@article { author = {Sarlab, Roghayeh and Askariyan, Fariba and Asghar Pour, Hossein}, title = {Exchange Rate Pass-Through on Import Price Index of Iran Sports Goods: ARDL Pattern Approach}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {10}, number = {50}, pages = {17-36}, year = {2018}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.4811.1929}, abstract = {Iran's economy has always been affected by exchange rate fluctuations, and this study has been designed to explain the relationship between exchange rate effects on the price index of sports goods the period of 1993-2015. The purpose and terms of theoretical and applied research method is analytical - descriptive. The collection of statistics in this study is documentary and library. Variable of index of prices of imports of sporting goods, along with the independent variables of gross domestic product, consumer price index, trade openness and final cost of business partners and nominal exchange rate, were introduced into the model. Statistics related to the explanatory variables Research were collected from the Central Bank of Iran, the International Monetary Fund and the Islamic Republic of Iran. For data analysis Was used the Eviews9 software .The empirical findings of the research showed that there is a positive and significant relationship between the exchange rate and the price index of imports of sporting goods in Iran. However, during the period under review, the rate of exchange rate effect on imports of sports goods was defective (0.76). The variable of final cost of the business partners and the degree of openness of the trade have a positive effect and significant on the price of imports of sporting goods, but the effect of the consumer price index is not significant. Therefore, increasing the volume of trade in goods in the transitional effects of exchange rate changes on import prices will help sporting goods.}, keywords = {Exchange Rate Pass-Through,Sport Goods,Import Price Index,Sports Industry,Policy making}, title_fa = {درجة عبور نرخ ارز بر شاخص قیمت کالاهای وارداتی ورزشی ایران: رهیافت الگوی خودرگرسیونی با وقفه‌ توزیعی}, abstract_fa = {اقتصاد ایران همیشه از نوسانات نرخ ارز متأثر بوده است. این پژوهش به تبیین ارتباط بین اثرهای نرخ ارز بر شاخص قیمت کالاهای ورزشی طی دورة زمانی سال‌های 1393- 1371 پرداخت. پژوهش حاضر، به‌لحاظ هدف نظری و کاربردی بود و به‌لحاظ روش پژوهش، ازنوع تحلیلی- توصیفی بود. روش جمع‌آوری آمار و اطلاعات در این مطالعه به‌صورت اسنادی و کتابخانه‌ای بود. متغیر شاخص قیمت واردات کالاهای ورزشی به‌همراه متغیرهای توضیحی تولید ناخالص داخلی، شاخص قیمت مصرف‌کننده، بازبودن تجاری و هزینة نهایی شرکای تجاری و نرخ ارز اسمی وارد مدل شدند. آمار مربوط به متغیرهای توضیحی پژوهش از سایت بانک مرکزی جمهوری‌اسلامی‌ایران، صندوق بین‌المللی پول و گمرگ جمهوری‌اسلامی‌ایران گردآوری شد. برای تحلیل داده‌ها از نرم‌افزار ایویوز نُه استفاده شد. یافته‌هایپژوهش نشان داد که رابطة مثبت و معناداری بین نرخ ارز و شاخص قیمت واردات کالاهای ورزشی در ایران وجود دارد؛ اما درطی دورة موردبررسی، میزان انتقال اثر نرخ ارز به قیمت وارداتی کالاهای ورزشی ناقص و 76/0 است. متغیر هزینة نهایی شرکای تجاری و درجة بازبودن تجاری اثر مثبت و معناداری بر قیمت واردات کالاهای ورزشی دارند؛ اما اثر شاخص قیمت مصرف‌کننده معنادار نیست؛ بنابراین، افزایش حجم تجارت کالاهای ورزشی در آثار انتقالی تغییرات نرخ ارز به قیمت واردات کالاهای ورزشی کمک می‌کند.}, keywords_fa = {درجة عبور نرخ ارز,کالاهای ورزشی,شاخص قیمت واردات,صنعت ورزش,سیاست‌گذاری}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1301.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1301_fbe733f87b601ed780be6365ce62fe6f.pdf} } @article { author = {Ahmadi, Mojtaba and Amirtash, Ali Mohammad and Safania, Ali Mohammad}, title = {Factor Analysis of the Necessary Cultural Components before the Privatization of Sport}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {10}, number = {50}, pages = {37-62}, year = {2018}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.4652.1892}, abstract = {The aim of this study was factor analysis of the necessary cultural components before Sports Privatization. Research methodology was exploratory mixed method. The population of study were sports management professors, experts of sports privatization totally of 380 subjects and sample size was 198 people. The survey instrument was a semi-structured interview and researcher-made questionnaire. Form and content validity of the questionnaire was confirmed by 12 professors of sport management. Reliability using Cronbach's alpha coefficient obtained α=0.74 and was approved. For data analysis, descriptive statistics and inferential (factor analysis) was used. All analysis using statistical software PLS and Spss 20 at a significance level (α=0.05) was performed. Research findings identified six essential cultural components before the privatization of sport, which were respectively: education and empowerment, private television network, government managers' attitudes, media, strategic thinking and trust. According to the results it can be concluded that the country's sports officials before transferring the sport to the private sector should take note of the cultural requirements until privatization process can be performed in favorable conditions.}, keywords = {Cultural Components,Privatization,Sport}, title_fa = {تحلیل عاملی مؤلفه‌های فرهنگی لازم قبل از خصوصی‌سازی ورزش}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، تحلیل عاملی مؤلفه‌های فرهنگی لازم قبل از خصوصی‌سازی ورزش بود. روشپژوهش،آمیختةاکتشافیبود. جامعة آماری اساتید مدیریت ورزشی و متخصصان حوزة خصوصی‌سازی ورزش (380 نفر) و نمونه‌های پژوهش 198 نفر بودند. ابزار پژوهش مصاحبة نیمه‌ساختاریافته و پرسش‌نامة پژوهشگرساخته بود. روایی صوری و محتوایی پرسش‌نامه به تأیید 12 تن از اساتید رسید. پایایی پرسش‌نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ. تایید شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش آمار توصیفی استنباطی (تحلیل عامل اکتشافی و تأییدی) استفاده شد. همة تجزیه‌وتحلیل‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای آماری پی.ال.اس. و اس.پی.اس.اس.انجام شدند. یافته‌های پژوهش شش مؤلفه فرهنگی لازم قبل از خصوصی‌سازی ورزش را شناسایی کرد که به‌ترتیب اولویت عبارت‌اند از: آموزش و توانمندسازی، شبکة خصوصی تلویزیون، نگرش مدیران دولتی، رسانه، تفکر راهبردی و اعتمادپذیری. با توجه به نتایج به‌دست‌آمده می‌توان نتیجه گرفت که مسئولان ورزش کشور باید قبل از واگذاری ورزش به بخش خصوصی به مؤلفه‌های فرهنگی لازم توجه داشته باشند تا فرایند خصوصی‌سازی بتواند با شرایط مطلوبی انجام شود.}, keywords_fa = {مؤلفه‌های فرهنگی,خصوصی‌سازی,ورزش}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1302.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1302_2f3b1d87d231d88f65b72bc75789b147.pdf} } @article { author = {Ranjbari, Shida and Agha Zadeh, Akbar and Chamangoli, Abdollah}, title = {Study of the Barriers Sports Poverty Reduction in Iran}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {10}, number = {50}, pages = {63-86}, year = {2018}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5292.2039}, abstract = {The purpose of this study was to investigate the barriers of sport Poverty Reduction in Iran through structural interpretation modeling. The present study was Analytical descriptive method. The statistical population of the study consisted of sports management experts who have sufficient experience in policy areas as well as appropriate knowledge about issues related to poverty in sport. The research instrument was a researcher-made questionnaire with 23 questions that included 23 preventive measures for the elimination of sport in Iran. questionnaire of structure Validity was approved exploratory factor analysis method. Reliability of this questionnaire was confirmed by using Cronbach's alpha (α = 0.88). The whole process of analyzing the data was done in SPSS and MicMac software. The results of this study showed that some barriers such as lack of attention of families to sport in deprived and poor areas of the country, the existence of natural and geographical changes in some deprived areas, and the creation of some natural disadvantages in these areas, lack of training programs in the field of sports in the regions Deprived and poor, cultural weakness regarding the use of all classes and groups in deprived and poor areas, lack of industrial and production units to support sport in the deprived and poorly populated areas of the country, and the lack of attention of senior sports managers of the country to the development of sport In the deprived and impoverished regions of the country, the main independent variables were identified The creation and formation of other barriers.}, keywords = {Poverty Reduction,Deprivation,Sport,Justice,Rural}, title_fa = {تحلیل موانع فقرزدایی ورزشی در ایران}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف بررسی موانع فقرزدایی ورزشی در کشور ایران با استفاده از مدل‌سازی ساختاری تفسیری انجام شد. این مطالعه ازنوع پژوهش‌های توصیفی- تحلیلی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر خبرگان مدیریت ورزشی بودند که در عرصه‌های سیاست تجربة کافی و دانش مناسب درخصوص مسائل مربوط به فقر در ورزش داشتند. ابزار پژوهش پرسش‌نامه‌ای پژوهشگرساخته با 23 سؤال بود که شامل 23 مانع فقرزدایی ورزشی در کشور ایران بود. روایی سازه‌ای پرسش‌نامه با استفاده از روش تحلیل عاملی اکتشافی تأیید شد. پایایی این پرسش‌نامه نیز با استفاده از محاسبة آلفای کرونباخ تأیید شد. تمامی روند تجزیه‌وتحلیل داده‌های پژوهش حاضر در نرم‌افزارهای اس.پی.اس.اس و میک مک انجام گرفت. نتایج نشان داد که برخی موانع ازجمله توجه‌نکردن خانواده‌ها به ورزش در مناطق محروم و فقیرنشین کشور، وجود تغییرات طبیعی و جغرافیایی در برخی مناطق محروم و ایجاد برخی معضلات طبیعی در این مناطق، نبود برنامه‌های آموزشی در حوزة ورزش در مناطق محروم و فقیرنشین، ضعف فرهنگی درخصوص استفادة تمامی اقشار و گروه‌های حاضر در مناطق محروم و فقیر نشین، نبود واحدهای صنعتی و تولیدی درجهت حمایت از ورزش در مناطق محروم و فقیرنشین کشور و توجه‌نکردن مدیران ارشد ورزشی کشور به مقولة توسعه ورزش در مناطق محروم و فقیرنشین کشور در گروه متغیرهای مستقل اصلی مشخص شدند که سبب ایجاد و شکل‌گیری سایر موانع می‌شوند.}, keywords_fa = {فقرزدایی,محرومیت,ورزش,عدالت,روستایی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1307.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1307_48b08d5d35762714878d87939fb30dde.pdf} } @article { author = {Kashtidar, Mohammad and Alizaie, Omar and razavi, seyed mohammad javad and Akbar Zadeh, Amir}, title = {Explication of Market Entry (West Asian Markets) Mode Strategies via Resource-Based and Institutional Influences (Case Study: Iranian Body Building Equipment Industry)}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {10}, number = {50}, pages = {87-104}, year = {2018}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5198.2021}, abstract = {The present study was conducted aiming at the explication of market entry (West Asian Markets) mode strategies via resource-based and institutional influences on the Iranian body building equipment industry. Current research is applied in terms of method and has been done by means of survey. The statistic population includes all senior managers and employees of Iranian producing factories and export-import companies of body building equipment in 2017 (192 cases). The PPS method was used for sampling. The research instrument includes the questionnaire of examining market entry mode strategies via resource-based and institutional influences of Zovo Kavogil (1996) and the questionnaire of company performance of Okas et al. (2012). Structural equation modeling technique was used to analyze the data using the software PLS and SPSS. Based on the results of data analysis, resource-based characteristics and environment-based features have a significant effect on the selection of market entry strategies. In addition, the strategies selected to penetrate the target market have a significant and positive effect on the company's performance. As a result, there are two equal and unequal modes of entry into the new market; companies seeking to enter the unequal state of the target market should have a dual view on their strategies: 1. Short-range vision (using strategies related to environmental resources Infiltration into the target market. 2. Long-term vision (considering organizational influences on the type of market entry choice).}, keywords = {Market Entry Mode Strategies,Resource-Based,Institutional Influences,West Asian Markets,Iranian Body Building Equipment Industry}, title_fa = {تبیین استراتژی‌های ورود به بازار غرب آسیا ازطریق نفوذ مبتنی بر منابع و تأثیرات سازمانی (مورد مطالعه: صنعت تجهیزات بدن‌سازی ایران)}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف بررسی استراتژی‌های ورود به بازار غرب آسیا ازطریق نفوذ مبتنی بر منابع و تأثیرات سازمانی بر صنعت تجهیزات بدن‌سازی ایران انجام شد. این پژوهش ازنوع کاربردی بود که به شیوة پیمایشی انجام شد. جامعة موردبررسی همة مدیران ارشد و کارمندان کارخانجات و شرکت‌های تولیدی و صادراتی- وارداتی تجهیزات بدن‌سازی کشور در سال 1396 بودند (تعداد= 192 نفر). برای نمونه‌گیری از روش کل‌شمار استفاده شد. ابزار پژوهش پرسش‌نامة بررسی استراتژی‌های ورود به بازار خارجی ازطریق نفوذ مبتنی بر منابع و تأثیرات سازمانی زو و کاووگیل (1996) و نیز پرسش‌نامة عملکرد شرکت اوکاس و همکاران (2012) بود. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از تکنیک مدل‌سازی معادلات ساختاری ازطریق نرم‌افزارپی. ال. اس. و اس. پی. اس. اس. بهره برده شد. براساس نتایج حاصل از تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، ویژگی‌های مبتنی بر منابع و ویژگی‌های مبتنی بر محیط تأثیر معناداری بر انتخاب استراتژی‌های ورود به بازار هدف دارند. همچنین، استراتژی‌های انتخاب‌شده برای نفوذ به بازار هدف، تأثیر معنادار و مثبتی بر عملکرد شرکت دارند؛ درنتیجه، دو حالت برابر و نابرابر در ورود به بازار جدید پیش‌بینی شد. شرکت‌هایی که به‌دنبال ورود درحالت نابرابر به بازار هدف هستند، باید دیدگاه دوگانه‌ای به استراتژی‌های خویش داشته باشند: 1- دید کوتاه‌مدت (استفاده از استراتژی‌های مرتبط با منابع محیطی برای نفوذ به بازار هدف)؛ 2- دید بلندمدت‌ (درنظرگرفتن تأثیرات سازمانی بر نوع انتخاب حالت ورود به بازار).}, keywords_fa = {استراتژی ورود به بازار,نفوذ مبتنی بر منابع,تأثیرات سازمانی,بازار غرب آسیا,صنعت تجهیزات بدن‌سازی ایران}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1308.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1308_6fbe1d84fefbf40d0d021ceb00e07018.pdf} } @article { author = {Hemmati Moradabadi, Jamshid and Sajjadi, Seyed Nasrollah and Jalali Farahani, Majid}, title = {The Role of Hosting Sport Events on Urban Development}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {10}, number = {50}, pages = {105-124}, year = {2018}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.1387}, abstract = {The purpose of this study is investigation the role of sport event hosting on urban development. The method of this study is descriptive survey with the practical purpose and is executed through field. The statistical population include; member of the board of directors, sport management experts, urban development experts in ministry of roads and urban planning experts in municipality and tourism assistance experts. The population size of approximately 1000 was considered. With using of Morghan, s table 278 samples were selected by random cluster. The measurement tool in this research was questionnaire and main factors was found by exploratory factor analysis and confirmed by confirmatory factor analysis. Face validity of the questionnaire was approval and Cronbach's alpha coefficient was calculated 0.92. For data analysis, were used of inferential statistics (Kolmogroph Smirnof and multiple variable regressions) at a significance level of 0.05. The results showed that the structural model is fit. Also result of multiple variable regression showed that sport event hosting was a predictor variable for urban development. So mega event hosting in Iran can lead to creation of coherent organizational structure, creating financial resources and infrastructures development to urban development. Finally, can help urban management in order to achieve sustainable urban development.}, keywords = {Development,Urban Development,Sport Events,Hosting}, title_fa = {تأثیر میزبانی رویدادهای ورزشی بر توسعة شهری}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر؛ بررسی تأثیر میزبانی رویدادهای ورزشی بر توسعة شهری بود. روش پژوهش، توصیفی- تحلیلی و ازلحاظ هدف، کاربردی بود که به‌صورت میدانی اجرا شد. جامعة آماری این پژوهش اعضای هیئت رئیسة فدراسیون‌ها، متخصصان مدیریت ورزشی، کارشناسان توسعة شهری وزارت راه و شهرسازی، کارشناسان توسعة شهری شهرداری تهران و کارشناسان معاونت گردشگری بودند. حجم تقریبی جامعة آماری 1000 نفر درنظر گرفته شد که ازطریق جدول مورگان، 278 نفر به روش نمونه‌گیری تصادفی خوشه ای به‌عنوان نمونة آماری انتخاب شدند. ابزاراندازه‌گیریدراینپژوهش،پرسش‌نامة پژوهشگرساخته بود که با استفاده از نظر کارشناسان روایی صوری آن تأیید شد و با تحلیل عاملی اکتشافی، عوامل اصلی مشخص شدند و سپس، با استفاده از تحلیل عاملی تأییدی تأیید شدند. پایایی پرسش‌نامه‌ نیز تأیید شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از آمار استنباطی (آزمون کلموگروف- اسمیرنوف و رگرسیون چندمتغیره) استفاده شد. نتایج نشان داد که مدل ساختاری حاصل از برازش مناسبی برخوردار است. همچنین، نتایج رگرسیون چندمتغیره نشان داد که میزبانی رویدادهای ورزشی، یک متغیر پیش‌بین برای توسعة شهری است؛ بنابراین، برگزاری رویدادهای بزرگ ورزشی در کشور می‌تواند به ایجاد ساختارهای سازمانی منسجم، تأمین منابع مالی، توسعة زیرساخت‌های موردنیاز توسعة شهری منجر شود و به مدیریت شهری درراستای تحقق توسعة شهری پایدار کمک کند.}, keywords_fa = {توسعه,توسعة شهری,رویدادهای ورزشی,میزبانی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1387.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1387_adaf469d79dabc5b313f180aaab8c80f.pdf} } @article { author = {Alam, Zahra and Seyed Ameri, Mir Hasan and Khabiri, Mohammad and Amiri, Mojtaba}, title = {Designing Social Media Marketing Model of Iran's Pro League Football Clubs}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {10}, number = {50}, pages = {125-144}, year = {2018}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.1388}, abstract = {This study aimed to Designing social media marketing model of Iran's pro league football clubs. This qualitative study was conducted by using grounded theory approach. Data was gathered by Interviews (n=19) with Top managers in football and media, Faculty members with a focus on sport marketing, marketing and Information Technology executives in league organization, media and marketing executives in football clubs, and social media experts that selected by judgment sampling. Data were analyzed according to the open, axial and selective coding. Through the three coding phase, categories and sub-categories of social media marketing of football clubs were identified and related to each other as follows: Causal conditions (structural factors, the nature of football, administrative factors, professional factors of sports industry, and social media-related factors); Intervening and context condition (ICT, cultural and social factors, legal factors, economic factors and factors related to government and politics); strategies (ICT actions, structural actions, cultural and social actions, legal actions, economic actions, marketing-related actions, Human resource-related actions, fan-related actions, social media-related actions); and Consequences (socio-cultural, economy, marketing, social media and fans consequences). Finally, coding paradigm described and theory was created. Current limitations of social media marketing in football clubs have occurred under various situations. It is far from desired situation. However, it can be achieved desired situations by using practical strategies that may lead to considerable outcomes.}, keywords = {Social Media Marketing,Sport Club,Pro League Football,Sport Marketing}, title_fa = {طراحی مدل بازاریابی رسانة اجتماعی باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، طراحی مدل بازاریابی رسانة اجتماعی در باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران بود. این پژوهش ازنوع کیفی بود که با به‌کارگیری نظریة داده‌بنیاد انجام شد. داده‌ها ازطریق مصاحبه با 19 نفر از مدیران سطح عالی رسانه، اساتید هیئت‌علمی با گرایش بازاریابی ورزشی، مدیران بازاریابی و فناوری اطلاعات سازمان لیگ، مدیران بازاریابی و رسانة باشگاه های فوتبال و کارشناسان رسانة اجتماعی جمع‌آوری شدند که به‌صورت قضاوتی انتخاب شدند. داده‌ها طی سه مرحلة کدگذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل شدند. در سه مرحلۀ کدگذاری، مقوله‌های اصلی و فرعی بازاریابی رسانة اجتماعی باشگاه‌ها شناسایی شدند و به یکدیگر مرتبط شدند که عبارت‌اند از: شرایط علّی (عوامل ساختاری، ماهیت فوتبال، عوامل مدیریتی، عوامل حرفه‌ای مرتبط با صنعت ورزش و عوامل مرتبط با رسانة اجتماعی)؛ شرایط زمینه‌ای (فناوری ارتباطات و اطلاعات، عوامل فرهنگی و اجتماعی، عوامل حقوقی و قانونی، عوامل اقتصادی و عوامل مرتبط با دولت و سیاست)؛ راهبردها (اقدامات فناوری، اقدامات ساختاری، اقدامات فرهنگی و اجتماعی، اقدامات قانونی، اقدامات اقتصادی، اقدامات مرتبط با بازاریابی، اقدامات مرتبط با نیروی انسانی، اقدامات مرتبط با هواداران و اقدامات مرتبط با رسانه های اجتماعی)؛ پیامدها (پیامدهای فرهنگی و اجتماعی، پیامدهای اقتصادی، پیامدهای مرتبط با بازاریابی، پیامدهای مرتبط با هواداران و پیامدهای مرتبط با رسانة اجتماعی). درنهایت نیز پارادایم کدگذاری تشریح شد و نظریة نهایی شکل گرفت. محدودیت موجود بازاریابی رسانة اجتماعی تحت‌تأثیر شرایط مختلفی اتفاق افتاده است که از وضعیت مطلوب فاصله دارد. استفاده از برخی راهبردها، امکان دستیابی به وضعیت مطلوب را فراهم می‌کند و می‌تواند تاحدودزیادی پیامدهای مطلوبی داشته باشد.}, keywords_fa = {بازاریابی رسانة اجتماعی,باشگاه ورزشی,لیگ برتر فوتبال,بازاریابی ورزشی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1388.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1388_d7bad91a15b29e61c8a121128e8a1c1f.pdf} } @article { author = {Nazari, Rasool and Dehghan Manshadi, Mansoor}, title = {Presenting the Model of a Teaching Organization for Faculties of Sport Sciences Based on Foundation Data Theory}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {10}, number = {50}, pages = {145-164}, year = {2018}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5079.1989}, abstract = {Learning and learning together among all members is a key pillar of teaching organizations. The purpose of this study was to present a teaching organization model for physical education and sports sciences faculties that was carried out using systematic theory of foundation data theory. The participants in the present study were experts and clear-sighted persons in the field of teaching organization, working in physical education and sports sciences faculties. Twenty-two of them were selected as theoretical sampling for deep and exploratory interviews and interviews continued until theoretical saturation stage. The credibility of the findings was determined by the members' matching methods, peer reviews and trial interviews. For data analysis, open, axial and selective coding was used. The results indicate that 467 initial conceptual propositions with 15 main categories and 48 sub categories in the form of six dimensions of the paradigmatic model including: causal factors (3 categories); the main phenomenon (mutual teaching and learning between members); strategy (2 categories); the underlying features (3 categories); environmental conditions (5 categories); outcomes (2 categories) were identified. The integration of the categories based on the existing relationships between them around the mutual teaching and learning forms a paradigmatic model that reflects the pattern of the teaching organization for physical education and sports sciences faculties.}, keywords = {Teaching Organization,Sports Sciences,Paradigmatic Model,Foundation,Data Theory}, title_fa = {ارائة مدل سازمان یاددهنده برای دانشکده‌های علوم ورزشی براساس نظریة داده‌بنیاد}, abstract_fa = {یاددهی و یادگیری همراه با هم، درمیان تمام اعضا رکن کلیدی سازمان‌های یاددهنده است.هدف پژوهش حاضر، ارائة الگوی سازمان یاددهنده برای دانشکده‌های علوم ورزشی است که با استفاده از طرح نظام‌دار نظریة داده‌بنیاد انجام شد. شرکت‌کنندگان در پژوهش حاضر، متخصصان و صاحب‌نظران حوزة سازمان یاددهندة شاغل در دانشکده‌های علوم ورزشی بودند که 22 نفر ازمیان آن‌ها به‌صورت نمونه‌گیری نظری برای مصاحبة عمیق و اکتشافی انتخاب شدند و مصاحبه‌ها تا مرحلة اشباع نظری ادامه یافتند.اعتبار یافته‌ها با روش‌های تطبیق توسط اعضا، بررسی همکار و مصاحبه‌های آزمایشی تعیین شد. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده شد. براساس نتایج، 467 گزارة مفهومی اولیه با 15 مقولة اصلی و 48 مقولة فرعی درقالب ابعاد شش‌گانة مدل پارادایمی شامل موجبات علی (سه مقوله)، پدیدة اصلی (یاددهی و یادگیری متقابل بین اعضا)، راهبرد (دو مقوله)، ویژگی‌های زمینه‌ای (سه مقوله)، شرایط محیطی (پنج مقوله) و پیامد (دو مقوله) شناسایی شدند. یکپارچه‌سازی مقوله‌ها برمبنای روابط موجود بین آن‌ها حول محور یاددهی و یادگیری متقابل، شکل‌دهندة مدل پارادایمی است که الگوی سازمان یاددهنده برای دانشکده‌های علوم ورزشی را منعکس می‌کند.}, keywords_fa = {سازمان یاددهنده,علوم ورزشی,مدل پارادایمی,نظریة داده‌بنیاد}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1310.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1310_cc723671e59f49f5431435c7e7a32751.pdf} } @article { author = {Jahantab Nejad, Abbas and Mehdipour, Abdorlahman and Khatibi, Amin}, title = {Analysis of Effective Factors on the Developing Basic Sports in the Elementary Schools of Ahvaz}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {10}, number = {50}, pages = {165-186}, year = {2018}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5321.2044}, abstract = {The purpose of this study was to analyze the factors affecting the development of basic sports in elementary schools of Ahvaz. The research method was descriptive-analytical. A survey was conducted.The statistical population included all male and female sports teachers in Ahvaz (N=521). The sample size was estimated using Morgan table (n=220). The instrument was a researcher-made questionnaire designed by the researchers. To assess the content and the formality of the questionnaire, a number of related professors were reviewed and distributed after the desired modifications. Also, convergence and divergence validity was used to investigate the validity and reliability of the construct. The findings of this study showed that 9 factors of cultural and social, managerial and organizational, economic, personnel, equipment, motivational, time, climate and media affect the development of basic sports in elementary schools of Ahvaz. In general, considering the final output of the software and its fitting indexes, it was found that the proposed model is consistent with the data obtained from the research. In the meanwhile, management factors with path coefficient (0.326) had the highest and motivational factors with path coefficient (0.071) had the least effect on the development of basic sports in Ahvaz schools. In general, it is recommended that special consideration be given to the factors affecting the development of basic gymnastics in schools and to take into account the results of sporting school policies.}, keywords = {Basic Sport,Development,Effective Factors,Elementary Schools}, title_fa = {تحلیل عوامل مؤثر در توسعة ورزش‌های پایه در مدارس ابتدایی شهر اهواز}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، تحلیل عوامل مؤثر در توسعة ورزش‌های پایه در مدارس ابتدایی شهر اهواز بود. روش پژوهش توصیفی- تحلیلی بود که با روش پیمایشی انجام شد. جامعة آماری همة معلمان ورزش مرد و زن شهر اهواز بودند (تعداد =521). حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان برآورد شد (220 نفر). ابزار اندازه‌گیری پرسش‌نامة پژوهشگرساخته بود. برای بررسی روایی محتوایی و صوری، پرسش‌نامه دراختیار چند تن از اساتید مرتبط قرار گرفت و پس از اعمال اصلاحات موردنظر توزیع شد. همچنین، برای بررسی روایی و پایایی سازه‌ای از روایی همگرایی و واگرایی استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که نُه عامل فرهنگی و اجتماعی، مدیریتی و سازمانی، اقتصادی، نیروی انسانی متخصص، امکانات و تجهیزات، انگیزشی، زمانی، آب‌وهوا و رسانه برتوسعة ورزش‌های پایه در مدارس ابتدایی شهر اهواز تأثیر دارند. به‌طورکلی، با توجه به خروجی نهایی نرم‌افزار پی.ال.اس. و شاخص‌های برازش آن مشخص شد که مدل ارائه‌شده با داده‌های حاصل از پژوهش منطبق می‌باشد و مناسب است. دراین‌میان، عوامل مدیریتی با ضریب مسیر 326/0 بیشترین و عوامل انگیزشی با ضریب مسیر 071/0 کمترین تأثیر را بر عوامل توسعة ورزش‌های پایه در مدارس اهواز دارند. به‌طورکلی، توصیه می‌شود نگاه ویژه‌ای به عوامل اثرگذار بر توسعة ورزش‌های پایه در مدارس انجام شود و در سیاست‌گذاری‌های ورزشی مدارس این نتایج لحاظ شوند.}, keywords_fa = {ورزش پایه,توسعه,عوامل مؤثر,مدارس ابتدایی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1304.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1304_4e8372ba341ddbee8d8eae8843ff3630.pdf} } @article { author = {Gozel Zadeh, Elmira and Rostam Zadeh, Nader}, title = {Presentation Impact Pattern of Strategic Planning on Strategy Implementation Success in the Ministry of Sports and Youth, with the Role of Mediating the Involvement of Managers and the Uncertainty of Stakeholders}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {10}, number = {50}, pages = {187-202}, year = {2018}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5297.2040}, abstract = {The present study was designed and implemented to investigating the role of strategic planning on strategy implementation success in the ministry of sports and youth, with the role of mediating the involvement of managers and the uncertainty of stakeholders. this research Was descriptive type that was done on the field. the statistical population of the study consisted of managers and experts of the ministry of sports and youth, whose number was 303. Based on the morgan sample size table, 175 individuals were identified as the sample of the study. the research tools included Albana et al. (2015) questionnaire of strategic planning, strategy implementation success and involvement of managers that designed and used in their research. Also, Miller and Droge (1986) questionnaire were used to investigate the uncertainty of the Stakeholders. In order to analyze the findings of this study, were used structural equation methods with PLS software. the results of this study showed that strategic planning does not directly affect the successful implementation of strategies (direct effect =0.099=; t = 0.675). however, the uncertainty of the stakeholders (direct effect = 0.533; t = 6.588) and directors participation (direct effect = 0/278; t = 2/318) significantly contributed to the successful implementation of strategies in The ministry of sports and youth is influential. regarding the indirect effect of strategic planning on the successful implementation of strategies in the ministry of sports and youth, it is estimated at 0.526 that the uncertainty variables of the stakeholders as well as the participation of managers in the strategic planning process have a mediating role in the relationship between the program strategic planning and successful implementation of strategies at the ministry of sports and youth. according to the results of the research, the importance of some issues, including the involvement of managers and reducing the dependence of organizations on the stakeholder to successfully implement strategies, is well understood.}, keywords = {Strategy Implementation,Strategic Planning,Stakeholders,Involvement}, title_fa = {ارائة الگوی تأثیر برنامه‌ریزی استراتژیک بر موفقیت پیاده‌سازی استراتژی در وزارت ورز‌ش‌وجوانان با نقش میانجی‌گری مشارکت مدیران و عدم‌اطمینان از ذی‌نفعان}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش برنامه‌ریزی استراتژیک بر موفقیت پیاده‌سازی استراتژی در وزارت ورزش‌وجوانان با نقش میانجی‌گری مشارکت مدیران و اطمینان‌نداشتن از ذی‌نفعان طراحی و اجرا شد. این پژوهش ازنوع پژوهش‌های توصیفی بود که به‌صورت میدانی انجام شد. جامعة آماری همة مدیران و کارشناسان ستادی وزارت ورزش‌وجوانان به تعداد 303 نفر بود. براساس جدول حجم نمونه مورگان، 175 نفر به‌عنوان نمونة پژوهش مشخص شدند. ابزار پژوهش پرسش‌نامة برنامه‌ریزی استراتژیک، موفقیت پیاده‌سازی استراتژی و مشارکت مدیران البانا و همکاران (2015) بود. همچنین، برای بررسی اطمینان‌نداشتن ذی‌نفعان، از پرسش‌نامة میلر و دروگی (1986) استفاده شد. برای تحلیل یافته‌ها از روش معادلات ساختاری ازطریق نرم‌افزار پی. ال. اس. استفاده شد. نتایج نشان داد که برنامه‌ریزی استراتژیک به‌شکل مستقیم بر میزان اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی‌ها اثرگذار نیست. این درحالی است که متغیرهای اطمینان‌نداشتن از ذی‌نفعان و مشارکت مدیران به‌صورت معناداری بر میزان اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی‌ها در وزارت ورزش‌وجوانان اثرگذار هستند. با توجه به اثر غیرمستقیم برنامه‌ریزی استراتژیک بر میزان اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی‌ها در وزارت ورزش‌وجوانان مشخص می‌شود که متغیرهای اطمینان‌نداشتن از ذی‌نفعان و همچنین، مشارکت مدیران در فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک نقش میانجی‌گری در رابطة بین برنامه‌ریزی استراتژیک و اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی‌ها در وزارت ورزش‌وجوانان دارند. با توجه به نتایج پژوهش اهمیت برخی مسائل ازجمله مشارکت مدیران و کاهش وابستگی سازمان‌ها به ذی‌نفعان درجهت اجرای موفقیت‌آمیز استراتژی‌ها به‌خوبی درک می‌شود.}, keywords_fa = {اجرای استراتژی,برنامه‌ریزی استراتژیک,ذی‌نفعان,مشارکت}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1306.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1306_042bd8a648cc46b2a2bfbd4025efadb2.pdf} } @article { author = {shamlou, Mehdi and Farhangi, Ali Akbar and Shiri, Tahmures and Mozaffari, Afsaneh}, title = {Branding Based on Audience in Sport Online Media (Studied case, Varzesh3)}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {10}, number = {50}, pages = {203-226}, year = {2018}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.4701.1903}, abstract = {This paper wants to extract online media branding. The method of this research is datamining and in terms of it’s applicable. The research questionnaire was extracted from previous studies and included content, audience, media context and environment dimensions. The researcher-made questionnaire, after calculating its validity and reliability, was provided to audiences who visited the Varzesh3 more than 10 times a month. The statistical population of the study consisted of 800 thousand people per day. Using a systematic random sampling, 100 questionnaires were included in the sample size (8 thousand people). About 50 percent of them 4056 responded to the questionnaire. The response of the audience is extracted using the K-means algorithm processing and branding model. The results suggest that in order to increase the life of the audience, the professional components of the media, including reference, bias, newsworthiness and the speed of the publication of the news as "brand perceived quality" should be considered. The loyal behavior of the audience is also due to demographic factors. The clustering of a loyal audience with a center of age indicates that the largest cluster with 44% of men with Bachelor education and ranges from 26 to 35 old. “Live scores” and “league standing” are the varzesh3 of brand identity. It is suggested that this media pay more attention to the creation of Brand Identity for women and audiences under the age of 15.}, keywords = {Audience,Branding,Online Media,K-Means Algorithm,Varzesh3}, title_fa = {ارائة الگوی برندسازی از دید مخاطب در رسانة برخط ورزشی (مورد مطالعه: ورزش سه)}, abstract_fa = {هدف این پژوهش، استخراج الگوی برندسازی رسانة‌ورزشی بود. این پژوهش به‌صورت کمی و با استفاده از روش داده‌کاوی انجام شده است و به‌لحاظ هدف، کاربردی بود. پرسش‌نامة پژوهش براساس مطالعات پیشین استخراج شد و شامل ابعاد محتوا، مخاطب، بستر رسانه و محیط بود. پرسش‌نامة پژوهشگرساخته، پس از محاسبة روایی و پایایی دراختیار مخاطبانی که بیش از ۱۰ بار درطول یک ماه به سایت ورزش سه مراجعه کردند، قرار گرفت. جامعة آماری پژوهش شامل 800 هزار نفر مخاطب روزانه بود و با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی نظام‌مند با فاصلة 100 نفر، پرسش‌نامه دراختیار حجم نمونه (هشت هزار نفر) قرار گرفت. حدود 50 درصد از آن‌ها؛ یعنی 4056 نفر به پرسش‌نامه پاسخ دادند. پاسخ مخاطبان با استفاده از الگوریتم کی‌مینز پردازش شد و الگوی برندسازی استخراج شد. نتایج حاکی از آن است که برای افزایش عمر مخاطبان لازم است مؤلفه‌های حرفه‌ای رسانه شامل مرجعیت، جانبداری‌نکردن، صحت خبر و سرعت انتشار خبر، به‌عنوان «کیفیت درک‌شدة برند» موردتوجه قرار گیرند. همچنین، رفتار وفادارانة مخاطبان ناشی از مؤلفه‌های جمعیت‌شناختی است. خوشه‌بندی مخاطبان وفادار با مرکزیت سن نشان‌ می‌دهد که بزرگ‌ترین خوشه با حجم 44 درصد، مردان با تحصیلات کارشناسی در طیف سنی 26 تا 35 ساله‌ هستند. نتایج زنده و جداول لیگ، در ورزش سه «هویت برند» هستند. پیشنهاد می‌شود این رسانه توجه بیشتری به ایجاد «هویت برند» در حوزة زنان و مخاطبان زیر 15 سال کند.}, keywords_fa = {الگوریتم کی‌مینز,برندسازی,رسانة برخط ورزشی,مخاطب‌سنجی,ورزش سه}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1303.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1303_f28730c85d0e7703b2e50b278f0900f7.pdf} } @article { author = {Nazar Poori, Amir Hooshang and Shariat Nejad, aliA and Saedi, Abdollah and Haji Zadeh, Azita}, title = {Identifying the Manager’s Mental Pattern in Order to Human Capital Agility in Sports Organizations Using the Q Approach}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {10}, number = {50}, pages = {227-246}, year = {2018}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.4928.1951}, abstract = {The present study is a qualitative research. In this paper, using the Q approach, the managers' mental pattern in direction of Human capital agility is identified. A deep interview is the main tool for collecting data which its validity is confirmed using the CVR relative validity approach and its reliability using the Kapa Kohn method is confirmed. In addition, for sample selection, purposive sampling was used. In the present study with 23 interviews, discourse space was obtained. The results of the research include identifying the factors that make up the mentality of managers the results indicate that Supporter competence, Learning and intelligence support, promotes capacity building and flexibility, Promoters and positive and prospective promoters and developers, six subjective patterns of managers are aimed at Human capital agility. Research suggestions as well in two areas of applied and research for a more practical and effective action in the realm Human capital agility are provided.}, keywords = {Human Capital Agility,Flexibility,Intelligence,Sports Organizations}, title_fa = {شناسایی الگوهای ذهنی مدیران به‌منظور چابک‌سازی سرمایه‌های انسانی در سازمان‌های ورزشی با استفاده از رویکرد کیو}, abstract_fa = {پژوهشحاضرازنوعپژوهش‌هایکیفی بودکهبااستفادهازرویکردکیو الگوهای ذهنی مدیران درراستای چابک‌سازی سرمایة انسانی در سازمان‌های ورزشی شناسایی و تبیین شده است. دراینپژوهش،ازمصاحبةعمیقبه‌عنوانابزاراصلیجمع‌آوریداده‌هااستفادهشده است که روایی آن با استفاده از رویکرد نسبت روایی محتوا و پایایی آن با استفاده از روش کاپای کوهن تأیید شده است. به‌علاوه برایانتخابنمونه، ازنمونه‌گیریهدفمنداستفاده شده است کهازروش‌هاینمونه‌برداری غیراحتمالیاست. در پژوهش حاضر، با استفاده از 23 مصاحبه فضای گفتمان حاصل شد و با استفاده از نظرهای آن‌ها نمونه و گزینه‌های کیو و در ادامة آن، مجموعة کیو به‌دست آمد. نتایج پژوهش مشتمل بر شناسایی عوامل تشکیل‌دهندة ذهنیت مدیران درراستای چابک‌سازی سرمایه‌های انسانی و همچنین، تبیین ذهنیت‌های مدیران دراین‌رابطه است. نتایج نشان داد که حامی شایستگی، پشتیبان یادگیری و هوشمندی، مروج ظرفیت‌سازی و انعطاف‌پذیری، توانمندساز و مشوق، اشاعه‌دهندة انگیزه و جو مثبت و آینده‌نگر و توسعه‌دهنده، شش الگوی ذهنی مدیران درراستای چابک‌سازی سرمایه‌های انسانی هستند. پیشنهادهای پژوهش نیز در دو حیطة کاربردی و پژوهشی برای اقدامی عملی‌تر و کارآمدتر در عرصة چابک‌سازی سرمایه‌های انسانی ارائه شده‌اند.}, keywords_fa = {چابکی سرمایه‌های انسانی,انعطاف‌پذیری,هوشمندی,سازمان‌های ورزشی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1305.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1305_e9684f0c341473852d48e5d4b4deefa1.pdf} } @article { author = {Sadeghi Boroujerdi, Saeed and Sadeghi, Meysam and Mmermongreh, Mostafa}, title = {Impact of Social Stimulus on the Decision to Purchase Foreign Sports Wearers}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {10}, number = {50}, pages = {247-264}, year = {2018}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {10.22089/smrj.2018.5091.1992}, abstract = {The purpose of the present study was to investigate the effect of social stimuli on the purchasing decision of foreign wearing apparel consumers. The descriptive-correlation research method was applied in the field of applied and applied purpose. The statistical population was the consumers of foreign sports clothing brands (Nike, Adidas) in Tehran. A sample size of 384 people was estimated using Morgan's table. Out of these, 380 acceptable questionnaires were analyzed. Measurement tools for the questionnaire were Mansuri Moeid etal. (2014) and Safarzadeh et al. (2011). The questionnaire consisted of three social stimulus indicators with 10 items, a decision to buy 5 items and emotional-perceptual indicators with 4 items. The faculty and content validity of the questionnaire was reviewed by eight sports management professors and after the corrections were used. Structural validity and validity were also presented using structural equations. The results showed that there was no significant difference between women's and men's views on the purchase of foreign sports goods. However, the regression weights of the model paths showed that social stimuli had a better effect on women's purchasing decisions than men in the shop floor space. In general, when vendors use polite and positive words and sentences, the buyer delivers more flexible and patient service during the service, as well as participates in incentive and promotional programs. Therefore, retail owners must create a desirable shop floor space, especially in the field of social stimuli, which stimulates buyer behavior and decision making process for consumers.}, keywords = {Sportswear,Social Stimuli,Indicators of Emotional Perception,Multi-Group Analysis}, title_fa = {تأثیر محرک‌های اجتماعی فضای فروشگاهی بر تصمیم خرید مصرف‌کنندگان پوشاک ورزشی خارجی}, abstract_fa = {هدف پژوهش حاضر، تأثیر محرک‌های اجتماعی فضای فروشگاهی بر تصمیم خرید مصرف‌کنندگان پوشاک ورزشی خارجی بود. روش پژوهش، توصیفی– همبستگی، ازنظر هدف، کاربردی و به‌شکل میدانی انجام گرفت. جامعة آماری مصرف‌کنندگان برندهای پوشاک ورزشی خارجی (نایک و آدیداس) در شهر تهران بودند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان 384 نفر برآورد شد که از این تعداد، 380 پرسش‌نامة قابل‌قبول تجزیه‌وتحلیل شدند. ابزار اندازه‌گیری پرسش‌نامه‌های صفرزاده و همکاران (1390) و منصوری مؤید و همکاران (1393) بود. پرسش‌نامه شامل سه شاخص محرک‌های اجتماعی با 10 گویه، تصمیم خرید با پنج گویه و شاخص‌های احساسی- ادراکی با چهار گویه بود. روایی صوری و محتوایی پرسش‌نامه به تأیید هشت تن از اساتید مدیریت ورزشی رسید و پس از انجام اصلاحات استفاده شد. همچنین، پایایی و روایی سازه‌ای با استفاده از معادلات ساختاری ارائه شده است. نتایج نشان داد که بین دیدگاه زنان و مردان تفاوت قابل‌ملاحظه‌ای در خرید اجناس ورزشی خارجی نیست. این درحالی است که وزن رگرسیونی مسیرهای مدل نشان داد که محرک‌های اجتماعی بر تصمیم خرید زنان نسبت به مردان در فضای فروشگاهی اثرگذاری بهتری دارند. به‌طورکلی، موقعی که فروشندگان از جملات و کلمات مؤدبانه و مثبت استفاده کنند، خریدار هنگام تأخیر در ارائة خدمات انعطاف‌پذیرتر و صبورتر است و همچنین، در برنامه‌های تشویقی و ترفیعی مشارکت می‌کند؛ بنابراین، صاحبان خرده‌فروشی‌ها باید با ایجاد فضای فروشگاهی مطلوب، به‌خصوص درزمینة محرک‌های اجتماعی، موجب برانگیختن رفتار خریداران و فرایند تصمیم به خرید در مصرف‌کنندگان شوند.}, keywords_fa = {پوشاک ورزشی,محرک‌های اجتماعی,شاخص‌های احساسی ادراکی,تحلیل چندگروهی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1309.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_1309_a3e8b25d668514896ace50f8433c91d7.pdf} }