ORIGINAL_ARTICLE
بازاریابی رابطه مند در صنعت ورزش
ارتباطات از جمله جنبههای مهم و قوی در بازاریابی ورزشی است. از طرفی، یکی از رویکردهای مهم در زمینهی بازاریابی، رویکرد مزایای رابطهای است که بیانگر موفقیت یا شکست سازمان در ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان است. بر همین اساس، این تحقیق به بررسی تأثیر مزایای رابطهای شامل مزایای اطمینان، اجتماعی، رفتار ویژه و احترام بر وفاداری مشتریان پرداختهاست. همچنین تحقیق حاضر چارچوبی از درک چرایی و چگونگی بهکارگیری مشتریان در ارتباط با بازاریابی رابطهمند فراهم میکند. روش تحقیق حاضر توصیفی - پیمایشی است. جامعهی آماری این پژوهش را نیز همهی مشتریان مراکز پرورش اندام شهرستان رشت تشکیل داده است (N=210). ابزار جمعآوری داده ها، پرسشنامهای متشکل از ادبیات تحقیق بودهاست که در ادامه برای بررسی روایی پرسشنامهی تحقیق، از تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی استفاده شد. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی بیانگر آن است که مزایای رابطه تنها شامل سه عامل مزایای اطمینان، اجتماعی و رفتار ویژه میشود و متغیرهای مزایای اجتماعی و احترام بهصورت یک عامل پدیدار گردیدهاند. همچنین نتایج تحلیل عاملی تأییدی نیز حاکی از تأیید پرسشنامهی تحقیق است. نتایج آزمون رگرسیون نیز نشان میدهد که مزایای اطمینان، اجتماعی و رفتار ویژه، تأثیر مثبت و معناداری بر وفاداری مشتریان داشتهاست.
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_152_38f193169035217d703169629fe870dc.pdf
2014-05-22
15
34
بازاریابی ورزشی
وفاداری
مزایای رابطهای
سیدرضا
سیدجوادین
1
دانشگاه تهران
AUTHOR
مجتبی
براری
2
دانشگاه تهران
AUTHOR
وحید
ساعت چیان
saatchian_65@yahoo.com
3
دانشگاه خوارزمی
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
چرا استراتژیها در عمل با شکست مواجه میشوند؟ مطالعهای کیفی در نظام ورزش ایران
یکی از دغدغههای اصلی استراتژیستها و مدیران عالی سازمانها، پیادهسازی مؤثر استراتژیهای تدوینشده است. بهگونهای که بیگر (2001) بیان میکند، 90 درصد استراتژیهای تدوینشده در زمان معین خود پیادهسازی نمیشوند. در نظام ورزش ایران نیز وضعیت به همین منوال است. در دههی گذشته، برنامههای استراتژیک متعددی در سطح ورزش کشور تدوین شدهاست، ولی مطالعهی وضع موجود، حاکی از عدم اجرای کامل و دستیابی به اهداف و نتایج مورد انتظار آنهاست. در پژوهش حاضر با کاربرد یک مطالعهی کیفی و به روش گرندد تئوری به شناسایی موانع پیشروی پیادهسازی مؤثر استراتژیها در نظام ورزش ایران پرداختهشد. به این منظور، پس از مطالعهی مبانی نظری و پیشینهی موضوع، به مصاحبههای کیفی با صاحبنظران (n=28) پرداختهشد. یافتههای حاصل از مصاحبههای کیفی بهصورت کدبندی باز، محوری و انتخابی مورد تحلیل متنی قرار گرفتند. نتایج حاکی از شناسایی 24 مانع اصلی در برابر پیادهسازی استراتژیها در نظام ورزش ایران بود. این موانع در قالب 4 مؤلفه با عناوین 1. موانع زیربنایی (6 مانع)، 2. موانع مرحلهی تدوین استراتژیها (6 مانع)، 3. موانع مرحلهی انتقال استراتژیها به عمل (5 مانع)، و 4. موانع مرحلهی اجرای استراتژیها (7 مانع) دستهبندی شدند. بدیهی است بهمنظور اجرای بهینهی برنامههای استراتژیک در نظام ورزش ایران، باید در مرحلهی اول موانع موجود را از پیش رو برداشت. بنابراین موانع شناساییشده در پژوهش حاضر میتواند به تدوینکنندگان و مدیران عالی ورزش ایران قبل، در حین و بعد از تدوین برنامههای استراتژیک کمک شایانی داشتهباشد.
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_153_def5f2f3048fb2ddc722bb42a5fe1c82.pdf
2014-05-22
35
52
مدیریت استراتژیک
پیادهسازی استراتژی
نظام ورزش ایران
موانع و مشکلات
محمد حسن
پیمان فر
mhpeymanfar@gmail.com
1
دانشگاه خوارزمی
LEAD_AUTHOR
علیرضا
الهی
alirezaelahi@yahoo.com
2
دانشگاه خوارزمی
AUTHOR
مهرزاد
حمیدی
mhamidi@ut.ac.ir
3
دانشگاه تهران
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
رابطه بین هوش هیجانی و اثربخشی رهبری مدیران ورزشی
اثربخشی رهبری، یکی از عوامل موفقیت هر سازمانی محسوب میشود. بنابراین شناخت عواملی که میتواند با این عامل ارتباط داشتهباشد، بسیار ارزشمند است. از این رو، هدف اصلی این تحقیق تعیین رابطهی بین هوش هیجانی و اثربخشی رهبری از دیدگاه مدیران ورزشی بود. جامعهی آماری این پژوهش، شامل کلیهی مدیران وزارتخانهی ورزش و جوانان، کمیته ملیالمپیک و پاراالمپیک، آکادمی ملیالمپیک و فدراسیونهای ورزشی (331 N=) بود که با استناد به جدول مورگان، 180 نفر جهت انجام این تحقیق انتخاب شدند. در این تحقیق، از پرسشنامهی 33 سؤالی هوش هیجانی سایبریا شرینگ (1998) و پرسشنامهیمحققساختهی 36 سؤالی اثربخشی رهبریبر اساس مدل تالکوت پارسونز جهت جمعآوری دادهها و از روش آماری رگرسیون چندمتغیره، جهت تجزیه و تحلیل نتایج استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که اثربخشی رهبری با هوش هیجانی رابطهی معنی داری دارد (05/0p<) و در بین خردهمقیاس های هوش هیجانی، دو خردهمقیاس خودانگیختگی و همدلی با اثربخشی رهبری رابطهی معناداری داشتند (05/0p<). بهطور کلی، نتایج این تحقیق نشان داد که هوش هیجانی عاملی مهم و پیشبینیکننده در اثربخشی رهبری مدیران ورزشی است. به نظر میرسد کنترل تمایلات عاطفی خود و درک احساسات و عواطف سایر افراد حاضر در محیط کاری از جانب مدیران بتواند بهعنوان مؤلف های تاثیرگذار بر اثربخشی رهبری مدنظر قرار گیرد.
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_154_c31191d14ffcab8767c2c178e3364dc1.pdf
2014-05-22
53
66
اثربخشی
خودانگیختگی
همدلی
مریم
مختاری دینانی
1
دانشگاه تربیت مدرس
LEAD_AUTHOR
هاشم
کوزه چیان
kozechih@modares.ac.ir
2
دانشگاه تربیت مدرس
AUTHOR
مجتبی
امیری
3
دانشگاه تهران
AUTHOR
محمد
احسانی
4
دانشگاه تربیت مدرس
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی موانع گرایش گردشگران ورزشی کشتی باچوخه به جاذبه های طبیعی ورزشی و گردشگری شهرستان اسفراین
تحقیق حاضر ضمن توصیف جاذبههای گردشگری شهرستان اسفراین به بررسی موانع گرایش گردشگران ورزشی به جاذبههای طبیعی گردشگری این شهرستان پرداختهاست. در این پژوهش، 70 نفر از کارشناسان ورزشی و گردشگری شهرستان، استان و همچنین ورزشکاران و مربیان کشتی باچوخه شهرستان که دارای سابقهی گردشگری ورزشی بودند، بهعنوان آزمودنی انتخاب شدند. بهعلت محدودبودن جامعهی آماری، نمونه با جامعه برابر بود. اطلاعات لازم بهوسیلهی: 1.پرسشنامهی محققساختهی مشخصات فردی؛ 2. پرسشنامهی محققساختهی 17 سؤالی که با مقیاس لیکرت اندازهگیری شدهبود، گردآوری شد. برای ارزیابی روایی این پرسشنامه به افراد صاحبنظر در حوزهی مدیریت ورزشی و گردشگری مراجعه شد و با استفاده از دیدگاههای آنان اصلاحات لازم در پرسشنامه انجام شد و برای بررسی پایایی پرسشنامه، ضریب آلفای کرونباخ (89/0) توسط آمارگر تأیید شد. از آمار توصیفی برای مشخصات آزمودنیها مانند سن، میزان تحصیلات و سابقهی کاری استفاده شد و در آمار استنباطی، از روش تحلیل عاملی تأییدی با چرخش واریماکس برای تعیین مهمترین موانع گرایش گردشگران ورزشی شهرستان به جاذبههای طبیعی از دیدگاه کارشناسان حوزهی ورزش و گردشگری استفاده شد. با توجه به یافتههای پژوهش، "عدم وجود برنامهای جامع و هماهنگ برای توسعهی گردشگری ورزشی شهرستان" با بار عاملی 81/0 مهمترین مانع از دیدگاه کارشناسان ورزشی و گردشگری انتخاب شدهاست و "عدم تخصیص منابع مالی مناسب و کافی برای برنامههای گردشگری ورزشی" با بار عاملی 78/0 بهعنوان دومین مانع و "عدم حمایت مسئولین گردشگری استان" با بار عاملی 75/0 بهعنوان سومین مانع تشخیص دادهشدهاست.چهارمین مانع، "کمبود نیروی متخصص گردشگری" با بار عاملی 73/0 و پنجمین مانع، "عدم وجود یک مرکز واحد تصمیمگیری و برنامهریزی" با بار عاملی 70/0 تشخیص دادهشدهاست.
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_155_31a62b612277f008fd1d5866869ec114.pdf
2014-05-22
67
78
گردشگری
گردشگری ورزشی
حامد
حسین پور
hhoseinpur@ymail.com
1
کارشناسی ارشد تربیت بدنی
LEAD_AUTHOR
حسن
فهیم دوین
2
دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد
AUTHOR
ریحانه
ادیال باف مقدم
3
تربیت معلم سبزوار
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
تعامل با هوادارن از طریق اینترنت بهعنوان ابزاری برای بازاریابی: بررسی و مقایسهی باشگاههای حرفهای فوتبال ایران، آسیا و اروپا
تحقیق حاضر بهمنظور بررسی و مقایسهی وبسایت باشگاههای حرفهای فوتبال اروپا، آسیا و ایران از لحاظ ارائهی خدمات آنلاین به هواداران تیم، از طریق وبسایت رسمی باشگاه و اتخاذ استراتژی های بازاریابی آنلاین توسط این باشگاه ها انجام گرفت. به این منظور، وبسایت رسمی تمامی تیمهای حاضر در مراحل نهایی لیگ قهرمانان اروپا (16 تیم)، جام قهرمانان آسیا (16 تیم) و لیگ برتر ایران (18 تیم) مورد بررسی قرار گرفت. ابزار تحقیق، چکلیست محقق ساختهای بود که روایی آن به تأیید متخصصان و اساتید مدیریت ورزشی رسیدهبود. نتایج تحقیق نشان داد که باشگاههای ایرانی کمترین خدمات آنلاین را ارائه میکردند (میانگین 74/4 از 20) و کمترین استفاده را از وبسایت باشگاه برای بازاریابی و فروش محصولات و خدمات خود مینمودند (میانگین 19/1 از 20)؛ ارائه خدمات آنلاین و اتخاذ استراتژیهای بازاریابی آنلاین ارتباطی با نتایج کسب شده توسط باشگاههای فوتبال نداشت و در میان باشگاههای اروپایی، بین ارائه خدمات آنلاین و استفاده از استراتژیهای بازاریابی آنلاین ارتباط معنیداری وجود داشت (035/0>P). به عبارت دیگر، ارائهی خدمات آنلاین مقدمهای برای فروش محصولات و خدمات باشگاه و کسب درآمد بود.
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_156_f2d0841e4d27170fce7196009c305695.pdf
2014-05-22
79
102
بازاریابی
اینترنت
ورزش
فوتبال
طرفدار
هوادار
باشگاه
مهران
میزانی
mehran.mizany2000@gmail.com
1
پردیس بین المللی کیش دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
میثم
رحیمی زاده
2
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
AUTHOR
سید نصراله
سجادی
nsajjadi@ut.ac.ir
3
دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی میزان بهره گیری اعضای هیأت علمی تربیت بدنی و علوم ورزشی از فناوری اطلاعات در فرایند آموزش و پژوهش با توجه به عواملی دموگرافی
هدف از پژوهش حاضر بررسی میزان بهرهگیری اعضای هیأت علمی از فناوری اطلاعات در فرایند آموزش و پژوهش رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی با توجه به عوامل دموگرافی بود. نمونه آماری 83 نفر از اعضای هیأت علمی دانشکدههای تربیت بدنی و علوم ورزشی که در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تدریس میباشند. به منظور جمعآوری اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. روایی پرسشنامه توسط متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات و متخصصان رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی تأیید و میزان روایی سازه پرسشنامه از طریق ضریب همبستگی پیرسون(738/0r=) گزارش شده است. میزان پایایی پرسشنامه از طریق ضریب آلفای کرونباخ 89/0 بدست آمده است. نتایج نشان داد بین سابقه کار(0.59, P<0.05-r=)، رتبه علمی(,P<0.050.395-r=) و کارکردهای پژوهشی (05/0,p< 279/0r=) اعضای هیأت علمی با بهرهگیری از فناوری اطلاعات ارتباط معناداری وجود دارد. نتایج نشان میدهد بین میزان بکارگیری فناوری اطلاعات درفعالیتهای آموزشی و پژوهشی در گرایشهای متفاوت رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی تفاوت معناداری وجود دارد.
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_157_339849f1f5ad2d1333b9a3e1c7639fd5.pdf
2014-05-22
103
114
تربیت بدنی
آموزش
پژوهش
فناوری اطلاعات
اعضای هیأت علمی
ویژگی های فرد
محبوبه
نقوی
mahboubehnaghavi@yahoo.com
1
دانشگاه شمال
LEAD_AUTHOR
حبیب
هنری
honari_h@yahoo.com
2
دانشگاه علامه طباطبایی
AUTHOR
غلامعلی
کارگر
3
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
ارائه مدل ارتباط عدالت سازمانی، تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی در کارشناسان وزارت ورزش و جوانان
هدف این پژوهش، ارائه مدل ارتباط عدالت سازمانی و تعهد سازمانی بر دلبستگی شغلی درکارشناسان وزارت ورزش و جوانان بود. براساس جدول مورگان 140 نفر به روش تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها از پرسشنامه جمعیت شناختی، پرسشنامه عدالت سازمانی نیهوف و مورمن (1993)، پرسشنامه تعهد سازمانی آلن و میر (1990) و پرسشنامه دلبستگی شغلی کانونگو (1982) استفاده شد. ضریب همبستگی پیرسون نشان داد که بین عدالت سازمانی، تعهد سازمانی و دلبستگی شغلی ارتباط مثبت معناداری وجود دارد. مدل ارائه شده براساس معادلات ساختاری دراین تحقیق نشان داد که تعهد سازمانی وعدالت سازمانی 81/0درصد تغییرات دلبستگی شغلی را تبیین میکردو تعهد سازمانی ضریب اثر بیشتری بر دلبستگی شغلی نسبت به عدالت سازمانی داشت(05/0P<) .
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_158_3c7b7b706489d18aa8da9c2a15cc4bcd.pdf
2014-05-22
115
130
عدالت سازمانی
تعهد سازمانی
دلبستگی شغلی
وزارت ورزش و جوانان
فریبرز
ظریفی
faribozzarifi@yahoo.com
1
دانشگاه رازی
LEAD_AUTHOR
بهرام
یوسفی
2
دانشگاه رازی کرمانشاه
AUTHOR
سعید
صادقی بروجردی
sboroujerdi@uok.ac.ir
3
دانشگاه کردستان
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
مقایسه بازاریابی تحت وب باشگاههای فوتبال ایران، انگلستان و یونان
ورزش و اقتصاد دولتی مشکلات زیادی برای کشور به همراه داشته است. یکی از راههای برون رفت از چنین وضعیتی توجه به بازاریابی است. بازاریابی ورزشی از جمله مسائل چالش برانگیز باشگاههای ورزشی در عصر حاضر است کههنوز مضامین واقعی آن برای جامعۀ ورزش ایران کاملاً شناخته شده نیست. بر همین اساس پژوهش حاضر با هدف بررسی بازاریابی تحت وب در شش باشگاه سپاهان، استقلال، ذوب آهن، پرسپولیس، صبا باطری و تراکتورسازی انجام شد و سپس یافتهها با شش باشگاه از انگلستان و شش باشگاه از یونان مقایسه شد. روش تحقیق از نوع توصیفی و ابزار آن سیاهۀ ارزیابی مرور وب سایت از نظر ویژگیهای بازاریابی کریمادیس (2010) بود. از 42 امتیاز مربوط به ویژگی اطلاعاتی، باشگاههای انگلستان 41 امتیاز و باشگاههای یونان 35 امتیاز کسب کردند و باشگاههای ایران با کسب 20 امتیاز در آخر قرار گرفتند. اگرچه باشگاههای ایران تا حدودی به ویژگی اطلاعاتی پرداختهاند، اما در تمام ویژگیهای فروش، ترویجی، ارتباطی و جمع آوری دادهها از باشگاههای انگلستان و یونان ضعیف تر بودند؛ بنابراین با توجه به ارتقای روز افزون جایگاه وب در بازاریابی معاصر، باشگاههای ایران بازنگری اساسی و گستردهای در وب سایتهای خود نیاز دارند.
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_194_83821e6b4926c84e1d240df04ac2d291.pdf
2014-05-22
131
146
فوتبال
بازاریابی تحت وب
ایران
انگلستان
یونان
لیلا
حیدری
l.heidari85@yahoo.com
1
دانشگاه آزاد اسلامی، واحد داریون، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، داریون، ایران
LEAD_AUTHOR
اسماعیل
شریفیان
sharifianes@yahoo.com
2
دانشگاه شهید باهنر کرمان
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
رابطه ی محدویت های گردشگران با رضایتمندی آنان در پیست های اسکی استان تهران
هدف از این پژوهش، تعیین رابطهی محدودیتهای گردشگران با رضایتمندی آنان در پیستهای اسکی استان تهران بود. روش پژوهش حاضر، توصیفی و از نوع همبستگی بود که بهشکل میدانی اجرا شد. جامعهی آماری پژوهش، تمامی گردشگران پیستهای اسکی استان تهران، شامل پیستهای اسکی دیزین، شمشک، توچال و آبعلی بودند. بر اساس برآوردهای صورتگرفته از مدیران پیستهای اسکی مذکور، جامعهی آماری پژوهش بهصورت تقریبی دههزار نفر در نظر گرفتهشد. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 370 نفر تعیین شد. تعداد400 پرسشنامه توزیع گردید که 362 پرسشنامهی قابل قبول بازگردانده شد. برای گردآوری اطلاعات، از پرسشنامهی وی (2008) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل ویژگیهای جمعیتشناختی از آمار توصیفی و در بخش آمار استنباطی، از آزمون کلموگروف - اسمیرنوف، ضریب همبستگی پیرسون، تحلیل عاملی تأییدی و رگرسیون چندمتغیره استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد که بین محدودیتها با رضایتمندی گردشگران پیستهای اسکی ارتباط منفی و معناداری وجود دارد (31/0-,r=01/0 P< ) از بین ابعاد محدودیتهای گردشگران، بعد محدودیتهای درون فردی، پیشبین قویتری برای رضایتمندی گردشگران بود.
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_195_ca77d0b2243b209109e85e1d093e38f9.pdf
2014-05-22
147
162
محدودیت های گردشگران
رضایت مندی
پیست اسکی
مشتریان اماکن ورزش زمستانی
علی
بنسبردی
alibenesbordi@gmail.com
1
دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
محمدرضا
معین فرد
moeinfard@yahoo.com
2
دانشگاه حکیم سبزواری
AUTHOR
احمد
محمودی
ahmad.mahmoudi3536@gmail.com
3
دانشگاه علامه طباطبائی
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
ارتباط یادگیری سازمانی با توانمندسازی روانشناختی کارکنان ادارۀ کل ورزش و جوانان استان تهران
هدف انجام این پژوهش بررسی ارتباط بین یادگیری سازمانی با توانمندسازی روانشناختی در کارمندان ادارۀ کل ورزش و جوانان استان تهران است. جامعۀ آماری این پژوهش، تمام کارکنان ادارۀ کل ورزش و جوانان استان تهران (182N=) بود که با استفاده از جدول حجم و نمونۀ مورگان 105 نفر بهعنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. ابزار استفادهشده در این پژوهش دو پرسشنامۀ استاندارد یادگیری سازمانی نیف (2001) و توانمندسازی روانشناختی اسپریتزر (1995) با مقیاس هفت ارزشی لیکرت (اصلاً موافق نیستم = 1 تا کاملاً موافقم = 7) بود. اعتبار پرسشنامهها در مطالعات متعدد داخلی و خارجی تأیید شده است. با مطالعۀ آزمایشی روی 40 نفر از کارکنان ادارۀ کل ورزش و جوانان استان تهران پایایی پرسشنامههای یادگیری سازمانی و توانمندسازی روانشناختی با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 91/0 و 87/0 بهدست آمد. بهمنظور توصیف آماری دادهها از شاخصهای توصیفی و برای تجزیه و تحلیل استنباطی دادهها از آزمونهای کولموگروف - اسمیرنف، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه در نرمافزار SPSSو در سطح معنیداری 05/0≥P استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان میدهد متغیر یادگیری سازمانی با متغیر توانمندسازی روانشناختی (407/0=r) و مؤلفههای احساس استقلال (477/0=r)، احساس مؤثر بودن (306/0=r) و احساس اعتماد (433/0=r) رابطۀ مثبت و معنیداری در سطح معنیداری 01/0P≤ دارد. همچنین، بین یادگیری سازمانی و مؤلفههای احساس شایستگی و احساس معنیداری رابطۀ معنیداری مشاهده نشد. پیشنهاد میشود سازمانهای ورزشی از جمله ادارات کل ورزش و جوانان استانها برای پرورش کارکنانی توانمند،خلاق، پویا و کارآمد به مسئلۀ یادگیری سازمانی توجه بیشتری داشته باشند.
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_196_c4d2a0355883fc573e3421ce0ffb4c79.pdf
2014-05-22
163
178
یادگیری سازمانی
توانمندسازی روانشناختی
کارمند
عملکرد سازمانی
بهمن
عسگری
bahmanasgari@yahoo.com
1
دانشگاه پیام نور تهران
LEAD_AUTHOR
حسین
پورسلطانی زرندی
hpsoltani@yahoo.com
2
دانشگاه پیام نور
AUTHOR
کیوان
مشیری
moshiri@gmail.com
3
دانشگاه خوارزمی
AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
شناسایی و اولویتبندی شاخصهای ارزیابی عملکرد فدراسیونهای ورزشی ایران با استفاده از مدل AHP
هدف از پژوهش حاضر شناسایی و اولویتبندی شاخصهای ارزیابی عملکرد فدراسیونهای ورزشی ایران از دیدگاه صاحبنظران و با استفاده از مدل AHPاست. روش تحقیق از نوع توصیفی - تحلیلی و جامعۀ آماری شامل کلیۀ مدیران و کارشناسان فدراسیونهای ورزشی و همچنین استادان مدیریت ورزشی دانشگاههای دولتی شهر تهران بود (167 نفر) که با در نظر گرفتن تعداد نمونۀ مورد نیاز برای تصمیمگیری در مدل AHP، 60 نفر بهعنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. در مرحلۀ اول تحقیق، برای شناسایی شاخصهای ارزیابی عملکرد،با مرور پیشینۀ تحقیق فهرستی از شاخصها تدوین و در اختیار صاحبنظران قرار داده شد. پس از دریافت و جمعبندی نظرات، چارچوب نهایی شاخصهای ارزیابی عملکرد فدراسیونهای ورزشی ایران در چهار معیار کلی و با 43 زیرمعیار تدوین شد. در مرحلۀ بعد، بهمنظور اولویتبندی این شاخصها و تعیین میزان اهمیت هر یک از معیارها و زیرمعیارهای تدوینشده از مدل AHP استفاده شد. بر اساس این اولویتبندی در میان چهار معیار کلی ارزیابی عملکرد فدراسیونها امور پشتیبانی و برنامهریزی، توسعۀ زیرساختهای ورزش، امور فنی و ورزشی و توسعۀ منابع کالبدی و تجهیزاتی به ترتیب در اولویتهای اول تا چهارم قرار گرفتهاند.
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_197_fa73f5526dc6a9c4412e7250614cf845.pdf
2014-05-22
179
192
شاخص
ارزیابی عملکرد
فدراسیونهای ورزشی
مدل AHP
سید احمد
نژاد سجادی
sajadi431@yahoo.com
1
دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان
AUTHOR
جهانگیر
سلیمانی دامنه
j.soleimani.d@gmail.com
2
دانشگاه آزاد اسلامی واحد جیرفت
LEAD_AUTHOR
ORIGINAL_ARTICLE
مهارت و میزان استفادهی معلمهای تربیتبدنی از فناوری اطلاعات
The purpose of this study The skill & use rang by physical education teachers of information technology. This Descriptive study is applicable and pay attention to today situation and use some humanistic calculation. The statistics include all male and female physical education teachers and the right to a formal treaty was Semnan province. The sample consisted of 212 physical education teachers who have responded to the questionnaire. Measurement tools, hardware Kalate 2010 questionnaire (Cronbach's alpha 79%). Statistical methods used included two independent T-test and Pearson correlation coefficient was Smirnov Kalmvgraf and Pearson cooperation Coefficient . The research findings showed that physical education teachers' attitudes towards IT were positive And skills, the use of tools and information needed to their education about using of information , there is a significant relationship. And also between subjects' attitudes about the use of IT around research and education field and their require about training, on both sexes (female & male) there is no significant difference. Between skill level and use of information technology in teaching and research separately, there is significant difference in educational level.
https://smrj.ssrc.ac.ir/article_199_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e.pdf
2014-05-22
193
204
سمیه
حامدی
maye.hamedi@yahoo.com
1
کارشناس ارشد مدیریت ورزشی ، آموزگار تربیت بدنی، دامغان
LEAD_AUTHOR
فریدون
تندنویس
2
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
AUTHOR
محمدباقر
فرقانی اوزرودی
mohammadbagher.forghani@gmail.com
3
آموزگار تربیت بدنی، بابل
AUTHOR