@article { author = {Shabani, Abbas and Ghafouri, Farzad and Honari, Habib}, title = {A Study on policies and strategies of sport for all in comprehensive sport plan of Iran}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {6}, number = {27}, pages = {15-30}, year = {2016}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {}, abstract = {The aim of this research was studying programs, policies and strategies of sport for all in comprehensive plan. Statistical population included administrators, managers and public sports federation and faculties of sports management in universities of Tehran that Consisted 73 people totally. Descriptive research method was applied. The questionnaire of research distributed among subjects. To determine the validity of this questionnaire experts comments were taken. A pilot study with 18 subjects has followed in order to determining reliability (Cronbache Alpha = 0.91) Finally, Friedman test was used. According to results, there was a significant difference between strengths, weakness, opportunities and threats, sport for all section of comprehensive plan. These differences were sorted according to the importance of each variable. In addition, we found that WT (internal weakness and external threat) is mostly concerned in sport for all section of comprehensive plan, in condition, based on SWOT, Strategy WT, for out of this situation, are presented. According to this strategy, the strategy of survival (or avoid) is known, the organization's defensive weaknesses and seeks to minimize the impact of external threats diminish the organization fights for its survival.}, keywords = {Sport for all,Comprehensive plan,Strategy,Strength,Weakness,Opportunities,Threats}, title_fa = {مطالعه سیاست ها و راهبردهای ورزش همگانی نظام جامع توسعه ورزش کشور}, abstract_fa = {هدف از انجام این پژوهش، مطالعه برنامه­ ها و سیاست­ ها و راهبردهای ورزشی همگانی در طرح جامع ورزش کشور بود. جامعه آماری این پژوهش را مدیران وزارت ورزش و جوانان، مدیران و متخصصان فدراسیون ورزش­های همگانی و اعضای هیئت علمی مدیریت ورزش تشکیل می­ دادند. روش پژوهش توصیفی و از نوع هدف کاربردی بود.ابزار اندازه­ گیری این تحقیق  پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تعیین روایی این پرسشنامه از نظرات اساتید و متخصصان استفاده شد که پس از اعمال نظر آنها  به اصلاح موارد اشاره­ شده اقدام­ شد. همچنین پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 91/0  گزارش شد.  برای تجزیه و تحلیل یافته­ ها از آمار توصیفی و در بخش آمار استنباطی از آزمون فریدمن، استفاده شد. یافته­ های تحقیق نشان داد که تفاوت معناداری بین نقاط درونی هر چهار متغیر قوت، ضعف، فرصت و تهدید در ورزش همگانی طرح جامع ورزش وجود دارد که به ترتیب اهمیت در هر متغیر مشخص شده­اند. همچنین یافته­ها نشان داد که بر اساس مدل سوات، راهبرد تدافعی (ضعف درون سازمانی و تهدید بیرونی) در ورزش همگانی طرح جامع ورزش کشور حاکم می ­باشد، در چنین شرایطی، بر اساس مدل سوات، استراتژی تدافعی برای برون رفت از این وضعیت نامطلوب، ارائه می­ شود. بر اساس این استراتژی، که به استراتژی بقاء (یا اجتناب) معروف است، سازمان حالت تدافعی به خود می­ گیرد و می­ کوشد با کم کردن نقاط ضعف از اثرات تهدیدات بیرونی بکاهد، در واقع سازمان برای بقاء خود مبارزه می کند.}, keywords_fa = {ورزش همگانی,طرح جامع,راهبرد,قوت,ضعف,فرصت,تهدید}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_326.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_326_5776204baefcf5fe8a85a36cb997dce6.pdf} } @article { author = {Kharazmi, Elahe and Forghani Ozrudi, MohammadBagher and Amani, Hasan}, title = {Survey of Determine of Basic Factors Athletes Loyalty Level of National Teams on Sports Brands and Clothes}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {6}, number = {27}, pages = {31-46}, year = {2016}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {}, abstract = {The purpose of this study the amount of loyalty to the clothes & brands of sports federations, athletes, national teams and the sport was a major factor. Total 428 persons (261 males, 167 females) who were in the age range 14 to 53 years, the revised questionnaire was used for the sports apparel brand loyalty Revised evaluation of eleven brand names, product quality, price, style, product, store environment, advertising, quality of service, influence of others, social class, lifestyle and advertising volume evaluates to  with software developed using statistical software SPSS19 and multivariate analysis of variance (ANOVA), entropy and t-test for the group - independent were analyzed. The numbers of brands have been reported; the first priority of the participant's three brands, Adidas 54.5%, Nike 39.1% and Majid 6.5% was the Adidas with 54.4% contribution is allocated to the highest. Among various factors, advertising, lifestyle, and the volume of advertising were most important for the participants. According to our results, all factors considered on a national level of loyalty towards brands, sports teams and athletes have an influence. Influence of variables such as advertising, lifestyle and the volume of advertising on the loyalty of men more than women and were significantly different. Entropy analysis showed that the Propaganda, store environment, influence of the others rated the degree of loyalty to national team athletes are sporting brands.}, keywords = {Loyalty,Sports Brand and Clothes,Basic Factors}, title_fa = {تعیین عوامل اساسی وفاداری ورزشکاران تیم های ملی فدراسیون های ورزشی نسبت به پوشاک و برندهای ورزشی}, abstract_fa = {هدف تحقیق حاضر بررسی میزان وفاداری ورزشکاران تیم­ های ملی فدراسیون­ های ورزشی نسبت به پوشاک و برندهای ورزشی و تعیین عوامل اساسی آن بود. تحقیق از نوع همبستگی بوده و بصورت میدانی انجام شده­ است. جامعه آماری شامل تعداد 428 نفر (261 مرد، 167 زن) بودند که به صورت نمونه­ گیری تصادفی طبق ه­ای انتخاب شدند. از پرسشنامه تجدید نظرشده ارزیابی وفاداری مارک پوشاک ورزشی لائو و همکاران، استفاده شد که یازده عامل نام مارک، کیفیت محصول، قیمت، سبک محصول، محیط فروشگاه، تبلیغات، کیفیت ارائه خدمات، تأثیرپذیری از دیگران، طبقات اجتماعی، سبک زندگی و حجم تبلیغات را مورد ارزیابی قرار می­ دهد. یافته­ ها با بکارگیری نرم ­افزار آماری اس پی اس اس و تحلیل واریانس چند متغیره، آنتروپی و آزمون t برای گروه­های مستقل مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. براساس تعداد مارک­ های گزارش شده، اولویت اول شرکت­ کنندگان سه مارک آدیداس با 4/54%، نایک با 1/39% و مجید با 5/6% بود که آدیداس با سهم 4/54 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داد. با توجه به نتایج بدست آمده، تمامی عوامل مورد بررسی بر  میزان وفاداری ورزشکاران تیم های ملی نسبت به پوشاک و برندهای ورزشی تأثیر دارد. در بین عوامل مختلف تبلیغات، سبک زندگی و حجم تبلیغات بیشترین اهمیت برای شرکت­ کنندگان داشتند. تحلیل یافته­ ها نشان داد که به ترتیب تبلیغات، محیط فروشگاه، تأثیرپذیری از دیگران دارای بیشترین امتیاز در میزان وفاداری ورزشکاران تیم­ های ملی نسبت به پوشاک و برندهای ورزشی هستند. نتایج نشان می­ دهد که میزان تاثیرگذاری متغیرهای تبلیغات، سبک زندگی و حجم تبلیغات بر وفاداری مردها نسبت به زن­ها بیشتر بوده و با یکدیگر تفاوت معنا­داری داشتند.}, keywords_fa = {وفاداری,پوشاک و برند ورزشی,تعیین عوامل}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_327.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_327_d39037dd0ffb31bedaa288a4eebf2e1b.pdf} } @article { author = {Behnam, Mohsen and Ahmadi, Hamid Reza and Bakhshandeh, Hussein}, title = {The shock effect of managerial change on team performance in the Iranian Football Pro League and selected European Leagues}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {6}, number = {27}, pages = {47-62}, year = {2016}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {}, abstract = {The purpose of present study was the examination of the shock effect of managerial change on team performance in Iran pro league and five selected European leagues. The research method of study was causal-comparative. The population of study were all 340 teams present in Iran pro league and Selected Leagues in seasons (2008-09, 2009-10, 2010-11) and the sample of study were 133 teams that had changed their coach during competition season. For analysis of data, statistical method of independent sample t-test was used. The results of independent sample t-test showed that managerial change on teams performance in Iran pro league and selected leagues had the shock effect. Overall, it can be concluded that managerial change improves the team performance in the short term during the season. To the clubs managers suggests that with have a strategic plan do necessary change to improve the resulting of the team, so that the team not only obtain short term expected results but also be successful in long term.}, keywords = {Managerial change,team performance,shock effect,Football Pro League}, title_fa = {اثر شوک تغییر مربی بر عملکرد تیم در لیگ برتر فوتبال ایران و لیگ‌های منتخب اروپا}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر شوک تغییر مربی بر عملکرد تیم در لیگ برتر فوتبال ایران و پنج لیگ منتخب اروپا بود. روش تحقیق علی-مقایسه­ ای بود. جامعه آماری تمامی 340 تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران و لیگ‌های منتخب در فصول (9- 2008، 10- 2009، 11- 2010) بودند و نمونه آماری 133 تیمی بودند که در طول فصل مسابقات لیگ مربی خود را تغییر داده بودند. از روش آماری تی مستقل برای تجزیه و تحلیل داده ­ها استفاده شد. نتایج نشان داد که در لیگ برتر فوتبال ایران و لیگ‌های منتخب، تغییر مربی بر عملکرد تیم­ها اثر شوک داشت. به طور کلی، چنین می ­توان نتیجه گرفت که در طول فصل تغییر مربی باعث بهبود عملکرد تیم در کوتاه ­مدت می­شود. به مدیران باشگاه ­ها پیشنهاد می ­شود که با داشتن برنامه راهبردی اقدام به تغییرات لازم برای بهبود نتیجه گیری تیم کنند تا علاوه بر کسب نتایج مورد انتظار در کوتاه­ مدت، بتوانند در بلند مدت نیز موفق باشند.}, keywords_fa = {تغییر مربی,عملکرد تیم,اثر شوک,لیگ برتر فوتبال}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_328.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_328_7b14abde8d824189cba7966ce34f0508.pdf} } @article { author = {Nazari, Vahid and Razavi, Seyed Mohamad Hossein and Hoseini, Seyed Emad}, title = {The Design and codification of the strategic plan beach volleyball in IRAN}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {6}, number = {27}, pages = {63-86}, year = {2016}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {}, abstract = {The purpose of this research was to design a strategic plan for Beach volleyball IR.IRAN. In the survey section, the questionnaire of SWOT analysis=α)./84.60) were used. Therefore 60 experts in beach volleyball selected as sample and surveyed. For data analysis, the researcher used the descriptive indexes, as well Friedman test, internal and external assessment matrixes, SWOT analysis and QSPM. The research findings indicate that Beach Volleyball at the present situation encounters 15 strengths, 21 weaknesses, 12 opportunities, and 13 threats. In the points of strengths the beach volleyball of the country brings up this question: The only beach sports in Olympic Games have the highest scale of importance and in the point of weakness a brings of these questions the lack of a talent scout system. it holds research was to design a strategic plan for Beach volleyball IR.IRAN.in this research descriptive analysis was used the researcher used documents analysis, literature review and survey to collect necessary information for this research. In the survey section, the questionnaire of SWOT analysis the highest point of weakness in the eyes of the experts and in the division of opportunities bring of the question: the existence of 3000 kilometers coastline in the country. it hold the highest points and in view of  threats  , the more financial motivations in other majors as the highest in the country that beach volleyball is a threat , were selected. After the analysis, it got clear that the volleyball Federation in this special section is in WO status and the use of the conservative strategies is recommended for it. Overall 2 SO Strategy, 3 ST strategy, 8 strategy WO and 2 WT strategies to convert weaknesses into strengths and Threats and opportunities is presented for development beach volleyball IRAN}, keywords = {Analysis swot,Strategic Plan,Beach volleyball,Quantitative Strategic Planning Matrix}, title_fa = {طراحی و تدوین برنامه راهبردی والیبال ساحلی ایران}, abstract_fa = { هدف تحقیق حاضر طراحی و تدوین برنامه راهبردی والیبال ساحلی جمهوری اسلامی ایران است. روش مورد استفاده در این تحقیق، توصیفی تحلیلی است. در بخش نظرسنجی از پرسشنامه تحلیل سوات (84.60/.=α) استفاده گردید. بدین منظور50 نفر از کارشناسان والیبال ساحلی به عنوان نمونه انتخاب و از آنها نظرسنجی شد. برای تجزیه و تحلیل داده­ها علاوه بر شاخص­های توصیفی، آزمون فریدمن ،از ماتریس های ارزیابی درونی و بیرونی، تحلیل سوات و ماتریس کمّی برنامه­ ریزی راهبردی استفاده شد. یافته­ های پژوهش نشان­ داد والیبال ساحلی در وضعیت کنونی از 15 قوت و 21 ضعف برخوردار و با 12 فرصت و 13 تهدید مواجه می­ باشد. در نقاط قوت والیبال ساحلی کشور، گویه مطرح بودن والیبال ساحلی به عنوان تنها ورزش ساحلی در المپیک بالاترین میزان اهمیتو در بخش ضعف گویه نبود یک سیستم استعداد­یابی به عنوان بالاترین نقطه ضعف و در بخش فرصت ها گویه وجود خط ساحلی 3000 کیلومتری در کشور بالاترین میزان اهمیت و در بخش تهدید­ها گویه انگیزه های مالی بیشتر در رشته های دیگر به عنوان بالاترین مورد که والیبال ساحلی کشور را مورد تهدید قرار می­ دهد، انتخاب گردید. پس از تجزیه و تحلیل محرز شد که فدراسیون والیبال در بخش ساحلی در موقعیت محافظه کارانه قرار داردکه می بایستی  از  راهبردهای محافظه کارانه استفاده نماید. در کل 2 راهبرد تهاجمی، 3 راهبرد رقابتی، 8 راهبرد محافظه کارانهو 2 راهبردتدافعیجهت تبدیل نقاط ضعف به قدرت و تهدیدها به فرصت‏ ها برای توسعه والیبال ساحلی ارائه شده است.}, keywords_fa = {تحلیل سوات,برنامه ریزی راهبردی,والیبال ساحلی,ماتریس برنامه ریزی کمی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_329.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_329_cfe2b51b38da789411d893e71864d06d.pdf} } @article { author = {Ehsani, Mohammad and Saffari, Marjan and Amiri, Mojtaba and Kozechian, Hashem}, title = {Designing the Model of Sport for all in Iran}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {6}, number = {27}, pages = {87-108}, year = {2016}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {}, abstract = {Increase in people participation in Sport for all has always been considered by policymakers. In Iran, despite numerous agencies and departments that regard themselves as responsible for Sport for all, participants in Sport for all in our country are in less favorable situation than those in other countries. This paper aims to present a model to institutionalize sport for all of Iran. For this purpose, researchers referred to the experts of the sport for all of Iran and collected data from them through deep interviews. Then, the data resulted from twenty-nine interviews were encoded and analyzed through grounded theory method. The results of codes classification showed sixteen components at the three contextual, organizational, and behavioral levels. According to the sport for all of Iran model, it can be noted that the contextual level of sport for all of Iran, in which the other two levels are rooted, includes external environment and conditions, and generally leads to organizational and behavioral levels. The organizational level is the outer layer of behavioral level and includes the regular relations governing the internal and objective components of sport for all of Iran. The behavioral level is the factors associated with Iranian people's sporting behavior with a health approach. The relationship between these levels is close and, practically, they are inseparable in sport for all of Iran. In such relationship, levels interact with each other as continuous systematic relations. The presented model can be used as the analytical tool for sport for all of Iran so that it would solve problems of this field of sport reasonably and principally.}, keywords = {Model,Sport for all,Iran,Grounded Theory}, title_fa = {طراحی مدل ورزش همگانی ایران}, abstract_fa = {هدف این مقاله ارائه مدلی جامع برای همگانی شدن ورزش ایرانبود. پژوهشگرانبرایاینمنظوربهخبرگانحوزهورزش همگانی ایران مراجعه نمودندوازطریقمصاحبهعمیقبهجمع­آوریاطلاعاتازآنهاپرداختند.سپس داده ­هایحاصلازبیست و نه مصاحبه بهروشتئوری­ سازی­ دادهبنیادکدگذاری و تجزیه و تحلیلگردید.نتیجه­ گروهبندیکدها،شانزده مولفه را در سه سطح زمینه­ ای، سازمانی و رفتاری نشان داد. براساس  مدل ورزش همگانی ایران می توان عنوان کرد که سطح زمینه‌ای ورزش همگانی ایران که دو سطح دیگر در آن ریشه دارند شامل محیط و شرایط بیرونی است و بطور کلی سبب‌ساز سطوح سازمانی و رفتاری می­ باشد؛ سطح سازمانی، لایه بیرونی سطح رفتاری است و در برگیرنده مجموعه روابط منظم حاکم بر اجزای داخلی و عینی ورزش همگانی ایران است؛ سطح رفتاری عوامل مربوط به رفتار ورزشی مردم ایران با رویکرد سلامت است؛ رابطه بین این سطوح تنگاتنگ بوده و در ورزش همگانی ایران از هم جدایی ناپذیرند. درچنین رابطه‌ای، سطوح به شکل روابط سیستمی مداوم درحال تعامل می باشند؛  مدلارائهشدهمی­ تواندبهعنوانابزار تحلیلی ورزش همگانی ایران مبنای عمل قرار گیرد تا بگونه­ ای منطقی و اصولی به حل مشکلات این حوزه از ورزش پرداخت.}, keywords_fa = {مدل,ورزش همگانی,ایران,تئوری‌سازی ‌داده‌بنیاد}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_330.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_330_ec0788bf7e867a814ca475052805e351.pdf} } @article { author = {Fallahi, Ahmad and Ehsani, Mohammad and PourNaghi, Amin}, title = {The Effect of Service Quality Dimensions' on Satisfaction of Body Building Clubs in Tehran}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {6}, number = {27}, pages = {109-126}, year = {2016}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {}, abstract = {The aim of the This Study was to investigate and predict the relationship between service quality and the consumers’ satisfaction from the services of Tehran body building clubs. A sample consisted of 386 participants (253 men and 133 women) were studied using a descriptive research. A two-part researcher-made questionnaire for measuring Service quality and satisfaction was designed. Questionnaire validity was approved by experts (9 individuals) and the Descriptive Factor Analyses with Varimax rotation. Its Reliability was tested through the Cronbach's Alpha (α). Pearson Correlation Test results showed a positive and significant relationship between all dimensions of Service Quality and Satisfaction. This means that improving service quality dimensions will increase the satisfaction of users. Correlations intensity between all dimensions of service quality and satisfaction is moderate. Also, all variables entered the Regression model and showed that the tangibility, reliability, accountability, confidence, and empathy explained 60% of the satisfaction variance. Confidence had the most coefficients and empathy had the least coefficient to predict the satisfaction. Generally, Body building clubs that equipped with facilities, modern equipment and beautiful environment, and also decent and courteous staff makes visitors feel comfort and convenience and increase people's satisfaction and attendance.}, keywords = {service quality,satisfaction,Body Building Clubs}, title_fa = {تأثیر ابعاد کیفیت خدمات بر میزان رضایتمندی از خدمات باشگاه های بدن سازی شهر تهران}, abstract_fa = {این پژوهش با هدف بررسی و پیش­بینی ارتباط بین میزان رضایتمندی استفاده­ کنندگان از خدمات باشگاه­ های بدن سازی شهر تهران و کیفیت خدمات ارائه شده توسط این باشگاه ­ها انجام شد. به این منظور و با استفاده از روش پژوهش توصیفی- پیمایشی نمونه ­ای مشتمل بر 386 نفر (آقایان 253 نفر و بانوان 133 نفر) مورد بررسی قرار گرفت. پرسش­نامه محقق ساخته در در دو بخش کیفیت خدمات و رضایتمندی، مورد استفاده قرار گرفت. روائی پرسش­نامه توسط متخصصان (نه نفر) و همچنین آزمون تحلیل محتوا با چرخش واریماکس مورد تأیید قرار گرفت. پایایی پرسش­نامه از طریق آلفای (α) کرونباخ آزمون شد. نتایج آزمون همبستگی پیرسون نشان داد که بین کلیه ابعاد کیفیت خدمات و میزان رضایتمندی ارتباط مثبت و معنادار و در حد متوسط وجود دارد. به این معنی که بهبود ابعاد کیفیت خدمات موجب افزایش میزان رضایتمندی استفاده ­کنندگان می­شود. همچنین وارد کردن کلیه ابعاد کیفیت خدمات به مدل رگرسیون چندگانه نشان داد که متغیرهای ملموس بودن، قابلیت اطمینان­دهی، پاسخگو بودن، اعتمادسازی، و یکدلی و یکپارچگی منجر به تبیین 60% از واریانس رضایتمندی می­شوند. قابلیت اعتماد سازی بیشترین ضریب و یکدلی و یکپارچگی نیز کمترین ضریب را در پیش­بینی رضایتمندی دارا بودند. به طور کلی باشگاه ­های بدنسازی که با وسایل و امکانات مدرن تجهیز شده، داری محیطی زیبا بوده و از کارکنان مناسب و مؤدب برخورداند، در مشتریان احساس آسودگی و راحتی به وجود آورده و موجب افزایش رضایتمندی و حضور آنها می­شوند.}, keywords_fa = {کیفیت خدمات,رضایتمندی,باشگاه های بدن سازی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_332.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_332_0f28a4b3e4b6e0dab6e75750f7da33ad.pdf} } @article { author = {Moghadam, Ali Vafaee and Farzan, Farzam and Afshari, Mostafa}, title = {Surveying and analyzing the Disinterest Causes of Teachers towards Sports Activities in Mazandaran Province: Personal Factors and Situational Factors}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {6}, number = {27}, pages = {127-146}, year = {2016}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {}, abstract = {Sports activities should be encouraged due to healthy life. The purpose of present study was to Surveying and prioritizes the disinterest causes of teachers towards sports activities in Mazandaran province focused on personal factors and situational factors  and too, surveying relation of demographic variations to disinterest causes of teacher . It was a survey done through field study. Population composed of teachers employed in Mazandaran province (41783) that the sample was 750 teachers. Instrument was a researcher-made questionnaire that stratified cluster sampling. Data analysis was done by Pearson Correlation, Spearman Correlation, and Friedman test. Results showed that personal factors(r=0.652, P<0.01) and situational factors (rho=0.723, P<0.01) were related significantly and positively to disinterest towards sports activities. There was significant difference between personal factors and situational factors in disinterest towards sports activities (χ2 (df=1) = 983.668, P<0.01). The priority was referred to the situational factors (MR=2.11), and followed by the personal factors (MR=1.67). Too, in the demographic variations age and gender were related by disinterest causes of teachers. By priority  appealing effect of the characteristics of an activity on individuals (situational factors) on the psycho-logical disposition in preference of an activity or an action (personal factors) suggests that to sport managers should consider  to decrease the Situational Factors to develop sport between teachers.}, keywords = {Internal Constraints,External Constraint,Participation in Sport}, title_fa = {بررسی و تحلیل علل بی رغبتی فرهنگیان استان مازندران به فعالیت های ورزشی با تاکید بر متغیرهای ویژگی های شخصی و عوامل سوق دهنده}, abstract_fa = {با در نظرگرفتن فواید فعالیت­های ورزشی، همواره باید سعی در گسترش ورزش در اقشار جامعه کرد. به همین دلیل، این تحقیق قصد دارد دلایل بی­ رغبتی به فعالیت­ های ورزشی در بین فرهنگیان رابا تاکید بر متغیرهای ویژگی­ های شخصی و عوامل سوق دهنده، شناسایی، اولویت بندی و همچنین ارتباط آن­ها را با متغیرهای دموگرافیکمشخص­ کند. روش تحقیق در پژوهش حاضراز نوع توصیفی است که به صورت میدانی انجام گرفته است. جامعۀ آماری تحقیق، فرهنگیان استان مازندران بودند که تعداد 750 نفرحجم نمونه انتخاب شدند(41783 نفر). ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامۀ محقق ساخته بود که به صورت خوشه­ ای- طبقه ­ای توزیع شد. یافته­های حاصل از تحقیق با استفاده از آزمون اسپیرمن، پیرسون و آزمون رتبه­ای فریدمن استخراج شده است. یافته ­های پژوهش نشان می­دهد که ویژگی­های شخصی و عوامل سوق دهنده محیطی با بی رغبتی، ارتباط دارند. در ضمن با آزمون رتبه­ای فریدمن مشخص گردید که عوامل سوق دهنده محیطی و ویژگی­های شخصی  به ترتیب در اولویت قرار گرفتند. همچنین از بین ویژگی­ های دموگرافیک، سن و جنسیت با عوامل بی­ رغبتی ارتباط دارند. با توجه به ارتباط بیشتر محدودیت­های بیرونی بر محدودیت­های درونی در بی­رغبتی افراد، پیشنهاد می­شود که دست اندرکاران و مدیران ورزشی، بیشتر تمرکز خود را برای رفع محدودیت­­­­های بیرونی که از مشارکت افراد ممانعت می کنند، قرار دهند.}, keywords_fa = {بی رغبتی,محدودیت ها,مشارکت در ورزش}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_331.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_331_ee7fe8eb7ffd4a726f37efcd97a6e037.pdf} } @article { author = {Kalani, Amin and Elahi, AliReza}, title = {Determination of validity and reliability of organizational learning capabilities scale in Iranian sport federations}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {6}, number = {27}, pages = {147-164}, year = {2016}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {}, abstract = {The purpose of present study was to determine validity and reliability of measuring tool for organizational learning capability in Iranian sport federations. This study was a kind of correlation analysis. Statistical population for study included 700 personnel of 52 federations. From the given population, 185 experts were picked up through simple random sampling, and questionnaires were completed by them. Gomez scale for OLC (2005), contained 17 questions which evaluated the organizational learning capability through 4 factors. The face and content validity of questionnaire was confirmed by a panel of expert who have research in organizational learning (n=7). Determination of construct validity was determined by confirmatory factor analysis (varimax rotation) by the means of LISREL software. Results showed that all 17 items of this scale could be categorized in 4 factors of organizational learning based on having the equal or more than 0.4 in amount of factor loading. The factor loading of these sub-scales varied from 0.52 to 0.81. The indexes of (X2/df) ، RMSEA، GFI، CFI، AGFI were used for measuring the model fit. Result values, respectively, were 2.01, 0.074, 0.95, 0.97, 0.98, 0.90 that based on them model fit was confirmed. Reliability analysis of the scale showed the coefficients of Cronbach’s Alpha varies in from 0.79 to 0.84 for 4 subscales, so the scale had a proper reliability. To have a reliable tool for evaluating the organizational learning capability can be helpful for managers and future researchers to assess the condition of the organizational learning in Iran’s sport organizations.}, keywords = {Structural Equations Model,Organizational Learning,Sport Organizations,Validation Tools}, title_fa = {اعتباریابی و رواسازی ابزار ارزیابی قابلیت های یادگیری سازمانی در فدراسیون های ورزشی ایران}, abstract_fa = {هدف از مطالعه حاضر اعتباریابی و رواسازی ابزار ارزیابی قابلیت­ های یادگیری سازمانی در فدراسیون­ های ورزشی ایران بود. این تحقیق از نوع مطالعات همبستگی است. جامعه آماری پژوهش، شامل کارشناسان 52 فدراسیون ورزشی به تعداد 700 نفر بود. از بین جامعه مذکور، 185 کارشناس به روش تصادفی ساده گزینش شده و پرسشنامه قابلیت یادگیری سازمانی، توسط آن­ها تکمیل شد. ابزار اندازه­ گیری، پرسشنامه گومز و همکاران (2005)، حاوی 17 سؤال 5 گزینه­ای بود که قابلیت یادگیری سازمانی را در قالب 4 مؤلفه مورد سنجش قرار داد. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط 7 نفر از اعضاء هیأت علمی که در زمینه یادگیری سازمانی سابقه فعالیت تحقیقی داشتند، تأیید شد. همچنین جهت بررسی روایی سازه ابزار مذکور، از روش تحلیل عاملی تاییدی (چرخش واریماکس)، با استفاده از نرم­ افزار لیزرل انجام شد. نتایج نشان داد تمام 17 سؤال پژوهش از نظر داشتن بار عاملی (4/0≤ معیار مبنا)، توانستند در 4 عامل یادگیری سازمانی دسته­ بندی شوند. بار عاملی این خرده مقیاس­ ها از 52/0 تا 81/0 متغیر بود. برای اندازه­ گیری تناسب مدل، از شاخص­ های؛ (X2/df)،RMSEA،GFI ،CFI ، AGFI استفاده شد. مقادیر بدست آمده به ترتیب؛ 01/2، 074/0، 95/0، 97/0، 98/0و90/0 بود، که مناسب بودن مدل، از لحاظ شاخص­ های برازش را نشان می­ دهد. تحلیل پایایی ابزار مذکور نیز نشان داد ضرایب پایایی آلفای کرونباخ در چهار عامل استخراج شده بین 79/0 تا 84/0 متغیر است. از این رو ابزار دارای پایایی مناسب می­باشد. با عنایت به یافته­ ها، وجود ابزاری پایا و معتبر جهت ارزیابی قابلیت یادگیری سازمانی می­ تواند مدیران و محققان آتی را در راستای ارزیابی وضعیت یادگیری سازمانی در سازمان­ های ورزشی ایران کمک نماید.}, keywords_fa = {مدل معادلات ساختاری,یادگیری سازمانی,نهادهای ورزشی,اعتباریابی ابزار}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_333.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_333_de449ae9e256b81e77cd75ba1dd21642.pdf} } @article { author = {Hosseini, Maryam Sadat and Hamidi, Mehrzad and Sajadi, Seyed Nasrollah}, title = {The comparison of main factors in success of CRM in national Olympic & Paralympic academy from officers, managers & experts perspective}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {6}, number = {27}, pages = {165-184}, year = {2016}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {}, abstract = {The principle of customer orientation and customer satisfaction in the modern theories of management is considered as one of the main orientations (approaches) of the modern organizations. The general goal of conducting this study is to compare the key factors of success for the customer relation management (CRM) in the National Academy of Olympics and Paralympics from officers', managers' and experts' point of view.. Method of in this research is descriptive and surveying due to the applied objective and in order to gather data the field study was used. The statistical population of this study consists of managers (managers of academy central offices and federation heads) 57 people, experts (specialized board members of the academy) 30 people and the officers (officers of national academy of Olympics and Paralympics) 40 people. In this study, (CRM) questionnaire was used. Validity of the questionnaire was evaluated under the supervision of experts. It was tailored with regard to the academy atmosphere. Its reliability was tested to be 0.89 by α Chronbach test. And for analyzing the data inferential descriptive statistical techniques and SPSS software were used. Smearnoy Calmograph test was applied to analyze the natural position of data and the Kruskal Wallis test were used for comparing the attitudes and viewpoints.Concerning the culture and process key factors among the officers, managers and experts' view points, findings show that there is a significant difference. Thus, the null hypothesis is rejected. Regarding the key factors of customer strategy, customer interaction strategy, organization title strategy, value creation strategy, individuals, organizational structure, information technology and knowledge and learning management, there is no significant difference among the attitudes of these three groups. Therefore, the null hypothesis is confirmed. In this study, in order to identify the key factors of success of the customer relation management, the model presented by Adam Lindgreen et. al. (2007) was used as a theoretical model. Examining the officers, experts and managers' viewpoints indicated that with regard to the findings these factors affected the success of Academy of Olympics and Paralympics  in presenting services to the customers and attempt has been made through comparing the viewpoints of these three groups in the Academy of Olympics and Paralympics with respect of key factors of success of customer relation management by identifying the factors which affects the procedure of implementing customer relation management highly and contributes the academy in making a more effective relationship with customers.}, keywords = {Customer Relationship Managemen (CRM),Officers,Managers,Experts}, title_fa = {مقایسه عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری«سی.آر.ام» در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک از دیدگاه کارشناسان ، مدیران و متخصصان}, abstract_fa = {اصل مشتری مداری و جلب رضایت متقاضیان خدمات در نظریه ­های نوین مدیریت به عنوان یکی از جهت گیری های اصلی سازمان­ های امروزی تلقی می­ شود. هدف کلی از اجرای این تحقیق مقایسه عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری «أسی.آر.ام» در آکادمی ملی المپیک و پار المپیک از دیدگاه کارشناسان، مدیران و متخصصانبوده است. فرضیات مطرح شده در این تحقیق بیان این مسئله است که بین دیدگاه کارشناسان، مدیران و متخصصاندر خصوص عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری در آکادمی ملی المپیک و  پار المپیک تفاوت وجود دارد. روش این تحقیق توصیفی ،پیمایشی  به لحاظ هدف کاربردی بود و جهت  گردآوری اطلاعات از مطالعات میدانی استفاده شد.جامعه آماری این تحقیق متشکل از مدیران (مدیران مراکز آکادمی و رؤسای فدراسیون­ها) 57 نفر ، متخصصان (اعضای بردهای تخصصی مراکز آکادمی)30 نفر و کارشناسان (کارشناسان آکادمی ملی المپیک و پار المپیک) 40 نفر بودند. به طور کلی در این تحقیق از پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری استفاده شد،که روایی پرسشنامه تحت نظر متخصصین حاصل گردید و با توجه به فضای آکادمی مناسب سازی گردید و پایایی آن با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 89/0 بود و برای تحلیل داده­ها از تکنیک­های آماری توصیفی استنباطی و از نرم افزار «اس.پی.اس.اس» استفاده­ شد. از آزمون کالموگراف اسمیرنوف جهت تحلیل وضعیت طبیعی بودن داده ها و از آزمون کروسکال والیس جهت مقایسه دیدگاه­ها استفاده گردید.اطلاعات بدست آمده نشان می­دهد در خصوص عوامل کلیدی فرهنگ و فرایند بین دیدگاه کارشناسان ،مدیران و متخصصان تفاوت معناداری وجود دارد. اما در مورد عوامل کلیدی استراتژی مشتری، استراتژی تعامل بامشتری،استراتژی نام و نشان سازمان،  استراتژی خلق ارزش، افراد، ساختار سازمانی،فناوری اطلاعات و مدیریت دانش و یادگیری بین دیدگاه این سه گروه تفاوت معناداری وجود ندارد. در این تحقیق به منظور شناسایی عوامل کلیدی موفقیت مدیریت ارتباط با مشتری از مدل ارائه شده توسط آدام لیندگرین و همکارانش (2007) به عنوان مدل نظری تحقیق استفاده شد. بررسی دیدگاه کارشناسان ، مدیران و متخصصان نشان می­دهد که با توجه به یافته­ها این عوامل، در موفقیت آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در ارائه خدمات به مشتریان تأثیر می­گذارند و سعی می­شود با مقایسه دیدگاه این سه گروه در آکادمی با شناسایی عواملی که بیشترین تأثیر را در روند اجرای مدیریت ارتباط با مشتری دارند به موفقیت آکادمی در ارتباط  هر چه مؤثرتر با مشتری کمک شود.}, keywords_fa = {مدیریت ارتباط با مشتری «سی.آر.ام»,کارشناسان,مدیران و خبرگان}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_334.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_334_985bb7bb334952c6e125c64ac0cafe4e.pdf} } @article { author = {Ramezani, Javad and Razavi Mohmoodabadi, Seyyed Mohammad Javad and Hosseini, Heidar}, title = {The relationship between emotional intelligence with conflict management strategies) employees Youth and Sports General Directorate of Yazd province)}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {6}, number = {27}, pages = {185-198}, year = {2016}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {}, abstract = {The aim of this study was to determine the relationship between emotional intelligence employees Youth and Sports General Directorate of Yazd with crisis management strategies. The study sample included all employees of the Department of Youth and Sports Yazd based on employment data in 1391, of the total of 144 subjects (107 males and 37 females). According to Table Krjsy and Morgan (1970) estimated sample size was 104 persons.The researcher distributed questionnaires, 100 questionnaires received were classified and analyzed.This is a correlation study and survey methods. To measure the subject's emotional intelligence  was used of shrink Sybrya`s "emotional intelligence questionnaire" and to measure crisis management strategies was used of  Questionnaire designed by reseacher that reliability of the questionnaire was 0/91 and 0/96 and credibility was 0/93 and 0/73that  estimated by researcher. The results showed a significant relationship between emotional intelligence and crisis management strategy is (P=0/001 and r=0/37). Between components of emotional intelligence is self-awareness, empathy, social skills, motivation and self-control with risk management strategies, there is a significant correlation (P≤ 0/01). Finally, between EI and its subsets based on gender, position, education, and work experience participants showed no significant difference.}, keywords = {Emotional Intelligence,Crisis Management Strategy,Youth and Sports General}, title_fa = {ارتباط بین هوش هیجانی و استراتژی مدیریت بحران (مطالعه موردی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد)}, abstract_fa = {هدف از این مطالعه شناخت ارتباط بین هوش هیجانی و استراتژی مدیریت بحران بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد که بر اساس اطلاعات کارگزینی اداره کل مذکور در سال 1391، تعداد آنها 144 نفر( 107 نفر مرد و 37 نفر زن ) بوده است. با توجه به جدول کرجسی و  مورگان (1970) حجم نمونه برابر 104 نفر برآورد گردید. محقق پس از پخش پرسش­نامه ­ها تعداد 100 پرسش نامه را دریافت نمود و همین تعداد را مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار داد. این پژوهش از نوع همبستگی و به شیوه پیمایشی اجرا گردید. جهت اندازه ­گیری هوش هیجانی آزمودنی‌ها از پرسشنامه هوش هیجانی سیبریا شرینگ و برای اندازه­گیری استراتژی مدیریت بحران از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد که پایایی این دو پرسش نامه با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 91/0 و 96/0 و اعتبار آنها با استفاده از ضریب کندال به ترتیب 93/0 و 73/0 توسط محقق برآورد گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بین هوش هیجانی و استراتژی مدیریت بحران رابطه معنا­داری وجود دارد. همچنین بین مولفه­های هوش هیجانی یعنی خودآگاهی، همدلی، مهارت­های اجتماعی، خودانگیزی و خود کنترلی با استراتژی مدیریت بحران رابطه معناداری وجود دارد و در نهایت بین میزان هوش هیجانی و زیر مجموعه­های آن بر اساس جنیست، سمت، تحصیلات و سابقه کاری آزمودنی­ها تفاوت معنا‌داری مشاهده نگردید.}, keywords_fa = {هوش هیجانی,استراتژی مدیریت بحران,اداره کل ورزش و جوانان استان یزد}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_335.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_335_da6abaa70f194c27d028ac6c76f853d8.pdf} } @article { author = {keshavarz, Loghman and Barazadeh, Himid and Molajafari, Abolfazl}, title = {Determining the Predictor Factors of Carrier Self-Efficacy among Tehran Sport Board’s Managers}, journal = {Sport Management Studies}, volume = {6}, number = {27}, pages = {199-218}, year = {2016}, publisher = {Sport Sciences Research Institute}, issn = {2538-3213}, eissn = {2538-3221}, doi = {}, abstract = {The purpose of the present survey was determining the predictor factors of carrier self-efficacy among Tehran sport board’s managers. Statistical population of the research was 150 persons of top managers of Tehran province sport boards that, on the basis of Morgan table, 108 persons were randomly selected. In order to achieving the required data, personal and Scherer public self- efficacy questionnaires were used that its validity was confirmed by the experts and its reliability was studied in an introductory survey with 30 subjects and was confirmed by Cronbach’s Alpha of 0.87. In order to achieving to the research purposes, the descriptive and inferential statistics methods such as Kolmogorov-Smirnov, analysis of one-way variance, multivariate regression, single-sample and independent Student’s T test and Tukey, with the help of SPSSS.V.16 software, were used. Research results had shown that there is no meaningful relationship between the career self- efficacy of the managers of Tehran sport boards and their age, gender, background of their management, marriage situation, and their level of management. But there is a meaningful relationship between career self- efficacy and education, academic field, employment situation, management in the specific sport, sport experience, and championships the managers of Tehran sport boards. Generally, education, academic field, management in the specific sport, employment situation, sport experience, and championships of the managers of Tehran province sport boards, are the predictor factors in their career self- efficacy.}, keywords = {Self- efficacy,Career Self- efficacy,Managers,Sport Boards}, title_fa = {تعیین عوامل پیش بینی کننده خودکارآمدی شغلی مدیران هیئت های ورزشی استان تهران}, abstract_fa = {هدف از پژوهش حاضر تعیین عوامل پیش­بینی کننده خودکارآمدی شغلی مدیران هیئت­های ورزشی استان تهران بود. جامعۀ آماری تحقیق 150 نفر از مدیران هیئت­ های ورزشی استان تهران بود که بر اساس جدول مورگان 108 نفر به طور تصادفی برای نمونه تحقیق انتخاب شدند. به منظور دست­یابی به اهداف تحقیق از پرسشنامه اطلاعات فردی و پرسشنامه خودکارآمدی عمومی شرر استفاده شد که روایی آن به تایید متخصصین رسید و پایایی آن در یک مطالعه مقدماتی با 30 نفر آزمودنی و با آلفای کرونباخ 87/0 محاسبه شد. برای تحلیل اطلاعات جمع­آوری شده از روش­های آماری توصیفی و استنباطی مانند کلموگروف اسمیرنف، رگرسیون چند متغیره، آزمون ت استودنت تک نمونه­ ای و مستقل، آنوا و توکی  با کمک نرم افزار اس، پی، اس، اس بهره گرفته شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین خودکارآمدی شغلی مدیران هیئت­های ورزشی استان تهران و سن، جنسیت، وضعیت تاهل، سابقه مدیریت و سطح مدیریت ارتباط معناداری وجود ندارد. اما بین خودکارآمدی شغلی و سطح تحصیلات، رشته تحصیلی، مدیریت در رشته ورزشی تخصصی، وضعیت استخدام، سابقه ورزشی و سابقه قهرمانی مدیران هیئت­های ورزشی استان تهران ارتباط معناداری وجود دارد. به طور کلی میزان تحصیلات، رشته تحصیلی، مدیریت در رشته ورزشی تخصصی، وضعیت استخدام، سابقه ورزشی و سابقه قهرمانی مدیران هیئت­های ورزشی استان تهران عوامل پیش بینی کننده خودکارآمدی شغلی مدیران هیئت­های ورزشی استان تهران می­باشند.}, keywords_fa = {خودکارآمدی,خودکارآمدی شغلی,مدیران,هیئت‌های ورزشی}, url = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_336.html}, eprint = {https://smrj.ssrc.ac.ir/article_336_32c3b409b65258656c94435f4c9f4a50.pdf} }