• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مطالعات مدیریت ورزشی
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 11 (1398)
دوره دوره 10 (1397)
دوره دوره 9 (1396)
دوره دوره 8 (1395)
دوره دوره 7 (1394)
دوره دوره 6 (1393)
دوره دوره 5 (1392)
دوره دوره 4 (1391)
دوره دوره 3 (1390)
رعیت, امین, سجادی, نصرالله, رجبی, حسین, رعیت, مهدی. (1398). کدهای اخلاقی در رسانه های جمعی ایران بر اساس ادراک ‏بازیکنان حرفه ای لیگ برتر فوتبال. مطالعات مدیریت ورزشی, (), -. doi: 10.22089/smrj.2017.1550.1353
امین رعیت; نصرالله سجادی; حسین رجبی; مهدی رعیت. "کدهای اخلاقی در رسانه های جمعی ایران بر اساس ادراک ‏بازیکنان حرفه ای لیگ برتر فوتبال". مطالعات مدیریت ورزشی, , , 1398, -. doi: 10.22089/smrj.2017.1550.1353
رعیت, امین, سجادی, نصرالله, رجبی, حسین, رعیت, مهدی. (1398). 'کدهای اخلاقی در رسانه های جمعی ایران بر اساس ادراک ‏بازیکنان حرفه ای لیگ برتر فوتبال', مطالعات مدیریت ورزشی, (), pp. -. doi: 10.22089/smrj.2017.1550.1353
رعیت, امین, سجادی, نصرالله, رجبی, حسین, رعیت, مهدی. کدهای اخلاقی در رسانه های جمعی ایران بر اساس ادراک ‏بازیکنان حرفه ای لیگ برتر فوتبال. مطالعات مدیریت ورزشی, 1398; (): -. doi: 10.22089/smrj.2017.1550.1353

کدهای اخلاقی در رسانه های جمعی ایران بر اساس ادراک ‏بازیکنان حرفه ای لیگ برتر فوتبال

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده ، انتشار آنلاین از تاریخ 12 خرداد 1398  XML
نوع مقاله: مقاله پژوهشی
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22089/smrj.2017.1550.1353
نویسندگان
امین رعیت email 1؛ نصرالله سجادی2؛ حسین رجبی3؛ مهدی رعیت4
1دانشگاه آزاد اسلامی, واحد داریون, باشگاه پژوهشگران جوان, داریون, ایران ‏ ‏
2هیئت علمی/دانشگاه تهران
3هیئت علمی/دانشگاه تهران- پردیس بین المللی کیش
4دانشگاه آزاد اسلامی, واحد داریون, باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان, داریون, ایران
چکیده
هدف از این مطالعه مشخص کردن ادراک بازیکنان حرفه ای فوتبال در پیروی از رسانه های جمعی ورزش ایران و بر اساس مبنای اخلاقی و روزنامه نگاری بوده است. این مطالعه بر اساس بازتاب دریافت شده از 138 بازیکنان حرفه ای فوتبال که دامنه سنی از 61-31 (55 نفر) ؛ 30-21 (53 نفر) 30-21؛ و کمتر از 20 سال (30 نفر) بوده است، که نشان دهنده تیم های شرکت کننده درلیگ برتر ایران است. هر یک از شرکت کنندگان به ارزیابی 5 فاکتور زندگی شخصی, صداقت رسانه ها, نحوه ی جمع آوری اخبار توسط رسانه ها, میزان تحریک و تشویق رسانه ها به خشونت, و شایعات مربوط به رسانه ها پرداختند. از روش تحلیل واریانس توسط آزمون غیر پارامتریک کروسکال والیس به منظور تحلیل داده ها استفاده شده است. نتایج نشان می دهد که مبانی اخلاق در شایعه، زندگی خصوصی و صداقت اخبار بطور متناوب نقض شده اند، و مبانی اخلاق در جمع آوری اخبار و تحریک خشونت در برخی اوقات نقض شده اند. بر اساس این نتایج می توان نتیجه گرفت که رسانه های جمعی ایران با معضلات بارز مبانی اخلاقی درگیر می باشند.
کلیدواژه‌ها
لغات کلیدی: اصول مبانی اخلاقی؛ رسانه های جمعی ورزش؛ بازیکنان حرفه ای فوتبال
عنوان مقاله [English]
ETHICAL ISSUES Iran SPORT MEDIA: PERCEPTIONS ‎OF PROFESSIONAL FOOTBALL PLAYERS
نویسندگان [English]
nasrallah sajjadi2؛ mehdi rayat4؛
چکیده [English]
The purpose of this study was to determine the perceptions of professional football ‎players on the obedience of the Iran Sport Media to journalistic ethical codes‏.‏This study was based on feedback received from professional football players ‎‏)‏N=138) ‎whose ages ranged from 20≤ (n=30), 21-30 (n=53) and 31≥ (n=55) years‎‏,‏‎ representing ‎‎10 teams participating in Iran’s Super League. Each participant evaluated a series of five ‎statements related to the media’s news gathering techniques, treatment of their personal ‎lives, prevalence of gossip, general accuracy of news stories, as well as the tendency of ‎the media to stimulate and encourage violence. One-way analysis of variance (ANOVA) ‎and the Kruskal-Wallis Non‏-‏Parametric test were used to analyse the data. It was ‎determined that the ethical codes, namely gossip, private life and honesty are frequently ‎violated, and the ethical codes, namely newsgathering and violence are sometimes ‎violated‏.‏
According to these results, Turkish sport media outlets are plagued with significant ‎ethical code difficulties‏.‏
کلیدواژه‌ها [English]
Key words: Ethical code, Sports media, Professional Football players‎
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 19
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

site visit counter

Journal Management System. Designed by sinaweb.