@article { author = {Kalashi, Maziyar and Eydi, Hossein and Abbasi, Homauom and Rajaii, Mohammad Hadi}, title = {Estimated of Gross Domestic Sport Product and Changes in its components (1996-2015)}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {54}, pages = {17-32}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5546.2103}, abstract = {The purpose of this study is to estimate the GDP of sport and review the evolution of its components during 1996-2015. In this regard, the existing models were first determined and finally a suitable model for estimating the volume of the sport of Iran's economy was introduced and then tested. Therefore, the present research is a fundamental research in terms of its purpose and is a type of documentary research in terms of data collection and statistics. Data have been collected from various resources, Household sport expenditure data from raw materials questionnaire of Statistics Center of Iran, current and development sport costs of the government from information in the Management and Planning Organization and the Ministry of Sports and Youth, export and import data of sporting goods from the Statistical calendar of Iran Custom, and Iran GDP data (current prices) and inflation rate from the Central Bank of Iran. The period of all data is from 1996 to 2015, and data analysis is also done by Excel 2013 software. The results show that the size of the sport economy in Iran has a small share of the country GDP and it has a downward trend, which is far from the estimates in the other countries of the world.}, keywords = {Sports economics,Gross Domestic Sport Product,The size of the sports economy,the Household and Government Sport Expenditure}, title_fa = {برآورد تولید ناخالص داخلی ورزش و تحولات اجزای آن (1394-1375)}, abstract_fa = {هدف از انجام پژوهش حاضر، برآورد تولید ناخالص داخلی ورزش و بررسی تحولات اجزای آن طی سال‌های 1375 تا 1394 بود. ابتدا مدل‌های موجود معرفی شدند و درنهایت، مدل مناسب برای برآورد حجم اقتصاد ورزش ایران معرفی شد و سپس آزمون شد؛ ازاین‌رو، پژوهش حاضر به‌لحاظ هدف ازنوع پژوهش‌های بنیادی بود و به‌لحاظ روش جمع‌آوری آمار و اطلاعات، ازنوع پژوهش‌های اسنادی بود. داده‌های مربوط به هزینه‌های ورزشی خانوار از پرسش‌نامه‌های خام مرکز آمار ایران، داده‌های مربوط به هزینه‌های جاری و عمرانی ورزشی دولت از اطلاعات موجود در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و وزارت ورزش‌وجوانان، داده‌های مربوط به صادرات و واردات کالاهای ورزشی از سالنامه‌های آماری گمرگ ایران و داده‌های مربوط به تولید ناخالص داخلی (به قیمت جاری) و نرخ تورم نیز از سایت بانک مرکزی ایران استخراج شدند. بازة زمانی همة داده‌ها طی سال 1375 تا 1394 بود و تجزیه‌وتحلیل داده‌ها ازطریق نرم‌افزار اکسل نسخة 2013 انجام شد. نتایج نشان داد که حجم اقتصاد ورزش در ایران سهم اندکی از تولید ناخالص داخلی کشور را به خود اختصاص داده است و روندی کاهشی داشته است که این میزان با برآوردهای انجام‌شده در سایر کشورهای جهان فاصلة بسیار دارد.}, keywords_fa = {اقتصاد ورزش,تولید ناخالص داخلی ورزش,حجم اقتصاد ورزش,هزینه‌های ورزشی دولت و خانوار}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1472.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1472_a51d3db234eb1bc25090f11505aad0bb.pdf} } @article { author = {Beyk, Haniyeh and Saatchian, Vahid}, title = {Application of Color Psychology in the Marketing of Fitness and Aerobics Clubs Review}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {54}, pages = {33-50}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5093.1993}, abstract = {The aim of this study was to investigate the factors affecting the definition of the marketing of color psychology on the architecture of physical and fitness clubs in Mashhad. The research method is a descriptive survey of which the required data were collected through a questionnaire. The questionnaire from the research background (Morton, Chang velin, 2010) was used with 24 questions in the 5 Likert option spectrums. Data were analyzed using descriptive and inferential statistics and statistically significant (P ≤ 0.05). The results of exploratory factor analysis showed that 5 factors had the ability to identify, and in total, 65.04% of the marketing variance explained the psychology of color.Also, due to the explained contribution of variance for each of the factors, the mental factors, psychological sensation, detection power, penetration power and color personality were the highest priority respectively. According to the analysis of the findings, the importance of marketing and customer attraction for the clubs, in particular the consideration of the psychological principles of color indicates the need to recognize the factors that influence the design of spaces and sports facilities.This review could have a positive and different impact on customer acquisition in fitness and aerobics clubs.Understanding colors and paying attention to the impact on people can be a new way of marketing and attract customers and be particularly welcomed by customers.On the other hand, advertising and creating psychological attitudes can create a peripheral color with the relaxation or attractiveness of the corresponding sports field in that club.}, keywords = {Marketing,color psychology,Consumer Behavior & Sport Space Architecture}, title_fa = {کاربرد روان‌شناسی رنگ در بازاریابی باشگاه‌های آمادگی جسمانی و ایروبیک}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، تعیین عوامل مؤثر در بازاریابی روان‌شناسی رنگ در معماری فضاها و باشگاه‌های ایروبیک و آمادگی جسمانی شهر مشهد بود. روش پژوهش، توصیفی ازنوع پیمایشی بود که داده‌ها به‌صورت میدانی و ازطریق پرسش‌نامه جمع‌آوری شدند. برای جمع‌آورری داده‌ها، از پرسش‌نامة پژوهش مورتون و چانگ ولین (2010) که حاوی 24 سؤال در طیف پنج‌گزینه‌ای لیکرت بود، استفاده شد. اطلاعات با استفاده از نرم‌افزارهای آماری در دو بخش توصیفی و استنباطی و در سطح معنا‌داری 05/0 ≥P تحلیل شدند. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که پنج عامل توانایی تبیین روان‌شناسی رنگ را در بازاریابی باشگاه‌های ورزشی داشتند و درمجموع، 04/65 درصد از واریانس بازاریابی روان‌شناسی رنگ را تبیین کردند. همچنین، نمرة میانگین تمامی مؤلفه‌های بازاریابی روان‌شناسی رنگ نشانگر وضعیت نسبی مطلوبی بود. افزون‌براین، با توجه به سهم واریانس تبیین‌شده برای هریک از عوامل مستخرج، عوامل ذهنی، احساس روانی، قدرت تشخیص، قدرت نفوذ و شخصیت رنگ، به‌ترتیب بالاترین اولویت را داشتند. با توجه به تحلیل یافته‌ها، اهمیت زیاد بازاریابی و جذب مشتری برای باشگاه‌ها به‌خصوص توجه به مبانی روان‌شناسی رنگ، نشان‌دهندة ضرورت شناخت مؤلفه‌های تأثیرگذار بر طراحی فضاها و اماکن ورزشی است. این بررسی می‌تواند تأثیر مثبت و متفاوتی برای جذب مشتری در باشگاه‌های آمادگی جسمانی و ایروبیک به‌همراه داشته باشد. شناخت رنگ‌ها و توجه به تأثیری که بر افراد می‌گذارند، می‌تواند به‌عنوان شیوة نوین بازاریابی به‌کار رود و موجب جذب مشتریان و استقبال ویژة آن‌ها شود. علاوه‌براین، می‌توان با تبلیغات و ایجاد نگرش‌های روان‌شناسی رنگ، محیطی توأم با آرامش و جذابیت متناسب با رشتة ورزشی را در آن باشگاه ایجاد کرد.}, keywords_fa = {بازاریابی,روان‌شناسی رنگ,رفتار مصرفی مشتریان,معماری فضای ورزشی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1467.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1467_2aa4dcec63f2430f4f37e725ad3ea3a7.pdf} } @article { author = {Askarian, Fariba and G anj Khanloo, Jafar and Tahmasebi, Faramarz}, title = {The Effects of Private Sector Investment in Sports Products Manufacturing Workshops on Iran's Gross Domestic Product}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {54}, pages = {51-70}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5083.1990}, abstract = {The production of sporting goods inside of Iran and investment in the development of these products can contribute to the country's economy and solve problems such as unemployment. The purpose of this study is to investigate the effect of private sector investment in sports goods manufacturing workshops on the country's gross domestic product during the years 1372 to 1392. Data and statistical information related to the GDP in the 21 years from the Central Bank site and the data related to industrial workshops on the production of sports goods were extracted from the results of surveys from industrial workshops of the country which published by the Statistics Centre of Iran during those years. Data analysis was performed using the 9th version of Eviows software using econometric method and ordinary least squares model. The results indicated that investing in sports goods manufacturing workshops had a negative and significant effect on the GDP of the country. Therefore, it seems that the state and private sector investment in sports goods manufacturing workshops and the expansion of these production units through productivity and other scientific tools can lead to the development of the country's sports industry and the increase of the GDP of the whole country. Therefore, it seems that the state and private sector investment in sports goods manufacturing workshops and the expansion of these production units through productivity and other scientific tools can lead to the development of the country's sports industry and the increase of the GDP of the whole country.}, keywords = {Sports Goods,Products Manufacturing Workshops,Sports Industry,Gross Domestic Product}, title_fa = {تأثیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کارگاه‌های تولیدی کالاهای ورزشی بر تولید ناخالص داخلی ایران}, abstract_fa = {تولید کالاهای ورزشی در داخل کشور و سرمایه‌‌گذاری با هدف توسعة این تولیدات می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور و حل معضلاتی چون بیکاری کند. هدف مطالعة حاضر، تعیین تأثیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در کارگاه‌های تولیدی کالاهای ورزشی، بر تولید ناخالص داخلی کشور طی سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۹۲ است. داده‌ها و اطلاعات آماری مربوط به تولید ناخالص داخلی در ۲۱ سال موردمطالعه از سایت بانک مرکزی و نیز نتایج طرح‌های آمارگیری از کارگاه‌های صنعتی کشور در آن سال‌ها که توسط مرکز آمار ایران انجام و منتشر شده است، استخراج شدند. تحلیل داده‌ها با استفاده از نسخة نهم نرم‌افزار آماری ایویوز و با روش اقتصادسنجی و مدل حداقل مربعات معمولی انجام گرفت. نتایج به‌دست‌آمده اثر منفی و معناداری سرمایه‌گذاری در کارگاه‌های تولیدی کالاهای ورزشی بر تولید ناخالص داخلی کشور را نشان می‌دهد؛ بنابراین، به‌نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری دولت و بخش خصوصی در کارگاه‌های تولیدی کالاهای ورزشی و گسترش این واحدها از طریق بهره‌وری و سایر ابزارهای علمی، می‌تواند به توسعة صنعت ورزش و افزایش تولید ناخالص داخلی کل کشور بینجامد.}, keywords_fa = {کالاهای ورزشی,کارگاه‌های تولیدی,صنعت ورزش,تولید ناخالص داخلی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1466.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1466_795690235fcf77a832f8f9328e2a3d10.pdf} } @article { author = {Yektayar, Mozafar}, title = {Prioritizing Supply Chain Management Indicators in Sport}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {54}, pages = {71-92}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.4898.1946}, abstract = {Supply chain management involves management of the complete process of providing goods and services for the final consumer. Today, the competitive global environment and the need to increase market share have complicated the decision-making process for managers of sports clubs. As service providers, sports clubs supplying a wide range of quality services quickly and at a low cost require the implementation of supply chain management. Optimal supply chain management services at sports clubs can be used effectively to increase productivity, value creation and customer satisfaction, upgrade service, increase efficiency, effectiveness, and turnover, and promote goal orientation and agility in supply chain management in sports. The first and most important step in this regard is identifying relevant supply chain management indicators. The current study examined a sample population consisting of 80 managers of the sports clubs in Kurdistan Province, who were selected based on criterion sampling. The research tool was a 34-question supply chain management questionnaire based on the scale developed by Ellram et al. (2004). In order to analyze the data and rank the indices, a multi criteria decision-making method was used in conjunction with the FUZZY TOPSIS Solver 2013 statistical software. The most important indicators included customer satisfaction, sponsor attraction, and service delivery capability; least important was the evaluation of suppliers.}, keywords = {Services Supply Chain Management,Multi-criteria decision,Sport Clubs of Kurdistan Province}, title_fa = {رتبه‌بندی شاخص‌های مدیریت زنجیرة تأمین خدمات در ورزش}, abstract_fa = {مدیریت زنجیرة تأمین، مدیریت فرایند کامل تهیة کالا و خدمات برای مصرف‌کنندة نهایی است. امروزه، فضای رقابتی جهانی و رقابت تنگاتنگ برای تداوم حیات و داشتن سهم بیشتر از بازار، باعث ایجاد فضای پیچیده و بسیار سختی برای تصمیم‌گیری مدیران شده است. در سالن‌های ورزشی به‌عنوان ارائه‌دهندگان خدمات، عرضة خدمت باکیفیت در طیفی وسیع و با هزینه‌ای پایین است و انجام سریع آن به پیاده‌سازی مدیریت زنجیرة تأمین در باشگاه نیاز دارد؛ امانخستین و مهم‌ترین قدم در این‌ زمینه، شناسایی شاخص‌های مدیریت زنجیرة تأمین خدمات در ورزش است. جامعة آماری این پژوهش 80 نفر از مدیران باشگاه‌ها و هیئت‌های ورزشی استان کردستان بودند که به شیوة تمام‌شمار هدفمند برای شرکت در پژوهش انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش‌نامة 34 سؤالی مدیریت زنجیرة تأمین براساس مقیاس‌های الرام و همکاران (2004) بود. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها و رتبه‌بندی شاخص‌ها از روش تصمیم‌گیری چندمعیاره و نرم‌افزار آماری تاپسیس فازی سولور (2013) استفاده شد. نتایج نشان داد که مهم‌ترین شاخص‌ها به‌ترتیب رضایت مشتریان، جذب حامی مالی و ظرفیت ارائة خدمات و کم‌اهمیت‌ترین شاخص‌ها ازنظر مدیران، ارزیابی تأمین‌کنندگان بودند. اجرای بهینة مدیریت زنجیرة تأمین خدمات در باشگاه‌ه اسبب افزایش بهره‌وری،‌ ارزش‌افزایی و رضایت مشتریان، ارتقای سرویس‌دهی، افزایش کارایی و اثربخشی، افزایش گردش مالی و چابکی مدیریت می‌شود.  }, keywords_fa = {مدیریت زنجیرة تأمین خدمات,تصمیم‌گیری چندمعیاره,باشگاه‌های ورزشی استان کردستان}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1470.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1470_43bb0a247b19484438454197e9d39436.pdf} } @article { author = {Rahmati Asl, Zeinab and Yoosefy, Bahram and Khazaei, Ali Ashraf}, title = {The Effect of Consumer Innovativeness on Shopping Styles of Sports Clothing}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {54}, pages = {93-108}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.4159.2067}, abstract = {The aim of this research was to examine the effect of consumer innovativeness (emotion and cognitive) on shopping styles. This is a descriptive - survey and statistical society type of study. The participants were students of Razi University in Kermanshah. The statistical sample of the research was chosen according to the random-stratified sampling method. The field method was chosen for data collection. On the basis of optimal allocation, 325 questionnaires were distributed among the students and a total of 301 questionnaires were returned correctly and were chosen as the sample. The validity of the questionnaires was confirmed by 15 experts in the field of sports management and their reliability was calculated using the Cronbach's alpha. The value of the questionnaires such as the modernization questionnaire (α = 0.84) and the shopping style questionnaire         (α = 0.80) were calculated. These values showed the reliability of the scales. For data analysis, structural equation modeling was done using the LISREL software.Finally, the results of the research showed that fitting of the model with the data was appropriate. Also, the coefficient of influence of the two factors of cognitive innovativeness on purchasing styles: "quality awareness (0.63), cost awareness (0.67) and confusion (0.60)" and emotional innovativeness on purchasing­ styles, "fashion-oriented (0.79), habit-oriented (0.78), brand awareness (0.76), inurement (0.73), disorganization (0.64) and entertainment (0.63)" was meaningful. The results showed that innovativeness was effective on nine shopping styles. These findings enable sports marketers to adopt a more effective approach to targeting a particular group of users.}, keywords = {Inurement,Emotional innovativeness,Cognitive innovativeness}, title_fa = {اثر نوگرایی مصرف‌کننده بر سبک‌های خرید پوشاک ورزشی}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف بررسی تأثیر نوگرایی مصرف‌کنندگان بر سبک‌های خرید آنان انجام شده است. در این مطالعه، اثر نوگرایی مصرف‌کنندگان (احساسی و شناختی) بر سبک‌های خرید آنان بررسی شده است. روش پژوهش، توصیفی– پیمایشی بود و جامعة آماری آن، دانشجویان دانشگاه رازی کرمانشاه بودند. نمونة آماری پژوهش با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی متناسب با حجم جامعه انتخاب شد. در پژوهش حاضر، برای گردآوری داده‌ها از روش میدانی استفاده شد؛ بدین‌صورت‌که براساس اختصاص بهینه، تعداد 325 پرسش‌نامه بین دانشجویان توزیع شد که تعداد 301 پرسش‌نامة صحیح برگشت داده شد که همین تعداد به‌عنوان نمونة آماری پژوهش درنظر گرفته شد. روایی پرسش‌نامه‌ها به تأیید 15 نفر از اساتید متخصص در حوزة مدیریت ورزشی رسیدوپایایی آن‌هابااستفاده آلفای کرونباخ محاسبه شد که مقدار آن برای پرسش‌نامة نوگرایی84/0 = α و برای پرسش‌نامة سبک‌های خرید 80/0 = α بود که نشان‌دهندة پایایی قابل‌قبول مقیاس‌ها بود. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها مدل معادلات ساختاری در نرم‌افزار لیزرل به‌کار گرفته­شد. یافته‌های آزمون مدل پژوهش نشان داد که برازش مدل با داده­ها مناسب بود و ضریب تأثیر دو عامل نوگرایی شناختی بر سبک‌های خریدآگاهی از کیفیت (63/0)، آگاهی از قیمت (67/0) و سردرگمی (60/0)و نوگرایی احساسی بر سبک‌های خرید مدگرایی (79/0)، عادت‌گرایی (78/0)، آگاهی از برند (76/0)، صحه‌گذاری (73/0)، بی‌برنامگی (64/0) و سرگرمی (63/0) معنا­دار بود. نتایج نشان داد که نوگرایی بر هر نُه سبک خرید اثرگذار بود. این یافته‌ها به بازاریابان ورزشی کمک می‌کنند تا بتوانند برای هدف قراردادن گروه یا بخش خاصی از مصرف‌کنندگان خود، رویکرد کارآمدتری را اتخاذ کنند.}, keywords_fa = {صحه‌گذاری,نوگرایی احساسی,نوگرایی شناختی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1476.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1476_4d61c1e4e195fe42f2ecfbe597cdf5c0.pdf} } @article { author = {Bejani, Abolfazl and Shahlaee, Javad and Keshkar, Sara and Ghafori, Farzad}, title = {Formulating Model of Sport Organization’s Managers Competencies; Grounded Theory}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {54}, pages = {109-128}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5465.2082}, abstract = {This qualitative research aims to formulate a model for sport organization's manager’s competencies using systematic grounded theory. For this purpose, an open interview with 17 sport management experts and authorities was conducted with snowball sampling method and a series of initial categories were collected and extracted in coding process. In the caxial coding phase, the relations among these categories were determined in the form of coding paradigm as below: connection among causal conditions including productivity and administrative factors, the competency of sports managers, the phenomenon under study, included hard competency, soft competency, competitive competency, strategic factors included educational factors, control and evaluation, contextual conditions included official setting and behavioral settings, confounding conditions included motivational, environmental, and organizational factors and consequences including development and organizational recession of managers.; Then and in selective coding phase, all the components of coding paradigm were described and the theory was formulated and presented. Competency of sport organization's managers is a very fundamental issue and has different aspects. Moreover, competency is an endless issue, which should be updated continuously in organizations management.}, keywords = {Competency,Manager,Organizayoion,Sport,Grouded Theory}, title_fa = {تدوین الگوی شایستگی مدیران سازمان‌های ورزشی کشور براساس نظریة داده‌بنیاد}, abstract_fa = {این پژوهش کیفی با هدف غایی تدوین الگوی شایستگی مدیران سازمان‌های ورزشی کشور با استفاده از طرح سیستماتیک نظریة داده‌بنیاد انجام شده است. در این مطالعه، با انجام مصاحبة باز با 17 نفر از متخصصان و مسئولین مدیریت ورزشی، مجموعه‌ای از مضامین اولیه طی فرایند کدگذاری باز گردآوری شدند و از درون آن‌ها مقوله‌هایی استخراج شدند. در مرحلة کدگذاری محوری، پیوند میان این مقوله‌ها ذیل عناوین شرایط علّی شامل بهره‌وری و عوامل اداری، پدیدة محوری یا همان شایستگی مدیران ورزشی شامل شایستگی سخت، شایستگی نرم، شایتسگی رقابتی، عامل استراتژی‌ها شامل آموزشی و کنترل و نظارت، عوامل زمینه‌ای شامل بسترهای رفتاری و بسترهای رسمی، شرایط مداخله‌گر شامل انگیزشی، محیطی و سازمانی و پیامدها شامل رشد و توسعه و رکود سازمانی مدیران درقالب پارادایم کدگذاری تعیین شدند. در ادامه و در مرحلة کدگذاری انتخابی، یک‌یک اجزای پارادایم کدگذاری تشریح شدند؛ سیر داستان ترسیم شد و نظریه تدوین و ارائه شد. مقولة شایستگی در مدیریت سازمان‌های ورزشی از اهمیت بسزایی برخوردار است و جنبه‌های مختلفی دارد. همچنین، شایستگی امری بی‌پایان است که مداوم باید در مدیریت سازمان‌ها به‌روز شود.}, keywords_fa = {شایستگی,مدیران,سازمان,ورزش,داده‌بنیاد}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1471.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1471_35a50d5b6f630406c7d9461d276236cf.pdf} } @article { author = {Zardoshtian, Shirin and Ghayeb Zadeh, shahrouz}, title = {Measuring the Outcome of Privatization of the Sports Facilities on Various Aspects of Sport for All and Championship Sport in Kermanshah Province}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {54}, pages = {129-152}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5569.2109}, abstract = {sports facilities on various aspects of sport for all and championship sport in Kermanshah province. Methodology based on collecting data and purpose was respectively, mixed (qualitative-quantitative) and applicable. The population was faculty members of the sports management, managers and staff of the Kermanshah Sports and Youth Department, heads of sports boards, sports elites and coaches. A Purposeful sampling was used. Finally, 150 people answered the questionnaires. The instrument was researcher-made questionnaire that developed using exploratory factor analysis, 67 items in eight outcomes, in the form of, “lack of developmental and productivity programs in different aspect of sport”, “unclear the rules and regulations in the process of assigning sports facilities”, “Non-accountability of managers of sports and youth departments and heads of sports boards”, “lack of management, planning and supervision”, “negative moral, cultural and legal consequences”, “Negative social and educational consequences”,” lack of comprehensive support for various aspect of sport” and “low sport capitation and lack of hardware facilities” were categorized. Instrument reliability using Cronbach's alpha for the eight components were between 0.85 to 0.93. Confirmatory factor analysis was also used for construct validity using LISREL software. The results of this study showed that all fitness indicators of the model related to the outcome of the privatization of sports facilities on the different dimensions of sport for all and championship sport in Kermanshah province were suitable and approved the model.}, keywords = {sport facilities,Privatization,championship sport,Sport for all,Athletes}, title_fa = {پیامدسنجی واگذاری اماکن ورزشی بر ابعاد مختلف ورزش همگانی و قهرمانی در استان کرمانشاه}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش، پیامدسنجی واگذاری اماکن ورزشی بر ابعاد مختلف ورزش همگانی و قهرمانی در استان کرمانشاه بود. روش پژوهش برحسب نحوة گردآوری اطلاعات، روش آمیخته (کیفی- کمی) و برمبنای هدف، ازنوع پژوهش‌های کاربردی است. جامعۀ آماری، اعضای هیئت‌علمی مدیریت ورزشی، مدیران و کارکنان ادارة ورزش‌وجوانان استان کرمانشاه، رؤسای هیئت‌های ورزشی، نخبگان ورزشی و مربیان بودند. در این مطالعه، از روش نمونه‌گیری هدفمند استفاده شد که درنهایت 150 نفر به پرسش‌نامه‌ها پاسخ دادند. ابزار اندازه‌گیری پرسش‌نامۀ پژوهشگرساخته بود که با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی، 67 گویه درقالب هشت پیامد به‌صورت نبود برنامه‌های توسعه‌ای و بهره‌وری در ابعاد مختلف ورزش، مشخص‌نبودن آیین‌نامه‌ها و قوانین موجود در فرایند واگذاری اماکن ورزشی، فقدان مسئولیت‌پذیری مدیران ادارات ورزش‌وجوانان و رؤسای هیئت‌های ورزشی، نبود مدیریت، برنامه‌ریزی و نظارت، پیامدهای منفی اخلاقی، فرهنگی و قانونی، پیامدهای منفی اجتماعی و پرورشی، فقدان حمایت‌های همه‌جانبه از ابعاد مختلف ورزش و پایین‌بودن سرانة ورزشی و کمبود امکانات سخت‌افزاری دسته‌بندی شدند. برای مؤلفه‌های هشت‌گانه، پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ بین 85/0 تا 93/0 بود. برای روایی سازه نیز از تحلیل عاملی تأییدی با بهره‌گیری نرم‌افزار لیزرل استفاده شد. نتایج پژوهش نشان دادکه تمامی شاخص‌های برازندگی مدل مربوط به پیامدسنجی واگذاری اماکن ورزشی بر ابعاد مختلف ورزش همگانی و قهرمانی در استان کرمانشاه دارای برازش مناسب بود و مدل را تأیید کرد.}, keywords_fa = {اماکن ورزشی,خصوصی‌سازی,ورزش قهرمانی,ورزش همگانی,ورزشکاران}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1473.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1473_1c20efbc6188e30e4656fd1d67e001b4.pdf} } @article { author = {Khatibi, Amin and Gholi Poor, Mahshid}, title = {Identification Factors Affecting the Market Demand of Women's Taekwondo Clubs}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {54}, pages = {153-170}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5169.2014}, abstract = {In recent years, women’s taekwondo has grown dramatically in the country, and this increases the number of sports clubs and competition with other sport fields. Success in such space requires identification and consideration of customers’ expectations. The main purpose of this study was to identify factors affecting the market demand for women’s taekwondo clubs. The statistical population of this research includes all customers over 14 years of women’s taekwondo clubs in Ahvaz. Using randomized cluster sampling method, 119 athletes were selected as the statistical sample. The research tool was a modified questionnaire for market demand dimensions Kim et al (2009). After verifying the validity of experts (n=9), reliability of the questionnaire was verified by Cronbach’s alpha coefficient. Descriptive statistics (mean, standard deviation, frequency, percentage, etc.) and inferential statistics (exploratory and confirmatory factor analysis) were used to analyze the data. The findings showed that seven factors of individual privilege, club equipment, club performance, trainer’s knowledge, coach’s behavior, familiarity with Korean culture and club atmosphere affect the demand of women’s taekwondo clubs. Women’s taekwondo clubs need to put the identified agents and components in this research in their work plan, so that they can help to survive and increase their market share, in an existing competitive environment.}, keywords = {Market demand,Women,Taekwondo clubs,Ahvaz}, title_fa = {شناسایی عوامل مؤثر درتقاضای بازار باشگاه های تکواندوی بانوان}, abstract_fa = {در سالیان اخیر، تکواندوی بانوان در کشور رشد چشمگیری داشته است و همین امر موجب افزایش تعداد باشگاه‌های ورزشی و افزایش رقابت با سایر رشته های ورزشی شده است. موفقیت در چنین فضایی به شناسایی و توجه به انتظارات مشتریان نیاز دارد. هدف اصلی این پژوهش، شناسایی عوامل مؤثر در تقاضای بازار باشگاه‌های تکواندوی بانوان بود. جامعة آماری این پژوهش همة مشتریان بالای 14 سال باشگاه‌های تکواندوی بانوان در شهر اهواز بودند. با استفاده از روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تصادفی، 119 نفر از ورزشکاران به‌عنوان نمونة آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسش‌نامة تعدیل‌شدة ابعاد تقاضای بازار کیم و همکاران (2009) بود. پس از تأیید روایی توسط خبرگان (تعداد = نُه)، پایایی پرسش‌نامه ازطریق ضریب آلفای کرونباخ بررسی و تأیید شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار، فراوانی، درصد و غیره) و آمار استنباطی (تحلیل عاملی اکتشافی و تأییدی) استفاده شد. یافته‌ها نشان داد که هفت عامل امتیازهای فردی، تجهیزات باشگاه، عملکرد باشگاه، دانش مربی، رفتار مربی، آشنایی با فرهنگ کره­ای و فضای باشگاه بر تقاضای بازار باشگاه‌های تکواندوی بانوان تأثیرگذار هستند. باشگاه‌های تکواندوی بانوان برای آنکه بتوانند در فضای رقابتی موجود به بقا و همچنین، افزایش سهم خود از بازار کمک کنند، لازم است عامل‌ها و مؤلفه‌های شناسایی‌شده در این پژوهش را در برنامة کار خود قرار دهند.}, keywords_fa = {تقاضای بازار,بانوان,باشگاه‌های تکواندو,اهواز}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1468.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1468_484480758a89d9f17cf8fb27550e9584.pdf} } @article { author = {Ghodsi, Parastoo and Elahi, Ali Reza and Rasooli, Mehdi}, title = {Utilizing Archetype for Determination of Iran Football Pro League Brand Personality}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {54}, pages = {171-190}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5189.2017}, abstract = {Branding is an applicable strategy to be distinctive in different product and service industries. Nowadays companies and organization besides competing to get product and services market are trying to make customers mental perception close to theirs (product, brand, company). In this regard, one of the concepts in branding that helps organizations to this goal is brand personality which is known as a factor for analyzing costumers responds to the brand or products beneath the brand. So, the aim of this research is determination of Iran’s football league organization brand personality using archetypes. To this extend, 14 subjective deep interviews conducted with experts and managers of football league organizationtill getting theoretical saturation. Research findings coding with content analyses approach and 191 codes was found affecting perception of brand personality. These codes categorized in 7 concepts including management and planning, human resources, organizational nature, personal manager attributes, communications, environment effects and clubs’ effects. Eventually, current brand personality of football league organization was found to be “everyone” and suitable brand personality of football league organization was “keeper”. According to the findings, operational alternatives was suggested to show the way due reach the best organization’s brand personality.}, keywords = {Branding,brand identity,brand associations,brand personality,archetypes}, title_fa = {کاربرد کهن‌الگوها برای تعیین شخصیت برند سازمان لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران}, abstract_fa = {برندسازی یک راهبرد بسیار کاربردی برای متمایزشدن در صنایع مختلف خدماتی و تولیدی است. در دنیای امروز، شرکت‌ها و سازمان‌ها علاوه‌بر رقابت برای به‌دست‌آوردن بازار محصولات و خدمات، در تلاش برای ایجاد همسویی ادراکات ذهنی مشتریان با خودشان (محصول، برند و شرکت) هستند؛ ازاین‌رو، یکی از مفاهیم موجود در برند که سازمان‌ها را در رسیدن به این هدف یاری می‌کند، شخصیت برند است که به‌عنوان عاملی برای تجزیه‌وتحلیل پاسخ مشتری به برند یا محصولات با نام آن برند شناخته می‌شود؛ براین‌اساس، هدف از انجام مقاله، تعیین شخصیت برند سازمان لیگ فوتبال ایران با استفاده از کهن‌الگوها بود. با استفاده از روش پژوهش کیفی ازنوع تحلیل محتوا، مصاحبه‌هایی عمیق با مدیران صف و ستاد و مشاوران این سازمان انجام شد. نمونه‌گیری به‌صورت هدفمند بود و درنهایت، 14 مصاحبة کیفی تا رسیدن به اشباع نظری انجام شد. یافته‌های پژوهش ازطریق روش تحلیل محتوا کدگذاری شد. یافته‌ها بیانگر 191 نشان مؤثر در ادراک شخصیت برند سازمان لیگ فوتبال بود. این نشان‌ها در هفت مفهوم طبقه‌بندی شدند که شامل مفاهیم مدیریت و برنامه‌ریزی سازمانی، منابع سازمانی، ماهیت سازمانی، ویژگی شخصی مدیر، ارتباطات، تأثیرات محیط و تأثیرات باشگاه‌ها بود. مفاهیم شناسایی‌شده در دو مقولة تجربیات و ارتباطات برند دسته‌بندی شدند. شخصیت برند کنونی سازمان لیگ، «هرکس» و شخصیت برند مطلوب آن، «نگهدارنده» تعیین شدند. با توجه به یافته‌های پژوهش امکان ارائة راهبردهای کلانی وجود دارد که راهگشای مدیران سازمان لیگ برای دستیابی به شخصیت برند مطلوب سازمان باشند.}, keywords_fa = {برندسازی,هویت برند,تداعی برند,شخصیت برند,کهن‌الگو}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1722.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1722_3e90ebbc6504f07f3becb9d3844cd3bb.pdf} } @article { author = {Bahrami, Shahab and Asgari, Bahman}, title = {The Prediction of the Performance of Asian Countries in the Olympics based on Past Performance}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {54}, pages = {191-204}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.4514.1871}, abstract = {The purpose of this study was study of effects of the Asian countries’ performance at major sport on their performance at Olympic Game. The population of all the Asian countries in the Olympic Games medals have been won at previous four periods that samples were selected equal 69. Information was collected from websites of sports international federations, Olympic Asia Councils and international Olympic committee. Also, for analyzing used descriptive, inferential statistics and path analysis. The results showed that there is positive and significantly relationship between the number of Medals of gold, silver, bronze and total medals won by Asian countries at world championships, Asian Games and previous Olympic Games with number of Medals of gold, silver, bronze and total medals won at upcoming Olympic Games. Also, the results showed that there is significantly effects about total medals won in previous Olympic Games (r=0.459, P=1.98) and world championships (r=0.485, P=2.19) on medals won in the next Olympic Games, however, total medals won in Asian Games has not significantly effects on medals won of the next Olympic Games. Moreover, there are significantly affects about total medals won in previous Olympic Games on medals won in the world championships (r=0.963, P=44.34) and Asian Games (r=0.577, P=3.05). Overall, it seems that sports performance indicators in previous events can be used to better predict their performance in the Olympic Games.}, keywords = {Prediction of the Sport Performance,Multi-Sport Events,Won Medals,Olympic Games,Sport of Asia}, title_fa = {پیش‌بینی عملکرد کشورهای آسیایی در بازی‌های المپیک براساس عملکرد گذشته}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، بررسی تأثیر عملکرد کشورهای آسیایی در رویدادهای بزرگ ورزشی بر عملکردشان در بازی‌های المپیک بود. جامعة آماری پژوهش حاضر شامل تمام کشورهای آسیایی بود که در بازی‌های المپیک موفق به کسب مدال شده‌اند. با استفاده از نمونه‌گیری دردسترس، 69 کشور آسیایی که در چهار المپیک گذشته به کسب مدال موفق شده‌اند، به‌عنوان نمونة آماری انتخاب شدند. کل اطلاعات ازطریق سایت‌های فدراسیون‌های بین‌المللی رشته های ورزشی مختلف، کمیتة بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا گردآوری شد. در این مطالعه، از شاخص‌های توصیفی، استنباطی و مدل­سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان داد که ارتباط مثبت و معناداری بین تعداد مدال طلا، نقره، برنز و مجموع مدال‌های کسب‌شده توسط کشورهای آسیایی در رقابت‌های قهرمانی جهان، بازی‌های المپیک پیشین و بازی‌های آسیایی با تعداد مدال طلا، نقره، برنز و مجموع مدال‌های کسب‌شده توسط آن‌ها در بازی‌های المپیک آتی وجود دارد. همچنین، یافته‌ها نشان داد که مجموع مدال‌های کسب‌شده توسط کشورهای آسیایی در بازی‌های المپیک پیشین (459/0 r =,98/1P = ) و رقابت‌های قهرمانی جهان (485/0 r =,19/2P = ) بر مجموع مدال‌های کسب‌شده توسط آ‌ن‌ها در بازی‌های المپیک آتی تأثیر مثبت و معناداری داشت؛ بااین‌حال، مجموع مدال‌های کسب‌شده توسط کشورهای آسیایی در بازی‌های آسیایی تأثیر معناداری بر عملکرد آن‌هادر بازی‌های المپیک آتی نداشت. درنهایت، مجموع مدال‌های کسب‌شده توسط کشورهای آسیایی در بازی‌های المپیک پیشین تأثیر مثبت و معناداری بر مجموع مدال‌های کسب‌شده توسط آن‌ها در رقابت‌های قهرمانی جهان (963/0 r =,34/44/0P = ) و بازی‌های آسیایی (577/0r =  ,05/3P= ) داشت. درمجموع، به‌نظر می­رسد که می­توان از شاخص­های عملکرد ورزشی در رویدادهای پیشین برای پیش­بینی دقیق تر بازی­های المپیک استفاده کرد}, keywords_fa = {پیش‌بینی عملکرد ورزشی,رویداد چندورزشی,مدال‌های کسب‌شده,بازی‌های المپیک,ورزش آسیا}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1465.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1465_8b79d44f87c3968afc88f7f5eec552fa.pdf} } @article { author = {Karami, Khatereh and Salimi, Mehdi and Soltan Hosseini, Mohammad}, title = {Definition and Implementation of the Combined Model of BSC-DEA in the Sport Boards’ Performance Evaluation and Ranking}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {54}, pages = {205-242}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5821.2169}, abstract = {The purpose of the present study is to define and implement the combined model of BSC-DEA in the sport boards’ performance evaluation and ranking. The study extent was limited to the active sport boards in Isfahan in 2017. Twelve of these boards were selected as the study sample based on the formula, DMUs ≥ 3×(input + output). To determine the indices, some interviews have been conducted with the experts. Accordingly, 19 total indices were compiled and given to 20 research experts in this field in the form of a questionnaire in two parts. In the first part, the indices were determined in 4 prospects of balanced scorecards and in the second part, they were designed in a 5-scale phase spectrum to clarify the importance of each index. Those indices present in the processes of the internal prospective, growth, and learning, were regarded as the empowerments (model`s input), determined indices and customer and financial prospects as the results (model`s output). Instrument validity was carried out based on the agreement with Lawshe`s model. After implementing BSC-DEA model, taekwondo, karate, chess, track and field boards respectively received the highest rank based on their effectiveness. Paralleled evaluation as well as maintenance of the balance between BSC prospect, the linear model, having a holistic view, model flexibility, and high separation ability were the proposed model`s benefits; therefore, according to these preferences, the use of the mentioned process can be efficient in performance evaluation and ranking of the sport boards.}, keywords = {Performance Evaluation,Efficiency,Balanced Score Card (BSC),Sport Boards}, title_fa = {تبیین و پیاده‌سازی مدل ترکیبی کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده‌ها در ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی هیئت‌های ورزشی}, abstract_fa = {هدف از انجام پژوهش حاضر، تبیین و پیاده‌سازی مدل ترکیبی کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده‌ها در ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی هیئت‌های ورزشی بود. محدودة مطالعاتی هیئت‌های ورزشی فعال استان اصفهان در سال 1396 بودند که براساس فرمول DMUs ≥3×(input + output)، 12 هیئت ورزشی به‌عنوان نمونة مطالعاتی تعیین شدند. برای تعیین شاخص‌ها، مصاحبه‌هایی با خبرگان انجام شد؛ براین‌اساس، 19 شاخص کلی تدوین شدند و درقالب پرسش‌نامه‌ای در دو بخش به 20 نفر از کارشناسان حوزة پژوهش ارائه شدند تا در بخش اول، شاخص‌ها در چهار منظر کارت امتیازی متوازن تعیین شوند و در بخش دوم که با طیف پنج‌مقیاسی فازی طراحی شده بود، میزان اهمیت هر شاخص مشخص شود. شاخص‌هایی که در مناظر فرایندهای داخلی و رشد و یادگیری تعیین شده بودند، به‌عنوان توانمندسازها (ورودی مدل) و شاخص‌های تعیین‌شده در مناظر مالی و مشتری به‌عنوان نتایج (خروجی مدل) درنظر گرفته شدند. روایی ابزار براساس تطابق با مدل لاوشه انجام شد. پس از پیاده‌سازی مدل کارت امتیازی متوازن و تحلیل پوششی داده‌ها؛ هیئت‌های تکواندو، کاراته، شطرنج و دوومیدانی براساس کارایی بالاترین رتبه را به خود اختصاص دادند. ارزیابی متوازن و حفظ تعادل بین جنبه‌های کارت امتیازی متوازن، خطی‌بودن مدل، جامع‌نگری، انعطاف‌پذیری مدل و قدرت تفکیک بالا از مزایای مدل پیشنهادی هستند؛ بنابراین، با توجه به این برتری‌ها، بهره‌گیری از فرایند تبیین‌شده می‌تواند در ارزیابی عملکرد و رتبه‌بندی هیئت‌های ورزشی بسیار کارآمد باشد.}, keywords_fa = {ارزیابی عملکرد,کارایی,کارت امتیازی متوازن,هیئت‌های ورزشی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1475.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1475_30c45ab0360809c2636fe304d8a80090.pdf} } @article { author = {Shayan Moghadam, Hossein and Hamidi, Mehrzad and Jalali Frahani, Majid}, title = {Strategic Planning of Sports and Youth Offices of Tehran Province and an Executive Model Using the BSC Approach}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {11}, number = {54}, pages = {243-260}, year = {2019}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5398.2074}, abstract = {The purpose of this study was codification of strategic planning for the Sports and Youth Offices of Tehran province and presentation of a model for implementing strategies using the balanced scorecard (BSC) approach. This was qualitative research in the field of strategic studies. The methods used to collect data were the case study, the Delphi method and the focal group. The statistical population consisted of the directors and deputies of the Sports and Youth Offices of Tehran province and the Physical Education Offices, sport and elite experts and 14 members of the Strategic Sport Council. The results of this research showed that the Sports and Youth Offices of Tehran province is implementing an aggressive strategy and that the internal and external environment of the organization is relatively good. Other results of this research showed that these offices worked from four perspectives: finance, customers, internal processes and growth of learning. It had 11 strategies, 27 strategy objectives, 112 measurements and 112 initiatives. By determining the initiatives and actions necessary to achieve their strategies, presenting a strategic plan, determining casual relationships between landscapes and bridging the gap between codification and implementation of strategies, it has beens possible for the Sports and Youth Offices of Tehran province to achieve its vision and goals.}, keywords = {Balance Scorecard,Strategy Implementation BSC}, title_fa = {برنامه‌ریزی راهبردی اداره کل ورزش‌وجوانان استان تهران و مدل اجرای آن با رویکرد کارت امتیازی متوازن}, abstract_fa = {هدفاینپژوهش، تدوین برنامة راهبردی ادارة کل ورزش‌وجوانان استان تهران و ارائة الگوی اجرای راهبردهای آن با رویکرد کارت امتیازی متوازن بود. این پژوهش ازنوع مطالعات کیفی است که در حوزة مطالعات راهبردی قرار می‌گیرد.مطالعة موردی، روش دلفی و گروه کانونی سه تکنیک گردآوری داده‌های موردنظر بودند. جامعة آماری پژوهش عبارت‌اند از: رؤسا و معاونان ادارة کل ورزش‌وجوانان استان تهران و ادارات تربیت‌بدنی شهرستان‌های تهران، متخصصان و نخبگان ورزش. نمونة آماری پژوهش 14 نفر از اعضای شورای راهبردی ورزش استان تهران بودند. نتایج پژوهش نشان داد که ادارة کل ورزش‌وجوانان استان تهران در موقعیت راهبردی تهاجمی قرار دارد که وضعیت محیط داخلی و خارجی سازمان نسبتاً خوب است. سایر نتایج پژوهش نشان داد که ادارة کل ورزش تهران دارای چهار منظر مالی، مشتری ، فرایندهای داخلی، یادگیری و رشد و 11 راهبرد، 27 هدف راهبردی، 112 سنجه و 112 اقدام و ابتکار است. درنهایت، به‌نظر می‌رسد که پژوهش حاضر با تعیین اقدام‌ها و ابداع‌های لازم برای تحقق راهبردها، ارائة نقشة راهبردی، تعیین روابط علت و معلولی بین مناظر و پوشش فاصله بین تدوین و اجرای راهبردها، دستیابی به چشم‌انداز و اهداف آرمانی ادارة کل ورزش‌وجوانان استان تهران را میسر می‌کند.}, keywords_fa = {برنامه راهبردی,اجرای راهبرد ها,کارت امتیازی متوازن}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1474.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1474_6fc239b5f132e754bb096431884bb570.pdf} }