent Identification and the Role of Volunteer Motor Experience in their Success in Entrance Exams for Physical Education. The present study is a descriptive and survey and the sample is contains 710 subjects 89-90 years of PNU that have been selected as a stratified random. For data analysis was used from Kolmogorov-Smirnov, Leven, Mann-Whitney U and independent t-test. The results showed that volunteers with high school education in physical education have higher Motor- physical ability and talent than other. There is no statistically significant difference about endurance of the shoulder girdle muscles and abs, agility of volunteers with high school education in physical education than other but muscular force of volunteers with high school education is higher than other. The results of this analysis are important in terms of limiting the acceptance of physical education students in higher levels is not an acceptable idea and continuation of the current trend of free entry to physical education discipline from other disciplines provides better absorption of sports talents in this discipline.}, keywords = {Motor Experiences,Talent Identification,Entrance Exams,Physical Education}, title_fa = {استعداد‌یابی و نقش تجارب حرکتی داوطلبان در موفقیت آن‌ها در آزمون‌های ورودی رشتۀ تربیت‌بدنی}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر که از نوع مطالعات توصیفی و پیمایشی می‌باشد، بررسی استعداد‌یابی و نقش تجارب حرکتی داوطلبان در موفقیت آن‌ها در آزمون‌های ورودی رشتۀ تربیت‌بدنی ‌بود. نمونۀ آماری را 710 نفر از داوطلبان سال تحصیلی 90ـ89 دانشگاه پیام‌نور که به‌صورت تصادفی‌‌ طبقه‌ای انتخاب شدند، تشکیل دادند. شایان‌ذکر است که از آزمون‌ کلموگروف ـ اسمیرنوف ‌جهت بررسی نرمال‌بودن داده‌ها‌، آزمون لون ‌برای بررسی تجانس واریانس‌، آزمون یو‌من ویتنی ‌جهت بررسی تفاوت بین میانگین رتبه‌ها و آزمون تی مستقل به‌منظور بررسی تفاوت بین میانگین‌ها استفاده گردید. نتایج نشان می‌دهد که در وضعیت استقامت عضلات کمربند شانه‌ای و عضلات شکم و چابکی داوطلبان با دیپلم تربیت‌بدنی نسبت به داوطلبان با دیپلم غیر‌تربیت‌بدنی‌ تفاوت معنا‌داری به‌لحاظ آماری مشاهده نمی‌شود و تنها نیروی عضلانی داوطلبان دیپلم تربیت‌بدنی نسبت به سایر دیپلم‌ها تفاوت معنا‌داری داشته و بالاتر می‌باشد. یافته‌های پژوهش حاضر از این جهت حائز اهمیت و تحلیل می‌باشند که محدود‌کردن زمینه‌های پذیرش دانشجوی تربیت‌بدنی در مقاطع بالاتر (به‌ویژه کارشناسی‌ارشد) به دانش‌آموختگان تربیت‌بدنی نمی‌تواند ایدۀ قابل‌قبولی باشد و ممانعت از ورود آن دسته از داوطلبانی که دارای علاقۀ واقعی به تحصیل در رشتۀ تربیت‌بدنی هستند؛ اما سوابق تحصیلی آن‌ها در رشتۀ غیر‌همنام می‌باشد، فاقد توجیه علمی بوده و استمرار روند فعلی مبنی بر آزاد‌گذاشتن ورود به این رشته از سایر رشته‌های تحصیلی، زمینۀ جذب بهتر استعدادهای ورزشی در این رشته را ‌فراهم خواهد آورد.}, keywords_fa = {تجارب حرکتی,استعداد‌یابی,آزمون ورودی,تربیت‌بدنی‌}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1010.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1010_afe42fd6de86f96b284900264c0eddec.pdf} }